• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3819 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد

محمد علي انصاري:

مراسم سالروز ارتحال امام بعد از ظهر روز 14 خرداد برگزار مي‌شود

گروه سياسي| دبير ستاد بزرگداشت امام خميني(س) «انتخابات» را بزرگ‌ترين دستاورد نهضت مقدس امام و بزرگ‌ترين سند مردم‌سالاري ديني در اين كشور دانست و گفت: ما نبايد آن را در تحليل‌هايي كه برگرفته از رقابت‌هاي انتخاباتي است با تعابيري نظير حلال و حرام، تند و كند، الهي و غيرالهي و غيره مخدوش كنيم.
وحدت و اجماع ملي و راي دادن به كسي كه از تاييد شوراي نگهبان گذشته و حمايت منتخب ملت وظيفه همه پيروان امام و رهبري است.
به گزارش جماران، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمدعلي انصاري به شرح زير است:
  ‌ بدون شك انتخابات در نوع خود بي‌نظير و در تاريخ ملت ايران بعد از پيروزي انقلاب، كم بدليل است. بدون ترديد خلق چنين حماسه‌اي كه مردم از كارگزاران پيشي گرفته‌اند سند افتخار ملت ايران در پيروي از آرمان‌هاي امام و دفاع از كيان جمهوري اسلامي و تبعيت از خلف شايسته امام و بزرگ‌ترين پشتوانه ملي براي دولت تدبير و اميد است.
 ‌ اين حماسه بزرگ را نمي‌توان به راحتي تحليل كرد كه چگونه تك‌تك آحاد مردم نسبت به كشور و انقلاب‌شان حساسيت دارند. ما نبايد آن را در تحليل‌هايي كه برگرفته از رقابت‌هاي انتخاباتي است با تعابيري نظير حلال و حرام، تند و كند، الهي و غير الهي و غيره مخدوش كنيم. وحدت و اجماع ملي و راي دادن به كسي كه از تاييد شوراي نگهبان گذشته و حمايت منتخب ملت وظيفه همه پيروان امام و رهبري است.
 ‌‌ رييس‌جمهور منتخب، رييس‌جمهور يك جناح و تفكر سياسي نيست. رييس‌جمهور پاسخگوي مطالبه همه اقشار حتي كساني است كه در انتخابات شركت نكردند.
يكي از دلايل مخفي بودن راي همين است كه همه مردم فرداي انتخابات مي‌توانند مطالبات خود را مطرح كنند و منتخب كاري ندارد كه چه كسي به او راي داده است.
 ‌‌ تقارن بزرگداشت امام خميني(س) و ماه مبارك رمضان يك فرصت طلايي است كه مردم ما ديدگاه‌ها و برداشت‌هاي امام را نسبت به ماه رمضان، ليالي قدر و مهماني خدا درك كنند.
 به نظر من برداشت امام از ماه رمضان خيلي متفاوت از برداشت‌هاي محققان، مفسران و عرفا است. ضيافت‌الله از نگاه امام آن است كه انسان در ترك شهوات موفق باشد.
 ‌‌ ماه رمضان برنامه‌ها و شرايطي را براي ما ديكته كرده كه بايد به آنها توجه داشته باشيم. نخستين تفاوت مراسم14 خرداد با سال‌هاي گذشته زمان اجراي آن است.
ما همه ساله مراسم را از ساعت 9 صبح تا 11 برگزار مي‌كرديم اما امسال به دليل شرايط روزه‌دار بودن مردم و گرمايي كه براي مردم طاقت فرسا است مراسم بزرگداشت امام خميني(س) از ساعت 18 تا 20 در حرم امام و سراسر كشور برگزار مي‌شود.
 ‌‌ امسال اين مراسم با حضور صدها هزار نفر جمعيت روزه‌دار و شخصيت‌هاي سياسي، روحاني، لشگري، كشوري و خانواده امام برگزار مي‌شود و همه زائران امام از سخنراني خلف شايسته ايشان يعني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي استفاده خواهند كرد.
 ‌‌ تفاوت دوم مراسم امسال اين است كه فقط از استان‌هايي مهمان داريم كه بعد از ظهر 14 خرداد به سمت حرم امام حركت مي‌كنند و به اين مراسم مي‌ رسند. يعني استان‌هاي قم، سمنان، البرز، قزوين و مركزي مهمان ما هستند.
تفاوت سوم اين است كه امثال مهمان خارجي به حداقل داريم كه عمدتا سفرا و كساني هستند كه در جمهوري اسلامي مقيم هستند. چهارمين تفاوت پذيرايي ما از زائران است. ما به‌دليل تقارن مراسم با افطار برنامه‌ريزي مفصلي كرديم كه همه مهمانان و شخصيت‌ها افطار را مهمان امام در كنار خادمان امام باشند.
 ‌‌ ما همه ساله 700 هزار نفر را به مراسم مي‌آورديم كه امسال اين تعداد 250 هزار نفر است و قريب 10 هزار نفر نيروي كارآمد مسووليت هدايت و پذيرايي مردم را دارند. اكيپ‌هاي پزشكي نيز در جاي جاي حرم مستقر هستند و دارو و پزشك كافي در نظر گرفته شده است.
 ‌‌ بيش از 200 هزار متر سايه بان و زير انداز در نظر گرفته شده و بسته‌هاي غذايي شامل افطار و شام براي مردم آماده كرده‌ايم.
در كنار اين سايه‌بان‌ها ايستگاه‌هاي صلواتي در نظر گرفته شده است. ما اميدواريم امسال پذيرايي شايسته‌اي را از مهمانان امام در اطراف حرم داشته باشيم.
 ‌‌ امسال فرصت حضور مردم تهران فراهم است. مردم تهران مطمئن باشند كه خادمان امام تا پايان مراسم همراه امام خواهند بود. انتظار ما اين است كه رسانه‌ها بتوانند به خوبي اين صحنه را نشان دهند كه مردم ما چگونه وفادار به امام، راه امام و پيرو رهبري هستند.
 ‌‌ دليل اينكه مهمانان خارجي در مراسم امسال حضور پيدا نمي‌كنند تقارن اين روز با ماه رمضان است. حضور اين افراد با فرهنگ‌هاي گوناگون نيازمند پذيرايي و خدمات ويژه‌اي است كه اين كار براي عوامل اجرايي ما با زبان روزه كار مشكلي است. ضمنا خلأ آنها با حضور گسترده سفرا و طلاب جامعه المصطفي جبران خواهد شد.
 ‌‌ يادگار حضرت امام(س) نيز از امروز در حسينيه جماران و حرم مطهر سخنراني‌هاي متعددي خواهند داشت. در مورد سخنراني ايشان در روز 14 خرداد به‌دليل روزه‌دار بودن زائرين فعلا تصميمي از جانب ستاد گرفته نشده است ولي تصميم نهايي با خود ايشان است. ايشان اگر تصميم به سخنراني بگيرند همانند گذشته قبل از سخنراني مقام معظم رهبري سخنران اصلي مراسم ايشان خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون