• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3820 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ خرداد

ابراهيم رييسي در جمع هوادارانش در مشهد از مهندسي آرا در انتخابات سخن گفت

به مهندسي آرا رسيدگي شود

گروه سياسي| «مهندسي انتخابات»؛ اين واژه را ابراهيم رييسي، نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري يكشنبه‌شب در جمع هوادارانش در مورد انتخابات 11 روز پيش به كار برده است. اگرچه انتخابات به پايان رسيده و فضاي انتخاباتي از كشور رخت بسته و رقابت‌ها بايد جاي خود را به اتحاد و كمك به دولت منتخب مردم براي پيشرفت بدهد اما كانديداي اصلي اصولگرايان همچنان در فضاي تبليغاتي پيش از انتخابات به سر مي‌برد. در جمع هوادارانش در مشهد حاضر مي‌شود و دولت را به باد نقد مي‌گيرد و حتي حرف‌هايي را درمورد سياست خارجي دولت بيان مي‌كند. در ميان همه اتهامات و انتقادهاي تند او، اما موضوع ديگري است كه براي بسياري جلب توجه كرده است و آن مطرح كردن «مهندسي انتخابات» است. به گزارش فارس، ابراهيم رييسي، در جمع هوادارانش در جامعه‌الحسين مشهد كه شنبه شب برگزار شد، گفت: من از شوراي نگهبان و قوه قضاييه مي‌خواهم نگذاريم حق‌الناس پايمال شود. اگر به اين مهندسي آراي مردم رسيدگي نشود به اعتماد مردم خدشه وارد مي‌شود. لحظه‌اي از پيگيري مطالبات مردم خسته نمي‌شويم و با تهمت‌ها عرصه دفاع از مردم و ارزش‌هاي انقلاب را خالي نخواهيم كرد.
دولت در سياست خارجي اين سياست ملتمسانه خود را كنار بگذارد
رييسي خاطرنشان كرد: اميد است همچنان كه تاكنون در اين جايگاه بودم همچنان وكيل و مدافع محرومان و مستضعفان در جامعه باشم؛ آناني كه بر طبل دو قطبي كردن جامعه مي‌كوبند، اين روش فرسوده و كهنه انگليسي‌هاست. اين دو قطبي كردن جامعه مانند شيعه و سني است، سوال مردم اين است كه شما در اين 4 سال چه كرده‌ايد و با تهمت‌زدن‌ها فرافكني مي‌كنيد. سوال مردم اين است كه خانواده‌هاي فقير و مستمندي كه نان شب ندارند بايد با اين ركود چه كنند؟ اين كانديداي انتخابات گذشته با بيان اينكه دولتي كه نمي‌تواند به قانون عمل كند نبايد وارد عرصه انتخابات شود، گفت: دولت در سياست خارجي بايد اين سياست ملتمسانه خود را كنار بگذارد. اينكه شما به دشمن پيام دهيد كه خزانه كشور خالي است، اشتباه است. اينكه القا شود همه‌چيز مردم وابسته به برجام است حتي آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است؛ زانو زدن در برابر يك مقام عربي وقتي هزاران مسلمان در منا به شهادت رسيده‌اند، سياست ملتمسانه است. او با تاكيد بر اينكه دشمنان اين پيام‌ها را از داخل دريافت مي‌كنند و يكي از عوامل تشديد تحريم‌ها پيام‌هايي است كه مسوولان از داخل براي غربي‌ها ارسال مي‌كنند، تصريح كرد: تقويت بنيه دفاعي كشور براي جلوگيري از جنگ است، چرا بنيه دفاعي كشور و بچه‌هاي مدافع حرم و خانواده شهدا را تضعيف مي‌كنيد؟
حضور جهانگيري در انتخابات غيرقانوني بود
توليت آستان قدس رضوي تاكيد كرد: اتفاقات اين دوره اتفاقات بي‌سابقه‌اي بود؛ قريب به 5 فعاليت دولت تبليغاتي بود اعم از تراكم افتتاح‌ها و استفاده از آنتن تلويزيون و تمام امكانات كشور و وزارتخانه‌ها و استانداري‌ها و دهياري‌ها و... ستاد انتخاباتي كانديداي دولت شده بودند، اين در حالي است كه بنده 20 فروردين از مشهد و آستان رفتم و درهيچ يك از برنامه‌هاي آستان شركت نكردم. ده‌ها روزنامه زنجيره‌اي از جمله روزنامه دولتي ايران براي دولت كار و مدام به رقيب تهمت زدند در حالي كه روزنامه قدس آستان ازهر گونه فعاليت انتخاباتي بر حذر شد. ابراهيم رييسي در حالي اين حرف‌ها را بيان مي‌كند كه شنبه شب، بلافاصله پس از انتشار حرف‌هايش بسياري از كاربران شبكه اجتماعي تصاويري از روزنامه قدس در روزهاي پيش از انتخابات كه تيترها و عكس‌هاي خود را به حمايت از رييسي اختصاص داده بود را منتشر و دست به دست مي‌كردند. رييسي همچنين در بخش ديگري از حرف‌هايش از حضور جهانگيري در ميدان انتخابات انتقاد كرد و آن را غيرقانوني خواند. اين در حالي است كه در هيچ كجاي قانون منعي براي حضور معاون اول در ميدان انتخابات وجود ندارد و از سوي ديگر جهانگيري در مناظره اول با صراحت بيان كرد كه به عنوان نماينده جريان اصلاح‌طلب وارد ميدان شده است تا صداي اصلاح‌طلبان را كه سال‌ها از حقوق خود محروم هستند را به گوش مردم برساند. با همه اينها به نظر مي‌رسد حضور جهانگيري و دفاعيات و صحبت‌هايش به مذاق بسياري از جمله ابراهيم رييسي خوش نيامده كه مي‌گويد: معاون اولي كه با كلام خود مي‌گويد من براي دفاع از دولت مي‌آيم و اين را ما به هيچ عنوان در قانون نداريم. اين پول پخش كردن‌ها، واريز يارانه حتي براي افرادي كه يارانه آنها قطع شده بود، واريز بدهي چندين ساله كشاورزان در شب انتخابات، سوءاستفاده‌هاي كانديداي خاصي از امكانات دولتي بود؛ گفتماني كه ما آغاز كرديم با محوريت توجه به فقرا، محرومين و دوري از زندگي تجملاتي، خوشحال مي‌شويم اين جريان كه در دولت مورد توجه قرار گرفته همچنان ادامه داشته باشد و منحصر به دوران انتخابات نباشد.
به مهندسي آرا رسيدگي شود
رييسي در ادامه گفت: مهندسي كردن مشاركت مردم امري ناپسنديده است، نرساندن تعرفه به مراكزي كه احتمال راي آوردن حريف دولت وجود دارد كاري بسيار ناپسند است، به اذن امام هشتم حركت جهادي در راستاي خدمت رساني به مردم را با كمك مردم ان‌شاءالله دنبال خواهيم كرد و فساد ستيزي، اجراي عدالت اجتماعي، عمل به ارزش‌هاي انقلابي سر لوحه كار ما خواهد بود و تا رسيدگي به نتيجه به صورت خستگي ناپذير ادامه خواهيم داد. توليت آستان قدس در حالي از نرسيدن تعرفه سخن مي‌گويد كه شوراي نگهبان نسبت به اين ادعا پاسخ داده بود و كدخدايي در رسانه ملي اعلام كرد موضوع نرسيدن تعرفه‌ها پيگيري شده و مشخص شد تعرفه به موقع به تمام حوزه‌هاي راي‌گيري رسيده است. رييسي در پايان صحبت‌هايش به موضوع مهندسي آرا اشاره كرد و گفت: بنده از همان ابتدا تاكيد كردم بايد پايبند به قانون باشيم. من از شوراي نگهبان و قوه قضاييه مي‌خواهم نگذاريم حق‌الناس پايمال شود. اگر به اين مهندسي آراي مردم رسيدگي نشود به اعتماد مردم خدشه وارد مي‌شود. لحظه‌اي از پيگيري مطالبات مردم خسته نمي‌شويم و با تهمت‌ها عرصه دفاع از مردم و ارزش‌هاي انقلاب را خالي نخواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون