• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3816 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ خرداد

خبر كوتاه

براي توليد خودروهاي تجاري بنز در حال مذاكره هستيم
محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت و معدن گفت: توليد خودرو در كشور رو به افزايش است و در زمينه سرمايه‌گذاري و توليد خودروهاي تجاري بنز در حال مذاكره هستيم. الحمدلله توليد خودرو رو به افزايش است. در عين حال قرارداد با شركت‌هاي معتبر در زمينه قطعه‌سازي در حال انعقاد است و در زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري و همكاري‌هاي فني به پيش هستيم. در زمينه خودرو‌سازي نيز مشاركت با سيتروئن و پژو تمام شده و كار اجرايي آغاز شده است و با رنو نيز به زودي به سرانجام خواهيم رسيد و متعاقب با آن درباره توليد بنز نيز در زمينه خودروهاي تجاري در مراحل نهايي مذاكره هستيم. وي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا درباره حضور در كابينه دولت بعدي با او صحبتي شده يا خير، گفت: هنوز خيلي مانده و با كسي صحبتي نشده است.


شرايط آبياري در كشور نرمال است
وزير نيرو با مثبت ارزيابي كردن وضعيت آبياري و بارندگي در كشور، تاكيد كرد: فقط استان خوزستان 48 درصد نسبت به سال گذشته كاهش بارندگي داشته است. چيت چيان در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحمدالله در اكثر نقاط كشور ما شرايط خوبي را از نظر آبياري داريم و به طور متوسط شرايط كشور نسبت به سال‌هاي گذشته نرمال است و فقط نسبت به سال قبل اندكي كاهش بارندگي داريم. وي افزود: نكته بسيار مهم اين است كه همه نقاط كشور وضعيت يكسان و همساني ندارند. به طور مثال ما در استان خوزستان با اين مساله مواجهيم كه حدود 48 درصد بارندگي‌ها نسبت به سال گذشته كاهش داشته و نسبت به متوسط سال‌هاي گذشته 44 درصد كاهش پيدا كرده است. در عين حال در شمال استان فارس هم با مشكلاتي مواجهيم اما به طور كلي شرايط، شرايط مناسبي است.


هشدار دوباره بانك مركزي به سپرده‌گذاران
معاون نظارتي بانك مركزي با هشدار دوباره به مردم براي عدم سپرده‌گذاري در موسسات مالي غيرمجاز گفت: براي سرمايه‌گذاري مطمئن، اسامي موسسات معتبر را در سايت بانك مركزي چك كنيد. فرشاد حيدري از تداوم برنامه‌هاي بانك مركزي براي نظارت بر موسسات مالي و اعتباري خبر داد و گفت: بانك مركزي برنامه جامعي براي برخورد با موسسات اعتباري غيرمجاز تدارك ديده است و تمام موسسات مالي و اعتباري و بانك‌ها را به صورت مداوم پايش كرده و با متخلفان برخورد خواهد كرد. معاون نظارتي بانك مركزي افزود: البته نقش اصلي در برخورد با موسسات اعتباري غيرمجاز را مردم در كنار برنامه‌هاي بانك مركزي ايفا مي‌كنند؛ بر همين اساس به آنها توصيه مي‌شود به موسسات غيرمجاز مراجعه نكرده و از سپرده‌گذاري در آنها خودداري كنند؛ در غير اين صورت مسووليت هر گونه مشكل در منابع مالي و سپرده‌هاي آنها، به عهده خودشان است. موسسات غيرمجاز، متخلف و متجاوز به قانون هستند و به‌شدت با آنها برخورد خواهد شد؛ البته اسامي بانك‌ها و موسسات اعتباري مجاز نيز در وب‌سايت بانك مركزي موجود است و مردم با دريافت اطلاعات صحيح مي‌توانند راه صحيح سپرده‌گذاري خود را بيابند. حيدري گفت: برخي موسسات اعتباري غيرمجاز و تعاوني‌هاي اعتباري، تخلفاتي از جمله معاملات صوري، مخدوش و پرداخت نرخ‌هاي سود غيرواقعي انجام مي‌دهند كه اين معاملات و نرخ‌هاي سود پرداختي ناشي از فعاليت عملياتي تعاوني‌ها نبوده؛ بلكه از محل وجوه سپرده‌گذاران جديد، سود به ساير سپرده‌گذاران پرداخت مي‌شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون