• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3811 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت

رييس مجلس:

مناظرات انتخاباتي آزردگي در كشور به وجود آورد

گروه سياسي| رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: نوع مناظرات انتخاباتي رياست‌جمهوري آزردگي‌هايي را در كشور به وجود آورد كه مي‌توانست نوع گفت‌وگوها سالم‌تر صورت گيرد. به گزارش فارس، جمله‌هاي كليدي اظهارات علي لاريجاني به شرح زير است:
  در جريان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا با توجه به اينكه از نزديك شاهد روند آن بودم و البته مجلس هم در حوزه انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تلاش بسياري كرده است، ديديم كه در اين حوزه حضور مردم در سرنوشت كشور خود در بخش‌هاي مختلف درست و طبق قانون انجام شده است.
 در زمينه مناظرات انتخاباتي آزردگي‌هايي در كشور به وجود آمد لذا نوع گفت‌وگوها مي‌توانست سالم‌تر صورت گيرد اما اين موضوع نبايد بر اراده مردم در انتخابات و راي آنها تاثير بگذارد. مردم قطعا بين مسائل تاكتيكي و اينگونه موارد تفاوت قايل خواهند شد.
 امروز (ديروز) مردم نشان دادند كه با عقلانيت و عقيده در انتخابات حضور پيدا كردند و مي‌توانند با يك حضور پرشور خود، سرنوشت كشور را در اين مسير درست انتخاب كنند.
 از ملت عزيز و تمام دست‌اندركاران برگزاري انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان‌دوره مجلس شوراي اسلامي تشكر مي‌كنيم و شاهديم جميعت بسيار زيادي هم‌اكنون در پاي صندوق‌ها هستند كه اين موضوع باعث آشفتگي مي‌شود بنابراين بايد اين مقدار ازدحام مردم را ساماندهي كرد و زمينه‌هاي لازم و سازوكارها در اين راه صورت گيرد تا روند اخذ راي تسهيل شود.
 علي‌القاعده در اين زمينه امريكا بايد تحريم مي‌كرد چرا كه اگر اين كار صورت نمي‌گرفت جاي تعجب داشت از قبل هم سروصداهايي به راه انداخته بودند ولي امريكا تحريم كرد و با اين كار خود تمام اين رجزخواني‌ها تمام شد.
 قطعا رييس‌جمهور آينده از يك پشتوانه خوبي برخوردار است و بايد به راي مردم در اين زمينه احترام گذاشت.
 برگزاري همزمان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و رياست‌جمهوري از معايب و مزاياي خاص خود برخوردار است اما اگر شوراي نگهبان و وزارت كشور به يك سيستم مكانيزه درست انتخاباتي برسند و روند راي دادن مردم را تسهيل كنند قطعا سرعت عمل هم بيشتر خواهد شد و اين امر پايه‌اي است البته در قانون هم هست اما بايد به آن عمل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون