• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3823 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ خرداد

پيشخوان

وزارت اطلاعات در موضوع نمازخانه اهل سنت
دخالت نداشته است
يك مقام مسوول در وزارت اطلاعات خبر منتشر شده در فضاي مجازي مبني بر پلمب نمازخانه اهل سنت در يافت‌آباد را تكذيب و اعلام كرد، اين وزارتخانه هيچ دخالتي در موضوع نمازخانه نداشته است. به گزارش ايسنا، اين مقام امنيتي تاكيد كرد: اين وزارتخانه به دنبال پيگيري و برخورد قانوني با منتسب‌كنندگان اين اقدام و نيز خبر آن به وزارت اطلاعات است. وي اظهار كرد: مردم عزيز كشورمان بايد آگاه باشند كه وزارت اطلاعات وظايف خود را با قاطعيت صرفا در چارچوب قانون دنبال مي‌كند و با سوءاستفاده‌كنندگان از نام اين وزارتخانه و نام مقدس سربازان گمنام امام زمان برخورد خواهد كرد.


ضيافت افطار ۵ نفره سران اصلاحات و اعتدال
در منزل روحاني

سيد محمد خاتمي، علي‌اكبر ناطق‌نوري، سيدحسن‌خميني و اسحاق جهانگيري در مهماني افطار «حسن روحاني» حضور يافتند. به گزارش ايلنا، كانال ستاد خبري روحاني از ميهماني پنج نفره سران اصلاحات و اعتدال در منزل روحاني خبر داد و نوشت: حجت‌الاسلام سيد محمد خاتمي، حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري، حجت‌الاسلام سيد حسن خميني و اسحاق جهانگيري در مهماني افطار «حسن روحاني» حضور مي‌يابند. اين افطاري پنج‌نفره، نخستين نشست مشترك شخصيت‌ها، پس از درگذشت آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني است.
اطلاعيه ستاد رييسي از ديدار با مقام معظم رهبري
با وجود اينكه هيچ خبري مبني بر ديدار ابراهيم رييسي و مقام معظم رهبري در رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها منتشر نشده بود اما ستاد خبري ابراهيم رييسي ترجيح داد تا در قالب اطلاعيه‌اي اين ديدار را خبري كند. اين كانال خبري نوشت: «رهبر معظم انقلاب اسلامي از حضور و تلاش حجت‌الاسلام رييسي در انتخابات رياست‌جمهوري تقدير كردند و ساير اخبار منتشر شده از محتواي اين ديدار فاقد اعتبار است. به دنبال انتشار مطالبي در خصوص ديدار حجت‌الاسلام سيدابراهيم رييسي با رهبر معظم انقلاب اسلامي در برخي شبكه‌هاي اجتماعي، به اطلاع مي‌رساند، اين ديدار خصوصي بوده است. رهبر معظم انقلاب اسلامي از حضور و تلاش‌هاي حجت‌الاسلام رييسي در انتخابات رياست‌جمهوري تقدير كردند و ساير اخبار منتشر شده از محتواي اين ديدار، مخدوش، فاقد اعتبار و غيرقابل استناد است.»


مجيد انصاري:
حضور در انتخابات اخير شركت مجدد در رفراندوم جمهوري بود
معاون حقوقي رييس‌جمهوري گفت: نگاه امام به نيمه خرداد و مكتب خرداد، به عنوان مكتب آزادي همه انسان‌ها، آزادي و گشايش براي همه مردم بود. به گزارش جماران، مجيد انصاري، در خصوص سالروز قيام 15 خرداد اظهار كرد: در قرآن يكي از دستورات خداوند به حضرت موسي(ع) يادآوري روزهاي خدا به مردم است و بي‌ترديد 15 خرداد از روزهاي خدايي تاريخ ايران و انقلاب اسلامي است؛ روزي كه امام فرياد عاشورايي خود را بلند و آن سخنراني آتشين را ايراد كرد و متعاقب آن در سحرگاهان دستگير و به زندان منتقل شدند. وي يادآور شد: روز 15 خرداد جمع زيادي از مردم در قم، ورامين و پيشوا به دست جلادان شاه به شهادت رسيدند، كسي تصور نمي‌كرد اين روز مبدا انقلاب اسلامي و سرنگوني رژيم شاه شود. انصاري گفت: روزي كه امام را از قم غريبانه دستگير و در سال 1343 تبعيد كردند، شبيه به ليله‌المبيت بود كه پيامبر(ص) ناگزير از خروج از مكه شد كه همان خروج اجباري منشأ تحول در تاريخ بشر و مسير هجرت انسان از بت‌پرستي، شرك و تباهي به نور اسلام و قرآن شد. 15 خرداد همچنين حكمي داشت و آغاز هجرت 14 ساله امام بود كه مردم با اهداف امام آشنا شدند و ياران امام همانند ياران امام در مكه كه تحت شديدترين شكنجه‌ها قرار داشتند اما توانستند مسير توحيد را ادامه دهند، طي مسير كنند؛ بي‌دليل نيست كه امام اين روز را تا آخر عزاي عمومي اعلام كردند تا مردم فراموش نكنند چه اتفاقاتي در اين روز رخ داد. وي گفت: ما حضور كارساز جوانان را در خرداد 96 ديديم كه با عشق به ايران، انقلاب و نظام يكي از شاگردان مكتب سياسي و معنوي امام يعني دكتر روحاني را انتخاب كردند وبه تعبير رهبري اين حضور، به مثابه شركت مجدد در رفراندوم جمهوري بود. لذا لازم است از مردمي كه در انتخابات و مراسم روز گذشته شركت كردند و براي شهدا و فرزندان و ياران امام خصوصا آيت‌الله هاشمي كه امسال براي نخستين بار جايش خالي در مراسم رحلت امام بود آرزوي علو درجات كنيم و راه امام و 14 و 15 خرداد را ادامه دهيم كه شاهد رشد و پيشرفت كشور باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون