• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3825 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ خرداد

ادامه از صفحه اول

در كنار هم بمانيم

بايد به اين افرادي كه البته بسيار در اقليت هستند اما تريبون و رسانه‌هايي در اختيار دارند هشدار داد كه بر هم زدن وحدت ملي در چنين شرايطي مي‌تواند موجوديت كشور را تهديد كند و در واقع اتحاد و انسجام مردم مي‌تواند مهم‌ترين عامل پيشگيري از تكرار چنين حوادث تلخي در كشور باشد.
 فراموش نكنيم در شرايطي كه جهان و منطقه دارد، هيچ چيز خطرناك‌تر از اين نيست كه اتحاد مردم را بر هم بزنيم و هيچ منافع جناحي ارزش امنيت و منافع ملي را ندارد. در كنار هم بمانيم و ملت منسجم ايران را در برابر آنچه كه ارز‌ش‌هايش را به مخاطره انداخته، تقويت كنيم،اتحادي براي ايران.


پنهان كردن خبر  به شايعات دامن مي‌زند
هميشه طرفدار آن بودم و گفتم هر دولتي و هر حكومتي با مردم نزديك‌تر باشد و مردم خودش را محرم‌تر و خودي‌تر احساس كند و به حساب بياورد، آثار اين حوادث كمتر مي‌شود و مردم هم همدلي بيشتري خواهند داشت. امكانات جديد، به همه كاربران اين امكان را مي‌دهد كه روي خبر اثر بگذارند و چهره‌اش را تغيير دهند آن هم پيش از آنكه ما به آنها خبر بدهيم. اين تجربه را ساير كشورها هم دارند و بد نيست مسوولان دستگاه‌هاي اطلاع‌رساني ما تجربيات كشورهايي همچون ايتاليا و اسپانيا را مطالعه كنند تا ياد بگيرند در چنين حوادثي، پليس و نيروهاي امنيتي، با موضوع و با مردم چطور برخورد مي‌كنند كه آثار حادثه حداقل تاثير را بر مردم مي‌گذارد.
 حادثه‌اي كه اتفاق مي‌افتد، پيامد هم دارد اما وظيفه نظام اطلاع‌رساني اين است كه با آگاهي دادن به مردم، اين آثار و پيامدها را به حداقل برساند. مسوولان دستگاه‌هاي اطلاع‌رساني بايد به مردم اعلام كنند كه آنها در بروز چنين حوادثي مقصر نبوده‌اند و صرفا دريافت‌كننده و منتشركننده اطلاعات هستند اما درباره آخرين تلاش‌ها و آخرين نتايج هم مردم را آگاه كنند. چنين رويه‌اي بسيار مطلوب‌تر و بهتر از آن است كه همه گوش به زنگ باشند كه روي گوشي‌هاي‌شان چه مي‌آيد. به خصوص كه هميشه هم ارسال اخبار و اطلاعات با اين وسايل مخابراتي، با حسن نيت همراه نيست و اغلب با سوء‌نيت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون