• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

عددنوشت

فرسودگي شبكه برق تهران
مديرعامل شركت برق منطقه‌اي تهران با بيان اينكه تهران با ۵۰۰ كيلومتر شبكه ۶۳ كيلوولت فرسوده مواجه است، گفت: قرارداد انتقال ۱۰۰ كيلومتر شبكه برق به زير زمين براي سال ۹۶ بسته شده است. غلامرضا خوش خلق، در پاسخ به اين سوال كه با توجه به قديمي بودن شبكه برق تهران آيا اين شبكه مي‌تواند در زمان‌ پيك بدون مشكل برق پايداري را عرضه كند، گفت: به هر حال همه به خوبي مي‌دانيد كه عمر تاسيسات و شبكه برق تهران بالاست و از زمان اجراي طرح تثبيت قيمت‌ها در سال 83 ميزان سرمايه‌گذاري در صنعت برق با تاخير و كاهش مواجه شد. با اجراي هدفمندي يارانه‌ها منابع مالي براي سرمايه‌گذاري در بخش برق كمتر شد اما با تمام اين مشكلات اقدامات مناسبي براي شبكه برق تهران انجام شد. تهران با 500 كيلومتر شبكه 63 كيلوولت فرسوده مواجه است به همين دليل براي پايدار كردن شبكه برق، سال گذشته كابل‌هاي برق 8 منطقه تهران به ميزان 200 كيلومتر را تعويض كرديم.

آلودگي سالانه صنعتي‌ها  به بدافزار
محققان محاسبه كردند كه سالانه حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتي با بدافزارهاي غيرهدف‌دار و روزمره آلوده مي‌شوند. بدافزارهاي هدف‌دار مربوط به سامانه‌هاي كنترل صنعتي، كمتر رايج بوده و بيشتر ماندگارند، از جمله يك نمونه از اين بدافزارها مي‌توان به بدافزاري كه خود را به جاي سخت‌افزار (Firmware Siemens )
PLC نشان داده و از سال ۲۰۱۳ فعال است اشاره كرد. بخشي از اين جاسوس‌افزار كه خود را به جاي نرم‌افزارSiemens PLC نشان داده، به مدت چهار سال توسط يك گروه مهاجم ناشناخته در چرخه وجود داشته و در تلاش براي آلوده كردن شبكه‌هاي صنعتي (بيشتر در امريكا) بوده است. اين بدافزار پنهان به گونه‌اي بسته‌بندي شده تا خود را به صورت فايل نصبي كنترلر منطقي قابل برنامه‌ريزي Siemens نشان دهد و حدود ۱۰ واحد صنعتي با اين كمپين حمله هدف‌دار مواجه شده‌اند كه بر اساس تحقيقات جديد توسط شركت دراگوس (Dragos)، هفت مورد از آنها در امريكا و چندين مورد در اروپا و چين قرار دارد.

ضريب ذخيره صنعت برق در ايام پيك
مديرعامل شركت توانير در گردهمايي مديريت بار و آمادگي پيك ۹۶ شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع نيروي برق كشور با تاكيد بر شرايط ويژه پيك ۹۶، پيگيري موثرتر اقدامات مديريت بار و مصرف انرژي صنعت برق را خواستار شد. كردي با تاكيد بر اينكه درخصوص بهينه‌سازي مصرف انرژي همواره نياز به كار داريم، اوج فعاليت‌هاي مديريت مصرف برق را مربوط به مقطع خاصي از سال (حدود ۳۰۰ ساعت) و براي محدودكردن رشد پيك شبكه عنوان كرد و افزود: هم‌اكنون جنبه‌هاي اقتصادي مديريت مصرف، چندان در صنعت برق مطرح نيست و بيشتر جنبه پايداري شبكه و جلوگيري از اعمال خاموشي مورد توجه قرار دارد و در صورتي كه سرمايه‌گذاري بخش توليد برق به تناسب در مديريت مصرف مورد استفاده قرار بگيرد، كمك موثري به عدم سرمايه‌گذاري در ساير بخش‌ها خواهد بود. كردي با اشاره به اينكه محدوديت‌ها در شبكه انتقال و بعضا فوق توزيع برق كشور سال به سال در حال افزايش است.


ذخيره بنزين كشور
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اينكه مشكلي در توليد و توزيع بنزين يورو چهار و بنزين سوپر وجود ندارد، آخرين ميزان ذخيره بنزين در كشور را اعلام كرد. عباس كاظمي، با اشاره به افتتاح پالايشگاه ستاره خليج فارس اظهار كرد: با توجه به افتتاح پالايشگاه ستاره خليج فارس مشكلي در توليد بنزين يورو و بنزين سوپر وجود ندارد. طبق آخرين آمار ميزان ذخيره بنزين يورو در كشور حدود ۸۰ ميليون ليتر است. وي درمورد بنزين سوپر نيز توضيح داد: در زمينه توليد بنزين سوپر نيز مشكلي وجود ندارد. بنزين سوپر به اندازه كافي توليد مي‌شود اما در برخي از جايگاه‌ها مصرف نمي‌شود. طبق آخرين اخبار ميزان ذخيره بنزين سوپر حدود ۱۲۰ ميليون ليتر است. بنزين سوپر در شهرهاي بزرگ مانند تهران، اصفهان، شيراز و... مورد استفاده است. معاون وزير نفت در ادامه با تاكيد بر اينكه ميزان ذخيره بنزين موضوعي سيال است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون