• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

ستاد روحاني: قاليباف درباره فعاليت‌هاي فرزندش توضيح دهد

با زياد شدن يارانه‌ها نان لواش دو هزار تومان مي‌شود

گروه سياسي| نشست خبري سخنگوي ستاد انتخاباتي حسن روحاني، با محوريت مناظره كانديداهاي رياست‌جمهوري برگزار شد. محمدعلي وكيلي كه سخنراني خود را با يادآوري سخنان محمدباقر قاليباف عليه يكي از وزيران كابينه در مناظره روز جمعه آغاز كرده بود، در ادامه خواستار ارايه توضيحاتي از سوي اين كانديداي اصولگرا درباره فعاليت‌هاي فرزندش شد. محمدعلي وكيلي در نشست خبري صبح شنبه خود با اشاره به اينكه در مناظره روز جمعه ادعا شد فرزند وزير آموزش و پرورش مرتكب تخلف قانوني شده است؛ گفت: «مطابق حكم رسمي دادگاه او رسما تبرئه شده يعني كارش خلاف قانون نبوده است. ايراد مي‌گيرند كه چرا فرزند وزير اقدام به كاسبي كرده؟ خب اگر اين ايراد است همين اشكال به فرزند آقاي قاليباف هم وارد است. فعاليت‌هاي تجاري ايشان در خارج و داخل كشور و فعاليت آموزشي و غير انتفاعي و نام مدرسه ايشان زبانزد است كه از نظر من اشكالي ندارد، ولي مشروط به اينكه از رانت فرزند شهردار بودن يا فرزند وزير بودن استفاده نكنند. لذا به نظر مي‌رسد خوب است آقاي قاليباف راجع به فعاليت‌هاي فرزندش الياس توضيح دهد.»  به گزارش ايسنا، سخنگوي ستاد انتخاباتي حسن روحاني همچنين به راه‌اندازي سامانه كارانه از سوي اين كانديداي اصولگرايان اشاره كرد و آن را اقدامي شبه آنارشيستي و هرج و مرج‌‌طلبانه خواند. وكيلي با بيان اينكه بي‌شك اين اقدام برخلاف قانون بود و براي مردم حق مكتسبه ايجاد مي‌كند، گفت: «مردم براساس فراخواني كه داده شده در اين سامانه ثبت نام مي‌كنند در حالي كه كسي نسبت به اين موضوع مسوول نيست؛ در واقع اقدامات دوره نامزدي كاركرد تبليغي دارد و پشتوانه اجرايي ندارد. لذا مردم مي‌توانند با اتكاي به حقي كه برايشان ايجاد شده عليه باني شكايت كنند كه اين شكايت وارد است. اين اقدامات در حالي صورت مي‌گيرد كه كشور، قانون دارد و مشخص است كه رييس‌جمهور، دولت مستقر و مراجع ذيصلاح كدام هستند». وكيلي با اشاره به شفاف‌تر شدن فضاي انتخابات پس از دومين مناظره يادآور شد: در اين مناظره هر دو طرف آرايش تيمي پيدا كرده بودند. ما در مناظره اول شاهد دو تيم دو نفره بوديم، اما در مناظره دوم دو تيم سه نفره را شاهد بوديم و آقاي ميرسليم از نقش بلاتكليف در مناظره اول به نقش مكمل تبديل شد و خودش اسپك زن ميدان شد. معلوم مي‌شود اتاق فكر واحدي وجود دارد و تقسيم كار صورت مي‌گيرد و براي هر كدام نقشي تعيين شده است. سخنگوي ستاد انتخاباتي حسن روحاني ادامه داد: مناظره دوم جنگ دو شيوه تبليغاتي صلبي و اثباتي بود. طرف مقابل نشان داد در بعد اثباتي حرفي براي گفتن ندارد و صرفا به طرح ادعاهايي در قالب بيانيه مي‌پردازد. مردم از زبان رقيب چگونگي عملياتي كردن ادعاها را نشنيده‌اند و مشخص نيست با چه مكانيزم و روش‌هايي وعده‌هاي 5 و 6 ميليون شغل را مي‌خواهند محقق كنند، يا يارانه 250 هزار تومان و كارانه 150 هزار توماني بدهند. ما در حرف‌هاي آقاي قاليباف تعارض عجيبي را شاهد بوديم. ايشان سال 87 خطاب به رييس مجلس به اصل يارانه‌ها اعتراض كرد و گفت كه روي ديگر سكه يارانه تورم است كه البته حرف ايشان در سال 87 حرف درست و علمي بود، ولي اكنون ايشان بدون توجه به موضع سال 87 خود درباره يارانه مدعي است كه مي‌تواند كارانه 150 هزار توماني بدهد در حالي كه نه در منابع درآمدي اتفاقي افتاده نه در جامعه تفاوتي رخ داده است. كارشناسان مي‌گويند اگر قرار باشد منابع كارانه از يارانه تامين شود نتيجه آن بنزين 4000 توماني، گازوييل 2000 توماني و لواش دانه‌اي 2000 تومان خواهد بود.
زل زدن به دوربين و ادعاي آزادي بيان
اين نماينده مجلس با اشاره به طرح مسائلي در خصوص آزادي در مناظره كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: در قضيه املاك نجومي سايتي ليست اموال عمومي را آن هم از مجاري رسمي منتشر كرد و ما شاهد برخورد با اين سايت و دستگيري مسوولان بوديم كه اين شاخص مهمي در رابطه با پايبندي به آزادي مطبوعات، نقد و انتقاد و گردش آزاد اطلاعات است. زل زدن به دوربين و ادعاي پايبندي به گردش آزاد اطلاعات و آزادي بيان در شرايطي كه چنين عملكردي وجود داشته جزو تناقضات به شمار مي‌رود.
شهرت ميرسليم در بستن مطبوعات
وي با بيان اينكه به نظرم در تيم ما تعلق گفتماني اين تيم را نزديك به هم كرد، اما تقسيم كاري وجود نداشت، تاكيد كرد: در واقع هماهنگي در تحليل و نحوه ورود بيشتر تعلق گفتماني است نه تقسيم كار متمركز در حالي كه در مقابل شاهد تغيير رويكرد 180 درجه‌اي آقاي ميرسيلم بوديم. تغيير رويكرد اين بود كه ايشان اعتماد به نفس گرفت و اسپك زن شد، اما گذشته افراد فراموش نمي‌شود. ايشان ديروز در دفاع از مطبوعات سخنوري كرد در حالي كه پرونده‌اش در زمان وزارت ارشاد در بستن مطبوعات شهره است.سخنگوي ستاد انتخاباتي حسن روحاني درباره انتظارات برخي اصلاح‌طلبان براي طرح مطالبي از سوي روحاني و جهانگيري گفت: بناي كانديداهاي ما رعايت اخلاق عمومي است، مردم ما از فروپاشي اخلاق در هشت سال كذايي لطمه زيادي ديده‌اند و اينكه بار ديگر به ورطه فروپاشي اخلاق عمومي برويم هزينه‌اش چند برابر به دست آوردن يك رييس‌جمهور است. اين تعمد ماست كه اخلاق را حفظ كنيم. اما مطالبه مردم نيز اين است كه تحفظ بيش از حد به جاي اينكه رقيب را وادار به رعايت انصاف كند باعث پرروتر شدن آن و فريب مردم مي‌شود. آن وقت حق كشف حقيقت پيش مي‌آيد كه ملاحظات اخلاقي نبايد آن را از بين ببرد و من اميدوارم در مناظره سوم بخشي از واقعيات به صراحت گفته شود.
رييسي نسخه معمم سعيد جليلي است
وكيلي ادامه داد: بي‌تابي آقاي قاليباف باعث شده بخشي از شخصيت آقاي رييسي پنهان بماند. رييسي و قاليباف متعلق به گفتمان اصولگرايي هستند و از اين بين رييسي متعلق به گفتمان حداكثري اصولگرايي است، يعني پايداري است كه چارچوبش در رابطه با حقوق شهروندي، آزادي مطبوعات، كنسرت و توسعه واضح و روشن است. ايشان نسخه معمم سعيد جليلي است.  اين نماينده مجلس با بيان اينكه قاليباف دچار تناقض شده اضافه كرد: ايشان در روش و متد تبليغاتي و بيان ديدگاه بدل احمدي‌نژاد شده در حالي كه جزو منتقدين روش‌هاي او در دولت قبل بود و از سال 92 با خيز عليه احمدي‌نژاد به صحنه آمد. اكنون نسخه اورجينال ادعاهاي قاليباف و روش‌هاي پوپوليستي در كشور ما خود آقاي احمدي‌نژاد است. صداقت او در اين بود كه كاراكترش با اين ادعاها همخواني دارد اما آقاي قاليباف از خاستگاهي به بدل احمدي‌نژاد تبديل شده كه هيچ كدام از كاراكترهايش را ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون