• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3805 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ ارديبهشت

اعلان

بخشودگي سود و جرايم بانكي، تا سقف يك ميليارد ريال
محمود حجتي، وزير جهاد كشاورزي بخشودگي سود و جرايم بانكي كشاورزان بدهكاري كه تا سقف يك ميليارد ريال وام داشتند را از حمايت‌هاي دولت يازدهم از كشاورزان اعلام كرد و گفت: تكليف وام‌هاي بيش از اين مبلغ نيز بايد با همكاري و رايزني با بانك‌ها مشخص شود.
دولت يازدهم در قالب طرح‌هاي مختلف با حمايت‌هاي بي‌دريغ رهبري، پيگيري‌هاي رياست‌جمهوري و تلاش مسوولان كشوري و استان‌ها اقدام‌هاي ارزنده و تحول زايي در حوزه كشاورزي كشور انجام داد كه چهره كشاورزي ايران اسلامي به مدد اين تحولات دستخوش تحول، تغيير و رشد شده است. وي با اشاره به اينكه در سال ۱۳۹۲ تراز غله كشور منفي هشت ميليارد دلار بود كه با توسعه و رونق در كشت غلات در سال‌هاي اخير اين تراز به منفي سه ميليارد دلار كاهش يافت، افزود: دولت يازدهم در حوزه آب و خاك در سراسر كشور طرح‌هاي قابل توجهي انجام داده كه از جمله اينها مي‌توان به احياي ۵۵۰ هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان‌هاي ايلام و خوزستان از ديم به آبي، اجراي سامانه گرمسيري مهار آب‌هاي مرزي و نيز طرح‌هاي نوين آبياري در اراضي با هدف كنترل و حلوگيري از هدررفت آب و فرسايش خاك اشاره كرد.


صادرات محصولات شيلاتي، بيش از 100 هزار تن

مهدي خلج، رييس سازمان دامپزشكي با اشاره به صادرات ۱۰۳ هزار تني آبزيان در سال گذشته به كشورهاي ديگر گفت: در سال گذشته اين توليدات به كشورهاي اروپايي و آسيايي صادر شده است. در بحث صادرات آبزيان در سال‌هاي اخير در كشور شاهد روند روبه‌رشدي بوديم كه اميدوارم همچنان شاهد افزايش اين موضوع باشيم. به گفته وي، در حوزه فرآورده‌هاي خام دامي نيز در حوزه صادرات اقدامات بسيار خوبي انجام شده و هم‌اكنون با كشورهاي مختلف تعامل خوبي در حوزه صادرات برقرار كرديم كه اين به بركت اجراي برجام در كشور بوده باعث ايجاد تامل بين كشورهاي ديگر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون