• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

نگاهي به وضعيت سرخابي‌ها در نقل و انتقالات

ابهام در حضور آقايي ، احتمال آمدن منتظري

گروه ورزش


تيم فوتبال پرسپوليس پيش از پايان فصل و قبل از اينكه فصل نقل و انتقالات تابستاني رسما شروع شود نقل و انتقالات خود را با مذاكره با برخي از بازيكنان آغاز كرد. مديران اين باشگاه توافقات ضمني خود را با شجاع خليل‌زاده و گادوين منشا انجام دادند و پس از پايان فصل رسما با اين دو قرارداد بستند. حال قصد داريم وضعيت نقل و انتقالات پرسپوليس و استقلال را بررسي كنيم.
گادوين منشا و شجاع خليل‌زاده نخستين خريدهاي برانكو ايوانكوويچ در فصل جديد هستند. در حالي كه هنوز هفته‌هاي بيست‌و‌هفتم و بيست‌و‌هشتم ليگ را پشت سر مي‌گذاشتيم مديران باشگاه پرسپوليس بي‌آنكه به حواشي تيم‌شان توجه داشته باشند با بازيكنان مد نظرشان براي فصل آينده مذاكره مي‌كردند. در همان روزها گادوين منشا به باشگاه پرسپوليس آمد و پس از مذاكرات نهايي قرارداد داخلي خود را با اين باشگاه به امضا رساند تا نخستين خريد پرسپوليس لقب بگيرد.
در ادامه شجاع خليل‌زاده به باشگاه پرسپوليس آمد تا مذاكرات نهايي خود را با مديران اين باشگاه انجام دهد. اين دو بازيكن نخستين خريدهاي فصل برانكو بودند اما اين روزها شايعات ديگري پيرامون حضور برخي از بازيكنان در باشگاه پرسپوليس مطرح مي‌شود. بازيكناني همچون اسدي و پيمان شيرزادي گزينه‌هاي جدي براي پيوستن به پرسپوليس هستند تا بتوانند نقاط ضعف اين تيم را پر كنند اما در اين ميان صحبت از جدايي محمدامين رامين‌طبع و شهاب كرمي هم مطرح است كه به احتمال فراوان اين دو بازيكن سال آينده پيراهن پرسپوليس را نخواهند پوشيد.
البته در اين ميان سعيد آقايي اصلي‌ترين گزينه براي پيوستن به پرسپوليس است. اين بازيكن كه مذاكرات جدي خود را با مديران پرسپوليس انجام داده به توافقاتي هم دست يافته اما گويا مشكلاتش با باشگاه قبلي‌اش يعني گسترش فولاد تبريز اجازه نمي‌دهد اين بازيكن به اين سادگي‌ها پيراهن پرسپوليس را بر تن كند. از قرار معلوم باشگاه تبريزي براي پيوستن آقايي به تراكتورسازي يك ميليارد و 500 ميليون تومان از اين بازيكن چك دريافت كرده است تا پس از اينكه قراردادش با تراكتور به اتمام رسيد، مجددا به گسترش فولاد بازگردد.
همين موضوع سبب شده پروژه پيوستن سعيد آقايي به پرسپوليس در هاله‌اي از ابهام قرار بگيرد. گفته شده اگر آقايي به پرسپوليس ملحق نشود، مديران اين باشگاه با پيمان شيرزادي مدافع چپ استقلال خوزستان قرارداد همكاري امضا خواهند كرد.
در مورد باشگاه استقلال هم شايعات زيادي مطرح مي‌شود. شايد يكي از مهم‌ترين شايعات، بحث جدايي سيد مهدي رحمتي باشد. به نظر مي‌رسد مديران باشگاه استقلال تمايلي براي تمديد قرارداد كاپيتان تيم‌شان ندارند و از طرفي به دنبال اين هستند تا يك دروازه‌بان جوان به جمع خود اضافه كنند. البته برخي معتقدند اينگونه رفتارهاي مديران باشگاه استقلال بيشتر براي اين است كه سيد مهدي رحمتي در مبلغ قراردادش به باشگاه تخفيف بدهد.
از طرف ديگر عليرضا منصوريان تغييرات چشمگيري در خط دفاعي تيمش انجام خواهد داد. لئوناردو پادواني و رابسون جانواريو دو مدافع فصل قبل استقلال قرار است از اين باشگاه جدا شوند اما در اين ميان اگر جدايي جانواريو قطعي شود به احتمال فراوان استقلالي‌ها قرارداد پادواني را تمديد مي‌كنند.
يكي از موانع قرارداد پادواني مبلغ سنگين درخواستي‌اش است. اين بازيكن براي يك فصل خواهان دريافت يك ميليارد و 200 ميليون تومان شده اما همانطور كه گفته شد اگر رابسون جانواريو از استقلال برود كه احتمالش زياد است پادواني قراردادش را با آبي‌پوشان تمديد مي‌كند.
منصوريان همچنين يك مدافع ازبكستاني را كه سابقه بازي در لوكوموتيو تاشكند را دارد زيرنظر گرفته است. قرار است اين بازيكن ظرف روزهاي آينده به ايران بيايد تا مذاكراتي را با باشگاه استقلال انجام دهد. البته عنوان شده پژمان منتظري تمايل زيادي دارد تا مجددا به استقلال برگردد. به نظر مي‌رسد مديران اين باشگاه در زماني كه تيم‌شان در قطر به سر مي‌برد مذاكرات جدي با پژمان منتظري انجام داده‌اند تا اين مدافع پس از سال‌ها مجددا پيراهن استقلال را بر تن كند.
منصوريان همچنين براي دفاع چپ خودش هم شايان مصلح را مد نظر دارد. اين بازيكن كه پيش از اين شايعات پيوستنش به پرسپوليس مطرح مي‌شد اين روزها گزينه اصلي پوشيدن پيراهن استقلال است. البته استقلالي‌ها در كنار مصلح مذاكراتي هم با احسان
حاج صفي انجام دادند و اميدوارند بتوانند اين بازيكن را براي پوشيدن پيراهن استقلال راضي كنند. ا‌گر اين اتفاق رخ ندهد
به احتمال فراوان شايان مصلح به عنوان دفاع چپ سال آينده براي استقلال به ميدان خواهد رفت.
يكي ديگر از شايعاتي كه پيرامون نقل و انتقالات باشگاه استقلال مطرح مي‌شود، بحث جدايي فرشيد باقري است. با رفع مصدوميت روزبه چشمي و بازگشتش به تيم، استقلال 4 هافبك دفاعي در اختيار خواهد داشت و به همين دليل فرشيد باقري قرار است از جمع آبي‌پوشان استقلال جدا شود. البته در كنار هافبك‌هاي دفاعي، استقلالي‌ها به يك مهاجم طراز اول هم نياز دارند كه در اين ميان شايعه حضور مجدد سجاد شهباززاده در استقلال مطرح شده است. در كنار اين بازيكن مديران باشگاه استقلال، مذاكراتي را هم به صورت جدي با مرتضي تبريزي مهاجم تيم فوتبال ذوب‌آهن انجام داده‌اند تا بلكه بتوانند اين مهاجم را براي حضور در استقلال راضي كنند. اگر تبريزي به استقلال بيايد زوج خوبي را مي‌تواند كنار كاوه رضايي براي استقلال ايجاد كند.
يكي ديگر از اتفاقات نقل و انتقالات باشگاه استقلال، بحث جدايي ميعاد يزداني است. اين بازيكن كه نتوانست در طول فصل نظر مساعد عليرضا منصوريان را به خود جلب كند قرار است به همراه كنعاني‌زادگان رسما از استقلال جدا شود. حال بايد ديد با اين اوصاف عليرضا منصوريان مي‌تواند تيم مستحكمي براي فصل آينده ببندد يا نه.

 

دفاع چپ استقلال

منصوريان براي دفاع چپ خودش هم شايان مصلح را مد نظر دارد. اين بازيكن كه پيش از اين شايعات پيوستنش به پرسپوليس مطرح مي‌شد اين روزها گزينه اصلي پوشيدن پيراهن استقلال است. البته استقلالي‌ها در كنار مصلح مذاكراتي هم با احسان حاج صفي انجام دادند و اميدوارند بتوانند اين بازيكن را براي پوشيدن پيراهن استقلال راضي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون