• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

ائتلاف اميد تهران

40 برنامه اقتصادي، 150 هزار فرصت شغلي افزايش 30 درصدي حقوق كاركنان شهرداري و اتوبوسراني، كاهش 20 درصدي عوارض مردم تهران و امتياز ويژه براي تاكسيرانان زحمتكش تهران

ائتلاف اميد مردم تهران كه به سرليستي شاهي عرب‌لو نماينده دوره‌هاي پنجم و ششم مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه شهرستان هشترود و دوره هفتم از حوزه انتخابيه شهرستان رباط كريم و بهارستان و رييس كميسيون اقتصادي مجلس هفتم، نايب‌رييس كميسيون اقتصادي مجلس ششم، رييس هيات تحقيق و تفحص از بانك‌هاي كل كشور، رييس هيات تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي‌سازي و همين طور مشاور كميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين دوره از كار  زار انتخاباتي با برنامه اقتصادي قوي‌اي پا به ميدان گذاشته است كه من حيث المجموع مي‌توان در برابري با هر ليست سياسي كه صرفا پا به اين رقابت گذاشته‌اند كه تنها باعث شود اميد مردم به يك سازمان و نهاد كاملا مردمي از بين رود را قدرتمند دانست.

شوراي شهر يك تشكيلات مردمي و بسيار مهم است يا مي‌توان گفت يك پارلمان شهري است كه تمام ارگان‌هاي اجرايي شهرهمچون شهرداري، معاونت‌ها و تمامي ارگان‌هاي شهري بايستي كاملا تحت نظر و بر مبناي قوانيني كه شوراي شهر تصويب مي‌كند عمل كنند. در دوره‌هاي گذشته شوراي شهر تهران چهره سياسي به خود گرفته است و نتوانسته عملكرد خوبي را در قبال اين همه سرمايه موجود در پايتخت داشته باشد و اين سرمايه‌ها را به شكوفايي اقتصادي بدل كند. در دوره هفتم مجلس كه به عنوان رييس كميسيون اقتصادي مجلس و رييس هيات تحقيق و تفحص از بانك‌هاي كل كشور بودم در دو سال تحقيق و تفحص از بانك‌ها توانستم چهل حلقه مفقوده اقتصادي يا چهل بيماري اقتصاد كشور را كشف كنم. با اينكه كتاب تحقيق و تفحص در بيش از چهار هزار صفحه تدوين شده است و بيش از دو سال روي اين تحقيق و تفحص كار شده است، اكثر اقتصاددانان كشور، مديرعاملان بانك‌ها عضو اين هيات تحقيق و تفحص بودند و همينطور هزار جلد هم از آن توسط بانك مركزي چاپ و در اختيار همه مقامات نظارتي و اجرايي كشور قرار گرفته است اما با كمال تاسف شاهد آن هستيم كه مسوولين اجرايي نتوانسته‌اند اين قوانين را اجرايي كنند. اما ائتلاف اميد تهران پس از گذشت 9سال از قوانين بازرسي وضع شده و با حضور كارشناسان اقتصادي و عوامل كليدي دراين حوزه توانستيم به چهل برنامه اقتصادي دست پيدا كنيم كه در پنج موضوع خلاصه مي‌شود:
اعتقاد داريم اقتصاد كشور بدون اقتصاد پايتخت متحول نخواهد شد و يكي از دلايل ركود و نابساماني اقتصادي در كشور ما عدم هماهنگي اقتصاد دولت با اقتصاد تهران و كلانشهرهاست.
دوم آنكه جذب سرمايه داخلي و خارجي در تمام دولت‌ها مورد تلاش بوده است، اما تحقق پيدا نكرده دليل اين امر مهم اين است كه جذب سرمايه داخلي و خارجي بدون پروژه‌هاي شهرداري تهران و كلانشهرها تحقق نخواهد يافت.
سوم، همه دولت‌ها به دنبال ايجاد اشتغال بوده‌اند، اما موفق نشده‌اند. حلقه مفقوده بيكاري و اين همه عدم استفاده از سرمايه‌هاي انساني به خاطر عدم هماهنگي دولت‌ها با شوراي شهر پايتخت و كلانشهرهاست.
چهارم، معضل سيستم بانكي بدون تحول در اقتصاد پايتخت و كلانشهرها حل‌شدني نخواهد بود.
 در آخر مهم‌ترين موضوع اين است كه اقتصاد مقاومتي ابتكاري مقام معظم رهبري حلقه مفقوده‌اش در شوراي شهر پايتخت نهفته است. بنابراين ما اگر بخواهيم مشكلات حل شود مردم عزيز ما مثل مردم دنيا بايستي از برنامه‌هاي صرفا سياسي كه خيلي از اين گروه‌ها و جناح‌هايي كه آمده‌اند و همه هم محترم هستند اما همه رويكرد سياسي دارند دوري كنند. گروه‌هايي كه حتي دو برگ برنامه اقتصادي در رزومه خود ندارند، اما تنها ائتلافي كه برنامه اقتصادي بر مبناي كتاب مدون كه بيش از 12 سال روي اين كتاب كار شده است و همچنين در بين دوستان ما كمتر كسي است كه اين رزومه اقتصادي وزين و موفق را داشته باشند. ائتلاف بزرگ اميد مردم تهران درصدد است كه با رويكرد اقتصادي خودش بتواند اقتصاد كشور و وضعيت اقتصادي مردم را متحول كند. در اين برنامه حقوق كاركنان شهرداري سي درصد افزايش مي‌يابد و سي درصد از عوارض شهرداري كاهش خواهد يافت و مردم عزيز ما شاهد خواهند بود كه نه‌تنها درآمد شهرداري كاهش پيدا نخواهد كرد، بلكه بيست درصد هم شاهد افزايش درآمد شهرداري در سال 96 خواهيم بود.
اعتقاد بر اين داريم كه مردم ما اگر بخواهند معضلات اقتصادي در كشور حل شود، بايد به برنامه‌هاي اقتصادي توجه كنند زيرا همه مسائل بايد در كنار اقتصاد تبيين و تعريف شود. دولت و هر ارگان ديگر هر برنامه‌اي كه دارند بايد سياسي- اقتصادي باشد. بدون اقتصاد هيچ مقوله‌اي به نفع مردم شكل نخواهد گرفت و اگر شكل بگيرد در آينده مردم را با مشكلات اقتصادي مواجه مي‌كند.
ائتلاف بزرگ اميد تهران با توجه به اين چهل برنامه اقتصادي پيش بيني مي‌كند كه در آينده نه چندان دور صد و پنجاه هزار فرصت شغلي براي جوانان عزيز پايتخت فراهم خواهد شد. همچنين اقتصاد كشور با اجراي اين چهل برنامه اقتصادي متحول هزاران سرمايه‌گذار خارجي به سمت كشور عزيزمان روانه خواهد شد، از سوي ديگر بيش از صدها هزار ميليارد سپرده‌گذاري سيستم‌هاي بانكي به سمت سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي شهري و در تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري شكل خواهد گرفت.
 شاهي عربلو كانديداي شوراي شهر تهران در طول اين چندسال خدمت خود به مردم عزيز ميهن اسلامي‌مان همسان‌سازي ديه مردان و زنان را در كارنامه خود دارد. براي نخستين بار در تاريخ اسلام قوانين عرف با قوانين شرع را تميز داده و براي افتخار بانوان ايران زمين قدم برداشته است. در حالي كه بيمه‌ها با تعرفه يكسان براي آقايان و بانوان قرار داد تنظيم مي‌كنند همانطور هم بايد به قرار داد في ما بينشان عمل نمايند. به همين جهت بانوان به خاطر اين خدمت ارزشمند شاهي عربلو در مجلس هفتم براي راي دادن به ايشان در روز جمعه روزشماري مي‌كنند. ائتلاف اميد مردم تهران با شعار «شهري مي‌سازيم در شان ايران و مردم تهران» اميد جديدي را در كالبد تهران دميده است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون