• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

الياس حضرتي:

اصلاح‌طلبان تمام قد و صادقانه از روحاني حمايت كردند

گروه سياسي|  اصلاح‌طلبان در تمام روزهاي اخير يكدست پشت مردي بودند كه معتقد بودند براي نشستن بر صندلي رياست‌جمهوري بهترين است. همين هم شد كه تمام تلاش‌شان را كردند تا راي حسن روحاني بالاترين باشد. در اين ميان اما 41 ميليون نفري كه براي انداختن آرا‌ي‌شان پاي صندوق‌هاي راي آمده بودند حامل پيام‌هايي بودند كه الياس حضرتي نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مورد آن مي‌گويد: «مردم با راي خود گفتند ما به شما اطمينان مي‌كنيم و شما هم از ما سوءاستفاده نكنيد و اعتماد ما را تنگ‌نظرانه تفسير نكنيد.»
پيام مردم چه بود؟
به گزارش ايلنا، الياس حضرتي در مورد پيام انتخابات رياست‌جمهوري اخير گفت: پيام انتخابات حاوي مطالب بسيار مهمي است و نشان مي‌دهد كه حول محور ايران و اسلام مردم علاقه‌مند به كمك هستند. يعني هر اندازه كه ما درست تفسير كنيم و تنگ‌نظرانه تفسير نكنيم اين پيروزي همه ملت ايران را در برمي‌گيرد. او خاطرنشان كرد: اين ملت تبديل به يك ملت شكست‌ناپذير شده است. آنقدر محكم و مستحكم در دفاع از امنيت ملي و اقتدار ايران هستند كه آدم حيرت مي‌كند. اين نشان مي‌دهد كه مردم پاي كار هستند و براي همكاري و هم‌نوايي و پشتيباني از دولت و نظام حضور دارند. دولت و تمامي ارگان‌ها و نظام، بارشان بسيار سنگين شد. حضور و مشاركت مردم فقط مربوط به كانديدا نمي‌شود مربوط به كل مملكت است. پيام مردم اين بود كه اگر درست حركت كنيد و كار خوب انجام دهيد اگر با مردم صادق باشيد و به مردم اطمينان كنيد مردم هم به شما اطمينان مي‌كنند. مردم با راي خود گفتند ما به شما اطمينان مي‌كنيم و شما هم از ما سوءاستفاده نكنيد و اعتماد ما را تنگ‌نظرانه تفسير نكنيد. شما به ميدان بياييد و مشكلات را حل كنيد. فضاي كشور را باز كنيد، منتقدان پيشنهاد بدهند تا بتوانيم مشكلات را حل كنيم. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: انتقاد اگر با دستمايه دلسوزي باشد باعث پيشرفت مي‌شود حتي اگر دلسوزي هم در آن نباشد و نقد عالمانه باشد نيز همين تاثير را دارد. تخريب اگر صورت بگيرد خوب و كارساز نيست. ما بايد مكانيزمي تعريف كنيم كه از نظرات سازنده افراد استفاده كنيم. اين مكانيزم در فضاي مجازي وجود دارد. از پيشنهادات ملت، كل مسوولان نظام جمهوري اسلامي بايد بهره ببرند. حضرتي با اشاره به نقش و جايگاه اصلاح‌طلبان در دولت دوازدهم گفت: اصلاح‌طلبان همان‌طور كه از روز اول به روحاني گفتند بدون پيش‌ شرط و تمام‌قد و صادقانه با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي خود از ايشان حمايت كردند. من به شخصه تا اين اندازه كه در اين انتخابات وقت صرف كردم، سخنراني انجام دادم و بي‌خوابي كشيدم براي انتخابات مجلس و خودم كار انجام ندادم. همه اصلاح‌طلبان پشت دولت هستند و صادقانه كار انجام مي‌دهند. قطعا پيام ويژه آنها به دولت اين است كه شما هم از تمام ظرفيت ملت ايران و توانمندي فرزندان ايران براي سازندگي و رفع مشكلات استفاده كنيد.
كابينه نيازمند ترميم جدي است
او افزود: دولت نبايد خود را محدود و محصور به آدم‌هايي كه نتوانستند توانمندي خود را نشان دهند و ناتوان جلوه كردند، كند. انشاءالله در انتخاب هيات دولت و ترميم كابينه از نيروهاي كارآمد و دلسوز استفاده كند. نمي‌گويم كه كل كابينه بايد تغيير كند زيرا كارهاي بسيار خوبي صورت گرفته و تجربياتي كسب شد اما كابينه نيازمند ترميم جدي است تا ان‌شاءالله بتوانند با سرعت خوب براي رفع مشكلات مردم و مملكت و ارتقاي توانمندي‌هاي كشور اقدام كنند. اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه هدف دولت يازدهم اقتصاد و سياست خارجه بود، گفت: سياست خارجي مقدمه‌اي بر رفع مشكلات اقتصادي بود. تقريبا پايه‌هاي كار خوب برداشته شده است. در مسائل كلان اقتصادي، پايين آوردن تورم و بالا بردن رشد و همين‌طور در مسائل بانكي و كنترل به هم‌ريختگي‌هاي سيستم بانكي خوب عمل شده است. در حوزه سياست خارجي زمينه‌سازي‌هاي خوبي شده است. مجموعه دولت بايد خود را آماده كند تا از ظرفيت كل نظام استفاده كند و
خودش را محدود به وزارتخانه‌ها نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون