• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3820 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ خرداد

اتفاق ويژه انتخابات در بيانيه حزب اتحاد

حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در بيانيه‌اي ضمن تبريك پيروزي حسن روحاني، انتخابات رياست‌جمهوري ارديبهشت ۹۶ را تبيين كرد. در اين بيانيه بر تحقق عدالت اجتماعي و حقوق محرومان و همچنين احراز حقوق سياسي مردم از طريق تحقق حقوق شهروندي تاكيد شده است.
در بيانيه آمده است:
  انتخابات باشكوه و رقابتي ۲۹ ارديبهشت، بدون شكست هيچ فرد و جناحي كه منافع ملي را در نظر داشته باشد و با نتيجه‌اي عزت بخش براي ايران و ايراني رقم خورد.
  آنچه اين انتخابات را موقعيتي متمايز بخشيد، قرار گرفتن مردم در برابر دو رويكرد بود. يك رويكرد مبتني بر وعده‌هاي مالي و نجومي به جامعه‌اي بود كه همگان بر وجود مشكلات اقتصادي و معيشتي در آن اذعان دارند. رويكرد مقابل نيز مبتني بر پرهيز از وعده‌هاي بي‌پايه، ارايه برنامه حكومتداري مشخص و چشم‌انداز پيشرفت تدريجي و نه خلق‌الساعه بود.
  اين كه جامعه‌اي در ميان اين دو اردوگاه، به وعده‌هاي نجومي پشت كند، از سه برابر شدن يارانه‌هاي دريافتي بگذرد، اشتغال فوري و فوتي را باور نكند، خود را اكثريتي در برابر اقليت حاكم و زالوصفت نداند، جامعه و دولت را صد در صدي ببيند، به تفرقه و عوام‌فريبي نه بگويد، راي به طمانينه و آرامش و منطق داده و اسير جوسازي‌هاي تبليغاتي نشود، يك اتفاق ويژه و معنادار است.
  اتفاقي كه در كنار راي‌هاي ليستي مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفند ۹۴ و شوراهاي شهر و روستا در ۲۹ ارديبهشت گذشته، مويد بصيرت و توسعه سياسي فوق‌العاده بالاي جامعه ايراني است. جامعه‌اي كه در شرايط ساختار غير‌حزبي انتخابات در ايران، خود دست به كار رفتار جمعي و نوعي تحزب خودانگيخته زده تا نشان دهد كه در اين منطقه آشوب‌زده كه خون و آتش از هر سو به هواست، نظام جمهوري اسلامي مستظهر به چه جامعه آگاه و هوشياري است.
 نظام سياسي كشور با اين انتخابات رقابتي و فراگير، مستحكم‌تر از گذشته خواهد شد و سرفراز در منطقه‌اي كه يا دموكراسي‌هاي نيم بند آن در حال تضعيفند يا اسير جنگ، مسير رو به پيشرفت خود در تامين آزادي و عدالت هرچه بيشتر را كه پس از وقفه‌اي ۸ ساله، از سال ۹۲ مجددا آغاز شده را ادامه خواهد داد.
 كسب 7/15 ميليون راي آقاي رييسي در اين انتخابات كه تك تك آنها محترم هستند، اگرچه به معناي همين تعداد راي براي اصولگرايان نيست و در ميان آن راي‌هايي متاثر از وعده‌هاي خاص است و مابقي با توجه به عدم ابراز شفاف و علني تعلق اين كانديدا به اردوگاه اصولگرايي، قابل اثبات نيست، با اين حال پايه سرمايه‌اي را براي اين جريان ايجاد كرده كه مي‌توانند ذيل آن بر تمركز بيشتر بر كار سياسي دموكراتيك و همراه با اميد به پيروزي در انتخابات آتي به جاي دلخوش كردن به اهرم‌هاي ديگر قانوني و فراقانوني تكيه كنند.
 سابقه غير قابل دفاع رقبا باعث نمي‌شود كه مطالبات آزادي‌خواهانه و مدني قريب به اتفاق حاميان آقاي روحاني كه در همه تجمعات خود را نشان داد، تحت‌الشعاع قرار گيرند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون