• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3826 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

مولانا عبدالحميد:

نخبگان جهان اسلام «راهكار» ‌ارايه دهند

گروه سياسي| شيخ‌الاسلام مولانا عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت روز گذشته در فرازي از سخنانش در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به حملات تروريستي تهران و ساير حوادث مشابه از سران كشورهاي اسلامي و نخبگان جهان اسلام خواست براي پيشگيري از چنين حوادثي «چاره‌انديشي» كرده و «راهكار» ارايه دهند. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات مولانا عبدالحميد به شرح زير است:
   حمله به مجلس شوراي اسلامي با توجه به اينكه در مركز كشور و در قوه مقننه صورت گرفت در نوع خودش تكان‌دهنده بود كه دنيا را تكان داد.  
  چيزي كه بيش از هر چيز جاي تاسف دارد اكثر قربانيان و زخمي‌هاي اين حادثه مراجعه‌كنندگان به نمايندگان مجلس بودند كه در حالت روزه كشته شدند. كشتن انسان‌هاي بي‌گناه و روزه‌دار عمل بسيار شنيع و زشتي است. يكي از سران كشورهاي غربي با طعنه خطاب به مسلمانان گفته بود: شما به‌جاي اينكه خود را از خوردن و نوشيدن باز مي‌داريد، بهتر است دست از آدم‌كشي ‌برداريد. اگرچه خود قدرت‌هاي غربي با انداختن بمب‌هاي چند تني بر سر مسلمانان دست به آدم‌كشي‌هاي وسيع مي‌زنند، اما اين جمله قابل تامل است.
   حمله به مجلس شوراي اسلامي و انفجار اخير در كابل كه ده‌ها كشته برجا گذاشت و دنيا را تكان داد و حوادث و اتفاقات مشابه در واقع اين هشدار را به مسلمانان مي‌دهند كه در قبال اوضاع جهان بي‌تفاوت نباشند؛ مسلمانان نبايد فقط به محكوم كردن اين حوادث اكتفا كنند، بلكه بايد بيدار باشند و براي پيشگيري و حل اين مشكلات و بحران‌ها فكر كنند و راه‌حل ارايه دهند.
   سران كشورهاي اسلامي و ساير صاحب‌نظران و نخبگان در جهان اسلام بايد براي حل بحران در عراق، سوريه، افغانستان، فلسطين، يمن، ليبي و ساير كشورهاي بحران‌زده طرح و راهكار ارايه دهند تا بحران در اين كشورها خاتمه پيدا كرده و ملت‌ها كنار يكديگر قرار گيرند. روسيه، امريكا و ساير قدرت‌ها سبب گسترش ناامني و افراط‌گرايي در منطقه شده‌اند. اين قدرت‌ها براي برقراري امنيت نيامده‌اند، بلكه آتش جنگ و ناامني را در جهان اسلام شعله‌ور كردند و هنوز هم شعله‌هاي اين آتش زبانه مي‌كشد. اگر اين قدرت‌ها پاي خود را از كشورهاي اسلامي بردارند و از خاورميانه عقب‌نشيني كنند مسلمانان با يكديگر كنار مي‌آيند، زيرا حمايت‌هاي نابجاي همين قدرت‌ها از گروه‌هاي مورد نظر خودشان سبب شده است مسلمانان نتوانند كنار يكديگر قرار گيرند.
   افراط‌گرايي و تندروي كه به جهان اسلام ضربه زده است، نتيجه زورگويي قدرت‌ها، تن ندادن به عدالت و عدم آسيب‌شناسي بحران‌ها و برخورد نادرست با مسائل است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون