• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3818 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

واكنش شكوري‌راد به تلاش‌ها براي حذف مطهري از نايب‌رييسي مجلس:

اصولگرايان به دنبال پاك كردن اثر رواني شكست در انتخابات هستند

موضوع انتخاب هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي براي سال دوم طي روزهاي گذشته به صدر اخبار سياست داخلي رسيده و خبرها حاكي از اراده‌اي براي حذف علي مطهري از كرسي نايب‌رييسي مجلس بود. گسترش اين شايعات باعث شد تا افراد و گروه‌هاي سياسي با ابزارهاي مختلف حمايت خود را از او نشان دهند. علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت ايران نيز در اين رابطه طي گفت‌وگويي با «امتداد» به دفاع از مطهري پرداخت:
‌ علي مطهري با شخصيتي كه از خود بروز داده تبديل به يك نماينده واقعي مردم در مجلس شده است. نماينده خوب در مجلس كم نيست اما آقاي مطهري سمبل يك نماينده راست قامت شده، به‌طوري‌كه به دليل شباهت زياد به منش مرحوم مدرس مي‌توانيم از اين تعبير امام درباره او استفاده كنيم. مطهري زبان گوياي مردم در مجلس ‌است. در عين حال مطهري هيچگاه خود را اصلاح‌طلب معرفي نكرد اما رفتار او به گونه‌اي است كه احترام اصلاح‌طلبان را برانگيخته و او را نماينده واقعي مردم در نظر مي‌گيرند.
‌ خبرهايي مبني بر رايزني براي حذف آقاي مطهري نگران‌كننده است. طبيعي است كه افراطيون چنين اقدامي را در دستور كارخود قرار دهند اما اگر در بين اصلاح‌طلبان، اعتدالگرايان يا اصولگرايان معتدل چنين اقدامي صورت بگيرد پذيرفتني نيست و حتما واكنش‌هايي را در پي خواهد داشت. مطهري
نه تنها بايد درهيات‌رييسه حضور داشته‌باشد بلكه بايد با راي بيشتري در انتخابات پيش رو برگزيده شود. انتخابات اخير رياست‌جمهوري خواست واقعي مردم را نشان داد .
‌ سال گذشته از سوي بعضي از وزراي دولت اقداماتي صورت گرفت كه اين اقدامات در راستاي ائتلاف با اصلاح‌طلبان نبود. اما در حال حاضر به غير از توييت آقاي صادقي نماينده مجلس، اطلاع ديگري در خصوص دخالت وزرا در تغيير هيات‌رييسه ندارم، اما اگر چنين حرفي درست باشد آقاي روحاني بايد تدبير كند كمااينكه در انتخابات اخير نيز ايشان با تدبير خوبي كه به كار بردند مانع از اين شدند كه عملكرد حزب اعتدال و توسعه كه منصوب به ايشان است موجب دودستگي شود. اگر اين اعتراض‌ها به گوش روحاني برسد مطمئنا مانع از تضعيف مطهري به‌عنوان يكي از حاميان اصلي دولت خواهند شد.
 ‌ اصولگراياني كه از انتخابات اخير ناراحت هستند خود را شكست خورده مي‌دانند و اين شكست را با اقداماتي اينچنيني پوشش مي‌دهند. به نظر مي‌رسد با اين قبيل اقدامات دنبال پاك كردن اثرات رواني شكست هستند. بعيد مي‌دانم كه آقاي لاريجاني رييس مجلس بخواهد در اين باره با آنها همكاري كند.
   افرادي كه به ليست اميد خودشان را منتسب كرده اما مقيد نكرده‌اند، ممكن است اقداماتي از اين دست از سوي آنها سر بزند اما بعيد مي‌دانم اعضاي واقعي ليست اميد آلوده به چنين اقدامي بشوند.  قاعدتا هيات‌رييسه مجلس توافقي بسته مي‌شود و تاكنون بر اساس توافق فراكسيون اميد مستقلين و اصولگرايان معتدل پيش رفته است. اين بهترين حالت ممكن در مجلس است اما اگر اين هماهنگي صورت نگيرد به صورت طبيعي هر فراكسيون به‌صورت مستقل تصميم مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون