• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3822 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ خرداد

خبر كوتاه

برنامه تعطيلي اجراهاي تئاتر اعلام شد
شوراي ارزشيابي و نظارت اداره كل هنرهاي نمايشي برنامه تعطيلي اجراهاي تئاتر را به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام(ره) و يوم‌الله پانزده خرداد، اعلام كرد. شوراي ارزشيابي و نظارت بر نمايش در اطلاعيه‌اي از سالن‌هاي تئاتر خواست تا در روز‌هاي ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خردادماه و به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) و يوم‌الله پانزده خرداد، اجراي عمومي نداشته باشند. بر اساس اعلام شوراي ارزشيابي و نظارت بر نمايش اجراي عمومي تئاتر روز شنبه ۱۳، يكشنبه ۱۴ و روز دوشنبه ۱۵ خردادماه كه همزمان با رحلت حضرت امام خميني(ره) رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و سالگرد قيام خونين ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و وفات حضرت خديجه(س) است، مطابق تقويم براي تئاتر نيز تعطيل خواهد بود.


شروط معاون سيما براي پخش ربناي شجريان

مرتضي ميرباقري، معاون سيما هم درباره پخش ربناي محمدرضا شجريان از تلويزيون نظر داد. مرتضي ميرباقري در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان صداوسيما در قبال پخش دعاي ربناي محمدرضا شجريان رويكرد جديدي اتخاذ كرده يا نه، گفت: «پخش نشدن اين دعا از صداوسيما منعي بوده كه خودشان باعث آن شده است. اگر از سوي ايشان احترام به انقلاب، احترام به آزادي، امنيت و حاكميت ابراز شود، هيچ منعي براي پخش اين دعا وجود ندارد.» به گزارش ايسنا، ميرباقري گفته كه محمدرضا شجريان در جريان اتفاقات سال 88 اشتباهات فاحشي انجام داده و به هنرمندان پيشنهاد مي‌كند كه در مسائلي كه امنيت كشورشان را به خطر مي‌اندازد و مي‌تواند خيانت در كشور را ايجاد كند، نبايد حضور پيدا كنند و بازي بخورند: «چراكه هنرمند آدم سياسي نيست. هنرمند بايد در كار اصلي خودش قرار بگيرد؛ بنابراين زماني كه اين مسائل اتفاق مي‌افتد، باعث مي‌شود آن رسالت اساسي كه يك هنرمند موظف به انجام آن است، لطمه ببيند و اين كار در آن سال مورد لطمه قرار گرفت. » معاون سيما توضيح داد: «شما در كشوري با سابقه فرهنگي بزرگ هستيد كه امنيت فوق‌العاده‌اي در آن حاكم است و انتخاباتي در آن برگزار شده كه حتي ترقه‌اي در آن منفجر نشده است. هنرمندان بايد قدردان انقلابي كه در اين كشور ايجاد شده، باشند؛ قدردان امنيتي كه توسط حاكميت براي مردم ايجاد شده است. نمي‌توان حاكميت را زير سوال برد و به گونه‌اي صحبت كرد كه به حاكميت لطمه بخورد؛ حاكميتي كه آزادي و امنيت ايجاد كرده است. بر اين اساس ممكن است ناشي‌گري‌هايي از سوي برخي افراد مطرح شود كه حاكميت مي‌تواند اين ناشي‌گري‌ها را ببخشد. اگر اين مسير درست طي شود ما هيچ مشكلي براي پخش ربنا نداريم. »


صدور پروانه نمايش براي «خانه كاغذي» صباغ‌زاده

پروانه نمايش «خانه كاغذي» به كارگرداني مهدي صباغ‌زاده صادر شد. اين فيلم سينمايي پيشتر در بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره جهاني فجر به نمايش در آمده بود و مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفته بود. پرويز پرستويي، تينا پاكروان، ثريا قاسمي، ستاره اسكندري، مهدي پاكدل، عليرضا كمالي، حسين پاكدل، محسن قاضي‌مرادي، ارد زند و شقايق فراهاني در خانه كاغذي به ايفاي نقش مي‌پردازند. مهر


حضور فيلم «زرد» در بخش رقابتي جشنواره شانگهاي

فيلم سينمايي «زرد» به كارگرداني مصطفي تقي‌زاده و تهيه‌كنندگي كامران مجيدي به عنوان تنها فيلم ايراني بخش مسابقه بيستمين جشنواره فيلم شانگهاي چين انتخاب شد. بهرام رادان، ساره بيات، مهرداد صديقيان، شهرام حقيقت‌دوست، بهاره كيان‌افشار، آناهيتا درگاهي، عليرضا استادي، اميرعلي نبويان و...  بازيگران اين فيلم پربازيگر هستند. جشنواره فيلم شانگهاي ١٧ تا ٢٦ ژوئن در كشور چين برگزار مي‌شود.


تعليق عضويت سعيد سهيلي در كانون كارگردانان

شوراي مركزي كانون كارگردانان سينماي ايران در نامه‌اي خطاب به سعيد سهيلي، كارگردان «گشت 2» عضويتش را در اين تشكل صنفي تعليق كرد. در متن اين نامه آمده است: «شوراي مركزي كانون كارگردانان سينماي ايران در جلسه روز سه‌شنبه 9 خردادماه خود پس از بررسي همه‌جانبه و كسب اطلاعات كامل، عمل شنيع و نمايشي شما را در مقابل دوربين دور از شأن فرهنگي جايگاه كارگردانان و توهين مستقيم به اعضاي محترم خود دانست و به اتفاق آرا  عضويت شما را تا عذرخواهي رسمي جنابعالي از اعضاي كانون به حالت تعليق درآورد. بديهي است در صورت تمايل و طبق اساسنامه كانون حق اعتراض براي شما پابرجاست.»  ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون