• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3823 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ خرداد

خبر كوتاه

4 درصد، پيش‌بيني بانك جهاني از رشد اقتصادي ايران

بانك جهاني در جديدترين گزارش خود با اشاره به سلب اعتماد سرمايه‌گذاران خارجي براي ورود به ايران بر اثر تحريم‌هاي جديد امريكا، پيش‌بيني خود از رشد اقتصادي كشورمان براي سال 2017 را 2/1 درصد كاهش داد و آن را 4 درصد عنوان كرد. بانك جهاني در جديدترين گزارش از سري گزارش‌هاي «چشم‌انداز اقتصادي جهان»، پيش‌بيني خود از رشد اقتصادي ايران در سال 2017 را كاهش داد. اين نهاد بين المللي كه 6 ماه پيش رشد اقتصادي ايران در سال جاري ميلادي را 2/5 درصد اعلام كرده بود اين رقم را
 2/1 درصد كاهش داد و اعلام كرد رشد اقتصادي ايران در سال 2017 ميلادي به 4 درصد خواهد رسيد. به نوشته اين گزارش، ظرفيت اضافي محدود توليد نفت، وجود مشكلات در دسترسي تامين مالي بر رشد اقتصادي جمهوري اسلامي ايران به عنوان دومين اقتصاد منطقه غرب آسيا تاثير منفي گذاشته است اما در عين حال عواملي نظير تراز حساب جاري و وضعيت مالي مثبت در خنثي سازي عوامل منفي كمك كرده و سبب شده تا چشم‌انداز رشد اقتصادي 4 درصدي در سال 2017 تا 2019 براي ايران وجود داشته باشد.

 

وزير نيرو از ارايه طرح تازه به هيات دولت خبرداد
پيشنهاد كاهش تعرفه برق سيستان و بلوچستان

وزير نيرو مي‌گويد: بحث كاهش قيمت تعرفه‌هاي برق استان سيستان و بلوچستان بايد همراه با مصوبه هيات دولت باشد، اما وزارت نيرو مي‌تواند برخي اقدامات ديگر را راسا پيگيري كند. حميد چيت چيان با حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان نيك شهر، گفت: مي‌دانيم كه در روزهاي گذشته شرايط بسيار سختي بر مردم شريف بلوچستان گذشت. از بدو شروع اين مسائل مسوولان وزارت نيرو با حساسيت خاصي آنها را پيگيري كردند. وي افزود: ابتدا ما به قائم مقام ماموريت داديم كه به عنوان نماينده ويژه وزير در استان مستقر شوند و از نزديك به بررسي و رفع مشكلات موجود در اين استان بپردازند. وي تصريح كرد: اما بعد از اينكه با رييس‌جمهور صحبت كردم قرار شد كه شخصا به استان سفر كرده و به بررسي مسائل بپردازم. وزير نيرو ادامه داد: طي سال‌هاي گذشته اين استان از جايگاه ويژه براي ما برخوردار بوده است. در طول سه، چهارسال گذشته به بيش از 500 روستاي كشور آبرساني شد و بيش از 100 هزار مشترك جديد روستايي اضافه شده است. وي خاطرنشان كرد: همچنين اخيرا ساخت دو نيروگاه با ظرفيت 700 مگاوات آغاز شده و اين به جز دو نيروگاهي است كه در دو شهر ايرانشهر و چابهار از قبل احداث شده است.
وزير نيرو گفت: علاوه بر اين نيروگاه‌هايي كه در حال احداث است، بناست كه يك نيروگاه 880 مگاواتي نيز با سرمايه‌گذاري خارجي در استان احداث شود. وي اضافه كرد: با اين وجود نظر ما اين است كه اين تاسيسات جديد كافي نيست و مي‌بايست با توجه به شرايط ويژه استان، اقدامات بيشتري انجام داد. چيت چيان اظهار داشت: بحث كاهش قيمت تعرفه‌هاي استان، امري است كه حتما مي‌بايست همراه با مصوبه هيات دولت باشد اما برخي اقدامات ديگر را وزارت نيرو مي‌تواند راسا پيگيري كند. وي ادامه داد: كاهش قيمت تعرفه‌ها، اگر همراه با افزايش ميزان مصرف باشد سرمايه‌گذاري‌هاي جديد انجام شده در حوزه توليد، انتقال و توزيع برق كافي نخواهد بود و ممكن است باعث مشكلات عديده‌اي در استان شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون