• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

واكنش ستاد قاليباف به اظهارات رحماني فضلي

از وزير كشور شكايت مي‌كنيم

گروه سياسي| قاليباف در اين دوره از انتخابات تنها با تاكتيك حمله وارد ميدان شده است و به نظر مي‌رسد برنامه ديگري نداشته باشد. ديروز وزير كشور اقدام ستاد او را در راه‌اندازي سامانه كارانه، تخلف انتخاباتي خواند و بلافاصله ستاد قاليباف بيانيه‌اي صادر كرد و وزير كشور را تهديد به شكايت كرد. اين در حالي است كه وزارت كشور مسووليت اجرايي انتخابات را عهده‌دار است و در صورت مشاهده هر تخلفي بايد آن را به مراجع نظارتي گزارش كند. به گزارش تسنيم، ستاد قاليباف با صدور بيانيه‌اي نسبت به اظهارات وزير كشور واكنش نشان داد. ستاد قاليباف در اين بيانيه اظهارات وزير كشور را خلاف قانون خواند و در پنج بند آورده:
1-‌ مستند به تبصره يك ماده 33 قانون انتخابات رياست‌جمهوري خريد و فروش راي منصرف به شعب اخذ راي و روز انتخابات است و ارتباطي با برنامه‌هاي كانديداها ندارد.
2-‌ مستند به تبصره يك و دو ماده 33 وزير كشور وقوع تخلفات احتمالي را بايد به هيات مركزي نظارت و دادستان اعلام كند و در اين مواد قانوني سخني از اعلام عمومي و مصاحبه عليه كانديداها توسط وزارت كشور و وزير مربوطه نشده است.
3-‌ برنامه پرداخت بيمه بيكاري توسط كانديداهاي دوره‌هاي پيشين انتخابات رياست‌جمهوري ازجمله مرحوم هاشمي‌رفسنجاني در سال 1384 كه مبلغ آن 80 تا 120 هزار تومان بوده نيز وجود داشته است كه هيچگاه توسط هيات‌هاي اجرايي و نظارت انتخابات تخلف محسوب نشد.
4-‌ مطابق تبصره 2 ماده 68 و ماده 73 قانون فوق مقامات اجرايي و نظارت حق ندارند له يا عليه داوطلبان انتخابات سخني بگويند و به تصريح ذيل ماده 73 اين عمل جرم محسوب مي‌شود.
5-‌ عمل وزير كشور درخصوص اظهارنظر عليه برنامه‌هاي آقاي محمدباقر قاليباف مشمول ماده 697 و 698 قانون مجازات اسلامي (مصوب 1375) و ماده 73 قانون انتخابات رياست‌جمهوري جرم محسوب مي‌شود كه متعاقبا به مراجع قضايي ذي‌صلاح شكايت خواهد شد.
پيش از وزير كشور بسياري ديگر هم اقدام قاليباف را تخلف آشكار انتخاباتي خوانده بودند و معتقدند در حالي كه هنوز مبارزات انتخاباتي در جريان است و نتيجه انتخابات مشخص نيست به راه انداختن چنين سامانه‌اي خلاف قانون است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون