• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

عددنوشت

تورم ارديبهشت
بانك مركزي نرخ تورم دوازده ماه منتهي به ارديبهشت‌‌ماه ۱۳۹۶ را 8/9 درصد اعلام كرد كه 7/2 درصد بيشتر از نرخ تورم اعلامي از سوي مركز آمار ايران است. بانك مركزي اعلام كرد، نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به ارديبهشت ‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهي به ارديبهشت ‌ماه ۱۳۹۵ معادل 8/9 درصد است. همچنين خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۹۰ به شرح زير است: شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در ارديبهشت‌‌ماه  ۱۳۹۶ به عدد 1/266 رسيد كه نسبت به ماه قبل 2/0 درصد افزايش يافت. شاخص مذكور در ارديبهشت ‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) معادل 8/11 درصد افزايش داشته است. مركز آمار ايران هفته گذشته نرخ تورم دوازده ماه منتهي به ارديبهشت ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهي به ارديبهشت ماه ۱۳۹۵ را 1/7 درصد اعلام كرده بود.

سرمايه ايرانيان خارج از كشور

رييس كميسيون سرمايه‌گذاري اتاق بازرگاني ايران با تاكيد بر اينكه دولت بايد قبول كند كه تاجر خوبي نيست، گفت: دولت به جاي رقابت با بخش خصوصي زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري براي بخش خصوصي را فراهم كند. فريال مستوفي، رييس كميسيون سرمايه‌گذاري اتاق بازرگاني ايران در مورد وضعيت جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در كشور گفت: براي هر كاري از جمله جذب سرمايه‌گذاري بستر‌سازي نياز است و عواملي مانند فساد اقتصادي، احترام نگذاشتن به قوانين، تغييرات مداوم قوانين و مقررات، ناامن بودن محيط كسب و كار و زد و بند در بنگاه‌هاي خصولتي باعث مي‌شود كه سرمايه‌‌ خارجي يا داخلي جذب نشود. مستوفي با تاكيد بر اينكه دولت بايد قبول كند كه تاجر خوبي نيست، بيان داشت: دولت موظف است زيربناي سرمايه‌گذاري را فراهم سازد و اقتصاد را به بخش خصوصي واگذار كند.
افزايش واگذاري زمين در شهرك‌هاي صنعتي

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد 8برابري ميزان واگذاري زمين در شهرك‌هاي صنعتي در دوماه سال جاري نسبت به مشابه سال گذشته، افزايش ظرفيت توليد اسمي 10هزار بنگاه را ازجمله برنامه‌هاي وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام كرد وگفت: كمك به رونق 100 هزار بنگاه توليدي صنفي و رونق معادن كوچك نيز از ديگر طرح‌هاي پيشنهادي جهت بهبود فضاي كسب وكار است. علي يزداني با اشاره به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد مقام معظم رهبري، برنامه‌ريزي براي ايجاد اشتغال جديد در بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را از برنامه‌هاي اصلي سازمان در سال جاري اعلام كرد و گفت: تكميل و راه‌اندازي طرح بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيكي و نوسازي پنج هزار بنگاه صنعتي در سال جاري را از جمله برنامه‌هاي مهم وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال 96 است.


كاهش قيمت سكه

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران به تشريح وضعيت بازار داخلي و خارجي طلا و سكه پرداخت و تصريح كرد كه به دليل كاهش تقاضا و همچنين كاهش نرخ ارز، قيمت سكه در بازار داخلي روند نزولي پيدا كرده است. محمد كشتي آراي، عنوان كرد: در دو هفته قبل قيمت جهاني طلا روند كاهشي پيدا كرده بود اما در هفته‌اي كه گذشت برخي تحولات سياسي در عرصه بين‌الملل و همچنين تحول در برخي شاخص‌هاي اقتصادي باعث شد كه مجددا قيمت جهاني طلا به سمت افزايش حركت كند و در اين مدت به طور متوسط طلا ۱۰ دلار افزايش قيمت داشت به طوري كه از ۱۲۵۳ دلار به ۱۲۶۳ دلار رسيد. وي ادامه داد: نكته قابل توجه در اينجاست كه افزايش قيمت جهاني طلا تاثير افزايشي روي طلا و سكه در بازار داخلي نداشت و بر خلاف جهت صعودي طلا در بازار جهاني، قيمت‌ها در بازار داخلي رو به كاهش رفت. رييس اتحاديه طلا و جواهر با اشاره به دلايل كاهشي شدن قيمت طلا و سكه در بازار داخلي گفت: در مورد سكه كاهش تقاضا باعث شد كه قيمت آن در هفته‌اي كه گذشت نزولي شود و به طور متوسط سكه تمام حدود ۱۶ هزار تومان كاهش قيمت پيدا كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون