• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3808 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ ارديبهشت

احمد مسجدجامعي و محسن هاشمي اعلام كردند

نقدها به ليست اصلاح‌طلبان را به بعد از انتخابات واگذار كنيم

ايسنا|  ديروز احمد مسجدجامعي و محسن هاشمي در نشستي خبري به سوالات خبرنگاران در خصوص ليست اصلاح‌طلبان و وضعيت جبهه اصلاح‌طلبان پاسخ دادند. احمد مسجد جامعي با بيان اينكه من در تهيه ليست شوراي عالي اصلاح‌طلبان هيچ نقشي نداشته‌ام و براي حضور خودم در ليست نيز مذاكره نكرده‌ام، گفت: معتقدم بهترين كار براي اصلاح‌طلبان و كساني كه به سرنوشت تهران علاقه‌مند هستند و از وضعيت موجود ناخرسندند، حمايت از فهرست شوراي عالي اصلاح‌طلبان است. وي با بيان اينكه من مدعي بي‌نقص بودن ليست نيستم ولي درحال حاضر بايد نقدها را به بعد از برگزاري انتخابات واگذار كرد، گفت: اگر مي‌خواهيم در وضعيت كنوني شهر اتفاقي افتاده و ايده‌هاي جديد بروز كند، بايد به اين ليست با وجود همه ايرادات و اشكالات اعتماد كنيم چرا كه نياز به وحدت نظر داريم تا در شهر اتفاقي بيفتد. وي با بيان اينكه اميدواريم ليست اميد تحولي در شهر ايجاد كند، گفت: فكر نكنيد كه اگر ليست اميد راي بياورد به يكباره همه درختان سبز شده يا ساختمان‌هاي بلندمرتبه‌اي كه ساخته شدند مشكلات‌شان حل مي‌شود. بلكه تلاش خواهيم كرد تا قطار مديريت شهري را در ريل درست خود قرار داده و با استفاده از تجربه افراد متخصص به اين مهم دست يابيم. مسجدجامعي با بيان اينكه بعيد نيست فهرست‌سازي‌ها كار رقبا باشد، گفت: راي دادن به فهرست كامل باعث افزايش مسووليت‌پذيري افراد راه يافته به شورا خواهد بود و اين امر باعث مي‌شود تا هيچ بهانه‌اي براي عدم اجماع اصلاح قوانين و روندها وجود نداشته باشد. وي در ادامه با بيان اينكه جريان انصراف به نفع ليست اميد شروع شده است و من از اين افراد تشكر مي‌كنم گفت: از افراد شايسته‌اي كه به نفع فهرست كناره گرفتند سپاسگزارم چرا كه اين رفتار مدني نشان‌دهنده بلوغ سياسي و اجتماعي آنان است اما دقت داشته باشيد كه همزماني انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها نبايد باعث شود كه اهميت حياتي هر كدام ناديده گرفته شود. چرا كه چشم‌انداز هماهنگ دولت و شهرداري‌ها مي‌تواند مهم‌ترين گره‌ها را كه در سال‌هاي اخير بين شهرداري و دولت ايجاد شده از بين ببرد. وي با تاكيد بر اينكه شوراي پنجم ظرفيتي به‌يادماندني در اذهان به‌عنوان الگوي شوراي كارآمد را دارد، گفت: شوراي پنجم در صورتي كه فهرست شوراي عالي نظر موافق مردم را جلب كند متعهد است كه به عنوان شوراي كل مردم فارغ از دسته‌بندي‌هاي سياسي عمل كند و اميدوار است بتواند تلقي نادرست در اذهان برخي مردم را در مورد رفتار جناحي اصلاح كند.
همچنين محسن هاشمي، مديرعامل سابق مترو و كانديداي اصلاح‌طلبان كنوني شوراي شهر پنجم با بيان اينكه من به عنوان يك كانديدا از روند انتخاب اعضاي ليست اميد مطلع هستم اما در جلسات حاضر نبودم گفت: برخي‌ها به اين ليست اعتراض دارند كه مي‌تواند درست باشد اما بايد به ليست تمكين كنيم چرا كه ما به كسب اكثريت شوراي شهر اعتقاد داريم. وي با بيان اينكه ارايه ليست‌هاي موازي به نفع شوراي شهر نيست و قاطعانه مي‌خواهم كه شوراي عالي و رييس دولت اصلاحات جدي‌تر مواضع خود را اعلام كنند تا در انتخابات در مسير برد و نه باخت قرار‌ گيريم، گفت: يك ليستي از طرف من به نام ياران هاشمي منتشر شد كه من آن را تكذيب مي‌كنم. هاشمي همچنين در مورد شايعاتي مبني بر شهردار شدنش گفت: اصلا براي شهردار شدن در اين مسير قرار نگرفتم و بحث شهرداري من، حرف انحرافي است چرا كه ما بايد در حال حاضر براي انتخابات مبارزه كنيم تا كرسي‌هاي حداكثري را در شورا به دست بياوريم و من به قصد شهردار شدن وارد اين مبارزه انتخاباتي نشدم.
وي در پاسخ به اين سوال كه شوراي شهر مكاني براي فعاليت افراد سياسي و ورزشكار نيست، گفت: ما نيز معتقديم كه شوراها نبايد سياسي شود اما چون به سمت انتخاب مي‌رويم چاشني سياست نيز مخلوط انتخابات شوراها مي‌شود و در بخش ديگر بايد بگويم كه شهر مجموعه‌اي از فرآيندها و اتفاقات است و اين‌گونه نيست كه شهر به ورزشكار احتياج ندارد و اين فرضيه كه يك نفر به خاطر ورزشكار بودنش نبايد در شورا حضور داشته باشد درست نيست و شاهد بوديد كه به برخي افراد به دليل جوسازي‌هاي ناجوانمردانه ظلم شد. وي در مورد اينكه در ليست‌هاي مختلف، سرليست است، گفت: عملا در مورد 99 درصد ليست‌هايي كه اسم من در آن است حتي از من سوال نشده و به دليل لطف‌شان حركت خودجوشي انجام داده و نام مرا حتي به عنوان سرليست در فهرست‌شان منتشر كردند ولي اميدوارم همه ما پشت يك ليست قرار‌گيريم. هاشمي همچنين در مورد انصرافش از مناظره روز گذشته دانشگاه تهران با بيان اينكه من در ابتدا برگزاري اين مناظره را قبول كردم اما بعد از آن شاهد شيطنت‌هايي بودم، گفت: پوستري منتشر شد كه روي آن نوشته بود مناظره شيفتگان خدمت با شيفتگان قدرت كه در زير كلمه شيفتگان خدمت نام مرتضي طلايي و در زير كلمه شيفتگان قدرت نام مرا نوشته بودند كه اين نشان مي‌داد اساس مناظره بر بي‌انصافي است و حتي از آنها خواستيم كه پوستر ناجوانمردانه‌شان را اصلاح كنند اما اين اتفاق نيفتاد. وي افزود: در حال حاضر شرايطي نيست كه ما در مورد ليست اميد حرف‌هاي مختلفي بزنيم و بايد همه به سمت اتحاد رفته تا از دستاوردهاي اصلاح‌طلبان حمايت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون