• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3824 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ خرداد

جام‌جهاني 2022 قطر به خطر افتاد

راه‌حل‌هاي سياسي جاي تحريم

پس از مشكلات سياسي بين كشورهاي عربي حوزه خليج فارس، اين كشورها تلاش مي‌كنند تا قطر را منزوي كرده و ميزباني جام جهاني 2022 را از اين كشور بگيرند. اسكاي‌اسپورت در مطلبي نوشته كشور قطر روزهاي بسيار سختي را پشت سر مي‌گذارد و رابطه اين كشور با كشورهاي عربي روز به روز در حال‌ بدتر شدن است.
كشورهاي امارات، عربستان، بحرين، مصر و ليبي و چند كشور ديگر عربي روابط سياسي خود با قطر را به حالت تعليق در آورده‌اند و حتي كشورهايي مانند عربستان و امارات پا را فراتر از اين هم گذاشته‌اند و تهديد كرده‌اند كه ورزش قطر را هم تحريم كرده‌اند و در خاك اين كشور به ميدان
 نخواهند رفت.
شبكه تلويزيوني اسكاي‌اسپورت تاكيد كرد كه با شرايطي كه به وجود آمده و به دليل پشت كردن كشورهاي عربي به قطر، برگزاري بازي‌هاي جام جهاني 2022 در اين كشور هم به خطر افتاده است و اين احتمال زياد است كه قطر به خاطر حمايت از تروريسم (به زعم آنها) از ميزباني جام جهاني 2022 محروم شود و اين رقابت بزرگ در كشور ديگري برگزار شود. يكي از اين واكنش‌ها از طرف رييس فدراسيون فوتبال آلمان بوده كه نسبت به مواضعي كه كشورهاي عربستان و امارات و بحرين داشته‌اند، اعلام نگراني كرده و درباره برگزاري جام جهاني در اين منطقه هشدار داده. البته پيش از اين هم بارها نسبت به انتخاب قطر به عنوان ميزبان و روند آماده‌سازي اين كشور براي برگزاري جام جهاني انتقاداتي شده بود. راينهارد گريندل در اين باره گفت: پنج سال تا شروع جام جهاني قطر فرصت باقي است. در اين مقطع بهتر است راه‌حل‌هاي سياسي جاي تحريم را بگيرند.
يك چيز قطعي است و آن اينكه جامعه فوتبال بايد به طور جامع به اين توافق برسد كه تورنمنت‌ها را در كشورهايي كه داراي چنين مشكلاتي هستند، برگزار نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون