• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3172 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن

خبر

قرار مجرميت روزنامه مردم امروز صادر شد

 تسنيم| بازپرس شعبه دوم دادسراي فرهنگ و رسانه، قرار مجرميت مدير مسوول روزنامه توقيف شده «مردم امروز» را صادر كرد. سيد محمود عليزاده طباطبايي، وكيل روزنامه مردم امروز اظهار داشت: در مراجعه‌اي كه امروز(ديروز) به شعبه دوم دادسراي فرهنگ و رسانه داشتم، آقاي قاسم‌زاده بازپرس پرونده اعلام كرد قرار مجرميت صادر و پرونده براي دادستان تهران ارسال شده است. به گفته عليزاده طباطبايي در صورت موافقت دادستان تهران با قرار مجرميت صادر شده، پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال مي‌شود و در صورت مخالفت نيز منع تعقيب مي‌خورد. بر اساس اين گزارش، روزنامه مردم امروز پس از 19 شماره انتشار، با دستور شعبه دوم دادسراي فرهنگ و رسانه به دليل انتشار مطلبي «در ارتباط با مجله شارلي توقيف شد. پس از توقيف روزنامه، مديرمسوول آن 29 دي براي تفهيم اتهام و اخذ دفاعيات به دادسرا احضار و قرار شد چهارشنبه هفته گذشته (يكم بهمن) جلسه بازپرسي برگزار شود اما بازپرس جلسه تفهيم اتهام را پس از دو بار تعويق به ششم بهمن ماه موكول كرد. در نهايت مدير مسوول مردم امروز در شعبه بازپرسي حضور يافت و پس از تفهيم عنوان اتهامي توهين به مقدسات و ارايه دفاعيات، بازپرس براي وي قرار وثيقه 100 ميليوني صادر كرد كه مبلغ وثيقه صادر شده از سوي متهم توديع شد. علاوه بر توقيف روزنامه مردم امروز از سوي دادستاني تهران، هيات نظارت بر مطبوعات نيز در جلسه روز 29 دي خود پروانه انتشار روزنامه ياد شده به‌ استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنين ماده ٢٧ اين قانون، لغو و پرونده آن را به مرجع قضايي ارجاع كرد.

 

كمبود منابع آبي استان تهران بسيار جدي است

ايسنا|مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به كمبود بارش‌ها در سال جاري گفت: متاسفانه نيمه بهمن ماه را نيز پشت سر گذاشتيم ولي ميانگين بارش‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار پايين بوده است. با شرايط موجود قطعا با مشكل كمبود منابع آبي مواجه مي‌شويم و اين كمبود در استان تهران جدي است. محمد هادي حيدرزاده خطاب به شهروندان تهراني گفت: درخواست مي‌كنم شهروندان در مصرف آب به‌طور جدي صرفه‌جويي كنند و از درگاه خداوند طلب رحمت الهي كنند تا دچار بحران نشويم.

 

ايجاد كارگروه ويژه براي رسيدگي به وضعيت زنان ايراني داراي همسر خارجي

ايلنا|معاون حقوقي رييس‌جمهور از ايجاد كارگروه ويژه‌اي براي رسيدگي به وضعيت زنان ايراني كه همسران‌شان تابعيت ايراني ندارند، خبر داد. الهام امين‌زاده افزود: در حال حاضر به صورت خاص كارگروه ويژه‌اي در معاونت ويژه زناني كه همسر خارجي دارند، تشكيل شده است تا با همكاري وزارت كشور و وزارت كار به امور مربوط به حقوق شهروندي، رفاه، مسائل بهداشتي و... اين زنان و فرزندان‌شان رسيدگي شود. معاون حقوقي رييس‌جمهور همچنين در ارتباط با بحث حقوق شهروندي زنان در منشور حقوق شهروندي اظهار كرد: در بخش مربوط به زنان اين منشور محورهايي همچون حقوق قضايي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي ويژه زنان در نظر گرفته شده است و منتظر هستيم، در زماني كه رييس‌جمهور تعيين مي‌كنند، اين منشور را منتشر كنيم.

 

جلسه استاندار با رييس شورا براي انتخابات شوراياري‌ها

اعتماد|سيدحسين هاشمي، استاندار تهران در مورد حمايت استانداري از انتخابات شوراياري‌ها در پايتخت گفت: ما معتقديم بهتر است يك ماه انتخابات شوراياري‌ها را به عقب بيندازيم اما با اين وجود امشب به همراه شهردار تهران، رييس شوراي شهر و ساير مسوولان مرتبط با وزير كشور جلسه‌اي داريم تا در مورد اين موضوع و نحوه حمايت‌هاي دولت براي انتخابات تصميم‌گيري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون