• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3823 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ خرداد

فيسبوك سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران، معتبرتر از سايت فدراسيون

جزيره كي‌روش

مهدي روزخوش

قهر ملي؟ اين مهم‌ترين پرسش درباره وضعيت تيم‌ملي فوتبال ايران، رسانه‌ها و مردم است. كي‌روش به رسانه‌ها پاسخگو نيست، صداوسيما از خير پخش بازي تيم‌ملي مي‌گذرد و فدراسيون هم مثل هميشه خودش را به نفهميدن و نشنيدن زده است تا اوضاع تغيير كند. تيم ملي فوتبال ايران يكشنبه شب در جريان ديداري دوستانه توانست دو بر يك مونته‌نگرو را شكست دهد. اين تيم كه خود را براي رويارويي مقابل ازبكستان در مقدماتي جام جهاني آماده مي‌كند، ماه‌هاست درگير حواشي رسانه‌اي زيادي شده به طوري كه سرمربي تيم ملي حتي حاضر نيست با هيچ رسانه ايراني مصاحبه كند.
كارلوس كي‌روش با سياستي كه در ماه‌هاي اخير در پيش گرفته، نشان داده علاقه‌اي براي تعامل با رسانه‌هاي ايراني ندارد. البته در اين ميان مهدي تاج به عنوان رياست فدراسيون فوتبال هم از اين سياست‌ها حمايت كرده تا به نوعي در آستانه ديدار حساس ايران مقابل ازبكستان، شاهد دوري هرچه بيشتر رسانه‌هاي ايراني از تيم ملي باشيم. براي بررسي اين حواشي قدم به قدم با اتفاقاتي كه در ماه‌هاي اخير رخ داد، پيش مي‌رويم.

اردوي دوبي
دي ماه سال قبل، درست در تعطيلات نيم فصل بوديم كه تيم ملي بر اساس يك برنامه از پيش تعيين شده به دوبي رفت تا اردويي را در اين شهر برگزار كند. زماني كه تيم ملي در اردوي دوبي به سر مي‌برد حواشي رسانه‌اي تيم ملي هم شروع شد. بعد از اينكه تيم به اردو رفت، برانكو ايوانكوويچ در مصاحبه‌اي بسيار تند نسبت به برگزاري اردو در نيم فصل توسط تيم ملي انتقاد كرد. بعد از اين مصاحبه، كي‌روش در اقدامي عجيب مربيان ايراني خود را كنار گذاشت و سپس از مدير رسانه‌اي تيم هم خواست ديگر كنار تيم ملي نباشد. در ادامه زماني كه تيم به تهران بازگشت، كي‌روش در مصاحبه‌اي اعلام كرد ديگر نيازي به دستياران ايراني‌اش ازجمله مديررسانه‌اي تيم ندارد.

ديدار ايران مقابل قطر در مقدماتي جام جهاني
با تصميم فدراسيون فوتبال، قرار بود تعدادي خبرنگار همراه تيم به دوحه سفر كنند تا اخبار تيم را به طور كامل پوشش دهند. درحالي كه تيم ملي از طريق پروازي چارتر به دوحه رفت، كي‌روش اجازه نداد هيچ خبرنگاري سوار هواپيماي تيم ملي شود. بنابراين فدراسيون مجبور شد، بليت جداگانه براي خبرنگاران ايراني تهيه كند. در ادامه زماني كه خبرنگاران در دوحه و در محل تمرين تيم ملي حاضر شده بودند، كي‌روش حاضر به مصاحبه با آنها نشد.

نشست خبري پيش از ديدار ايران برابر چين
با وجود پيروزي مقابل قطر انتظار مي‌رفت روحيه تيم خوب و سرمربي تيم هم ناراحتي‌هاي گذشته را فراموش كرده باشد؛ اما اينگونه نشد. درحالي كه تعداد زيادي از خبرنگاران ايراني براي پوشش خبري نشست پيش از ديدار ايران و چين در هتل آكادمي حاضر شده بودند با واكنش كي‌روش مواجه شدند. سرمربي پرتغالي تيم ملي ابتدا اجازه مي‌داد خبرنگاران ايراني سوال خود را مطرح كرده و خود را معرفي كنند و در ادامه با اقدامي جالب عنوان مي‌كرد: سوال بعد لطفا!
كي‌روش جواب فردوسي‌پور را هم نمي‌دهد
دوشنبه هفتم فروردين ماه، عادل فردوسي‌پور برنامه‌اي را روي آنتن برد كه محوريت آن تيم ملي و بازي‌هاي حساس آن بود. شب قبل از بازي ايران مقابل چين كي‌روش درحالي از طريق امواج مهمان برنامه شد، كه چهره‌اش خسته و سيماي ژوليده‌اي داشت. پشت پاسخ‌هايي كه به سوالات عادل مي‌داد، مشخص بود از مجري برنامه 90 هم ناراحت است. البته پس از اين برنامه گفته شد فردوسي‌پور براي بازگشت جواد نكونام و محسن معتمدكيا به تيم ملي پادرمياني كرده كه با پاسخ منفي كي‌روش مواجه شده است. عادل فردوسي پور كه قرار است پس از بازي ايران مقابل ازبكستان برنامه‌اي روي آنتن ببرد، احتمالا خواستار حضور كي‌روش در برنامه‌اش خواهد بود. با توجه به مشكلات موجود بايد ديد آيا كي‌روش اين‌بار راضي به حضور در برنامه 90 مي‌شود يا خير؟!

نشست خبري پس از ديدار
 ايران و چين
پس از پيروزي ايران برابر چين، وضعيت تيم ملي در گروه خود بسيار خوب شد. پس از اين ديدار باز هم سرمربي تيم ملي روي خوش به رسانه‌هاي ايراني نشان نداد و رفتار توهين‌كننده با آنها داشت. درحالي كه كي‌روش به خوبي خبرنگاران ايراني را مي‌شناسد از آنها در نشست مي‌خواست بعد از معرفي خود سوال را مطرح كنند، البته باز هم جواب سرمربي تيم ملي به سوالات اين بود: سوال بعد لطفا!

فيسبوك معتبرتر از سايت فدراسيون فوتبال
بدبيني كي‌روش نسبت به رسانه‌هاي ايراني اين روزها فراتر رفته به طوري كه سرمربي تيم ملي حتي اعتمادي به سايت رسمي فدراسيون فوتبال ندارد تا اخبار تيم را در اختيار عوامل اين سايت قرار دهد. به طور مثال در ماه‌هاي اخير سرمربي تيم ملي هر زماني خواسته ليست تيم ملي را اعلام كند، نام نفرات مدنظرش را در صفحه شخصي خود در فيسبوك قرار داده و سايت فدراسيون فوتبال هم از طريق فيسبوك آقاي سرمربي به ليست تيم ملي دست پيدا كرده است. البته مرد پرتغالي از اين صفحه شخصي براي انجام مصاحبه و بيان نظراتش هم استفاده مي‌كند و حتي گزارش تمرين تيم ملي را هم روي فيسبوك خود مي‌گذارد تا عوامل سايت فدراسيون آن را روي خروجي سايت فدراسيون قرار دهند.

تمرينات تيم ملي پشت
در‌هاي بسته
تيم ملي پيش از آنكه به اتريش سفر كند، چند روزي در تهران تمرينات خود را انجام داد اما جالب بود كه اين تمرينات هم پشت درهاي بسته برگزار شد تا هيچ رسانه‌اي حق حضور در تمرين را نداشته باشد. در ادامه و در اردوي اتريش هم هيچ فرد رسانه‌اي همراه تيم نبود تا اخبار تيم ملي از طريق فيسبوك سرمربي تيم ملي مخابره شود.
اگر مصاحبه كي‌روش با برنامه 90 را كنار بگذاريم، از آخرين مصاحبه‌اي كه سرمربي تيم ملي با رسانه‌هاي ايراني داشته است، حدود پنج ماه مي‌گذرد. در روزهايي كه بايد رابطه نزديكي ميان تيم ملي و رسانه‌ها برقرار باشد هر روز شاهد اتفاق جديدي در جهت دوري رسانه‌ها از تيم ملي هستيم. در اين ميان مهدي تاج هم به عنوان رياست فدراسيون فوتبال، روزه سكوت گرفته تا بلكه اوضاع خود به خود بهتر شود. شايد اگر او در اين روزهاي حساس، قدمي موثر در جهت حل مشكلات رسانه‌ها و تيم ملي برمي‌داشت هر روز شاهد تيره‌تر شدن اين رابطه نبوديم. به طوري كه حتي سايت رسمي فدراسيون فوتبال هم از منبع فيسبوك كي‌روش تغذيه نكند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون