• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

وقوع توفان‌هاي تندري در برخي نقاط كشور

4 نفر مفقودي در سيل لردگان

امدادرساني هلال احمر به 15 استان متاثر از سيل و توفان تا صبح ديروز ادامه پيدا كرد. رييس سازمان امداد و نجات با تشريح امدادرساني‌هاي هلال احمر از 13 ارديبهشت تا 6 صبح ديروز در 15 استان متاثر از سيل و توفان، گفت: در روستاي سيل زده سيد محمد لردگان 4 نفر مفقود شدند. مرتضي سليمي گفت: « در طول اين مدت در 15 استان آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي و شمالي، زنجان، فارس، قزوين، قم، كردستان، كهگيلويه و بوير احمد، لرستان و مازندران عمليات امدادرساني انجام شد و نيروهاي هلال احمر در قالب 135 تيم و متشكل از 562 نفر، مجموعا در 77 شهر، روستا و مناطق عشايرنشين حاضر شدند و به 3200 نفر امدادرساني كردند.» سخنگوي اورژانس كشور در خصوص تعداد مصدومان و فوتي‌ها گفت: در اين حادثه ۱۷ نفر مصدوم شدند و متاسفانه ۴ نفر هم فوت كردند. كوچك‌ترين فرد فوتي در حادثه رعدوبرق يك پسر ۳ ساله و بزرگ‌ترين فرد فوتي يك خانم ۴۰ ساله است. همچنين سخنگوي اورژانس كشور از فوت ۴ نفر و مصدوميت ۱۷ تن بر اثر وقوع رعد و برق در چهار استان كشور خبر داد. مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس كشور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اعلام اين خبر گفت: با توجه به رعد و برقي كه طي ۷۲ ساعت گذشته در چهار استان چهارمحال و بختياري، قم، مازندران و كردستان رخ داد؛ ۲۱ نفر از هموطنان ما در اين حوادث حادثه ديدند.
مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از احتمال توفان و وزش باد شديد در برخي از استان‌هاي كشور خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه (۱۹ ارديبهشت) بارش‌ها در كرمان، برخي نقاط سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و ارتفاعات هرمزگان و در روز چهارشنبه (۲۰ ارديبهشت) در استان‌هاي كرمان، سيستان و بلوچستان، شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان شدت بيشتري خواهد داشت.
احد وظيفه افزود: براساس آخرين نقشه‌هاي هواشناسي، سامانه بارشي در جنوب غرب، دامنه‌هاي جنوبي و مركزي زاگرس، نواحي مركزي، شمال شرق، مناطقي از دامنه‌هاي شرقي البرز، شرق و جنوب شرق كشور فعال است و سبب ابرناكي، رگبار باران، گاهي رعد و برق و وزش باد شديد موقتي مي‌شود. بارش باران ديروز (۱۸ ارديبهشت)، در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بوير احمد، لرستان، اصفهان، شمال فارس، جنوب استان مركزي، كرمان، يزد و خراسان رضوي شدت بيشتري داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون