• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

بوكس ايران در گوشه رينگ و بي‌توجهي مسوولان

30 سال ثبات مديريت و فقط يك برنز آسيا

تيم ملي بوكس ايران براي شركت در رقابت‌هاي قهرماني آسيا به كشور ازبكستان اعزام شد و در پايان اين رقابت‌ها تقريبا با دست خالي و تنها يك مدال برنز به كشور بازگشت. چيزي كه قابل توجه است نتايج ضعيف تيم ملي بوكس در تمامي رقابت‌هاي بين‌المللي در چندين سال اخير بوده است. سال به سال ورزش بوكس ايران به جاي پيشرفت رو به افول رفته است. اين ضعف مديريتي تا جايي پيش رفته است كه در رقابت‌هاي قهرماني آسيا 2017 از هشت نماينده بوكس ايران تنها يك نماينده تيم ملي توانست به مدال در اين رقابت‌ها دست پيدا كند تا ايران تنها يك سهميه مسابقات جهاني را از اين رقابت‌ها به دست آورده باشد كه جاي مو شكافي دارد.
چندين سال است كه فدراسيون تغييرات ملموسي در راستاي سر و سامان بخشيدن به وضعيت بوكس انجام نداده است. اين مساله در شرايطي است كه بوكس ايران از روزهاي خوب خود دور شده و در همه رقابت‌هاي بين‌المللي تقريبا ضعيف‌ترين عملكرد ممكن را از خود نشان داده است. 30 سال است كه فدراسيون بوكس با اين سيستم مديريتي به كار خود ادامه مي‌دهد اما هرسال ضعيف‌تر از سال گذشته عمل مي‌كند. آيا وقت آن نيست كه وزارت ورزش و جوانان فكري به حال اين ورزش پر طرفدار كند؟ مدت‌ها است كه ورزش بوكس با مشكلات جدي مواجه است و همه اين مشكل را لمس مي‌كنند اما نه خود جامعه بوكس فكري به حال اين ورزش مي‌كند و نه وزارت ورزش و جوانان توجهي به آن دارد و اين ورزش به حال خود رها شده است!
به‌طور مثال مشكلات بوكس را از آنجايي مي‌توان مشاهده كرد كه با كنار رفتن ملي پوشان سابق، تيم ملي بوكس با نبود بوكسور خوب مواجه است و در رده جوانان بوكسوري را ندارد كه جانشين بوكسورهاي سابق و نامدار خود كند. با توجه به ثبات مديريت 30 ساله در اين فدراسيون، اگر تيم‌هاي ملي رده‌هاي پايه ضعف دارند، مقصر آن مديريت فعلي بوكس است كه هيچ برنامه كارسازي براي ساختن پايه بوكس ايران در اين 30 سال نداشته است و نمي‌توانند ناكامي را به گردن مديريت قبلي بيندازند چرا كه در اين فدراسيون فقط يك مدير وجود داشته است.
در رقابت‌هاي قهرماني آسياي سال گذشته سه مدال برنز حاصل كار بوكسورها بود اما امسال فقط يك مدال براي تيم ملي بوكس به دست آمد كه جاي تامل دارد. تيم‌هاي ملي به مسابقات تداركاتي نمي‌روند و همه مسوولان دم از بي‌پولي فدراسيون مي‌زنند و اين درحالي است كه بايد به جاي كلمه نمي‌شود فعل تلاش كردن براي حل اين مشكل را صرف كنند.  از جمله تمهيداتي كه امسال فدراسيون بوكس براي حل مشكلات تيم ملي بوكس انجام داد آوردن سرمربي كوبايي براي هدايت تيم ملي بود كه تاكنون مثمر ثمر واقع نشده است. البته در اين زمان كوتاه هم نبايد انتظار معجزه داشت. بيشتر مسوولان فدراسيون معتقد هستند كه دليل نتيجه نگرفتن تيم ملي جواني و كم تجربگي است، اما با نگاهي به كارنامه چند سال گذشته اين فدراسيون نمي‌توان جوانگرايي را تنها عامل اين مساله دانست.
آيا وقت آن نشده است كه مسوولان عاليرتبه ورزش براي حل مشكلات بوكس حركتي را انجام دهند؟ اميدواريم مسوولان و جامعه بوكس فكري به حال اين ورزش كنند تا شاهد تغيير روند اين ورزش باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون