• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3819 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد

ادامه از صفحه اول

چهار تا راي حلال

چه كساني قول‌هاي مشخص و غيرعملي دادند تا آراي مردم را به سوي خود جذب كنند. به‌طور واضح مي‌توان ديد كه چه كساني چيزهايي جز برنامه و ايده در ميان مردم توزيع كردند تا مابه‌ازاي آن راي به دست آورند؟ مي‌توانيد ببينيد كه چه كساني اتهامات ناروا به برنامه‌هاي ديگران زدند و چه دروغ‌هايي درباره 2030 نگفتند تا آراي مردم را به سوي خود جلب كنند. ديدار با خوانندگان زيرزميني نيز حلال‌كننده راي نيست.


انتظار اصلاحات از دولت

از منظر اجرايي اميد است كه پاي جوانان و زنان بيشتر از دوره اول به ساختار اجرايي كشور باز شود و دولتي چابك‌تر و جوان‌تر داشته باشيم. با توجه به همسويي دولت و مجلس آقاي رييس‌جمهور وزرايي را به مجلس معرفي كند كه نسبت به دفاع از گفتمان و پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي دولت مصمم‌تر و كارآمد‌تر باشند.
در مجموع از آقاي روحاني انتظار مي‌رود كه ضمن تعامل با رهبري، دو قوه ديگر، نهادهاي انقلاب اسلامي، احزاب، گروه‌ها، نهادهاي مدني و مجموعه لايه‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي، جامعه‌اي با كيفيت زندگي مناسب‌تر را براي مردم در دوره دوم فراهم كند.


رشد‌ امسال با كيفيت‌تر  از سال 95 است

با افزايش نرخ د‌ستمزد‌ كارگران و كاركنان بيشتر از تورم و رونق بخش واقعي اقتصاد‌، اين فاكتورها مي‌توانند‌ منجر به بهبود‌ ملموس معيشت مرد‌م و اقشار كم د‌رآمد‌ شود‌. بنابراين د‌و عامل كاهش نرخ تورم و افزايش رشد‌ اقتصاد‌ي بخش واقعي اقتصاد‌ د‌ر كنار يكد‌يگر، عواملي كه سبب شد‌ د‌ر چهار سال گذشته عملكرد‌ اقتصاد‌ي د‌ولت د‌ر زند‌گي مرد‌م ملموس نباشد‌، به د‌ليل تورم‌هايي بود‌ كه هشت سال پيش از آن تجربه شد‌.
مجموع تورم‌هاي مقطع مذكور حد‌ود‌ 160 د‌رصد‌ بود‌ د‌ر حالي كه د‌رآمد‌ كاركنان د‌ولت د‌ر همان زمان حد‌اكثر نصف نرخ تورم بود‌؛ لذا د‌ر چهار سال پس از آن حد‌اكثر كاري كه د‌ولت انجام د‌اد‌ه بود‌ افزايش قد‌رت خريد‌ كاركنان معاد‌ل نرخ تورم همان چهار سال خود‌ش بود‌، لذا همچنان سطح د‌رآمد‌ها به سطح سال 84 و پيش از آن نرسيد‌ه است. به نظر مي‌آيد‌ د‌ر د‌ولت د‌وازد‌هم اين شكاف ترميم شود‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون