• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3829 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ خرداد

متهم با ترفند ازدواج، از دختران اخاذي مي‌كرد

كلاهبرداري در پوشش فرزند مامور قلابي

اعتماد| متهمي كه با وعده ازدواج و خريد خودروهاي لوكس از زنان و دختران تهراني كلاهبرداري مي‌كرد دستگير شد. در تاريخ يكم خردادماه زن ۳۰ ساله‌اي به كلانتري 101 تجريش رفت و گفت مدير يك شركت واردات خودرو به نام محمدپرهام جواهريان با جلب اعتماد او و خانواده‌اش ميلياردها تومان پول از آنها اخاذي كرده است. او بعد از حضور در پايگاه يك كلانتري به ماموران گفت: مدتي پيش از طريق شبكه‌هاي مجازي با شركتي به نام «مهين تك رو» كه در حوزه واردات و فروش خودروهاي خارجي فعاليت مي‌كرد آشنا شدم. مدت كوتاهي از مراجعه من به شركت مهين تك رو و تنظيم قرارداد خريد خودرو نگذشته بود كه تماس‌هاي مدير شركت شروع شد؛ اين شخص به بهانه‌هاي مختلف با من تماس مي‌گرفت و مي‌خواست كه با هم ملاقات كنيم. بالاخره قرار ملاقات گذاشتيم و در نخستين ديدارمان او گفت كه به من علاقه‌مند شده و مي‌خواهد با من ازدواج كند. بعد از چند بار رفت و آمد من به دفتر اين آقا قرارداد خريد يك خودروي سواري اپتيما به مبلغ ۱۴۰ ميليون تومان ميانمان بسته شد و من مبلغ ۵ ميليون تومان به عنوان پيش پرداخت به او دادم. قرار گذاشتيم مابقي پول ماشين همزمان با تحويل آن پرداخت شود. در همان ملاقات‌هاي اول محمدپرهام خودش را فرزند يكي از فرماندهان ارشد نظامي معرفي كرد و گفت پدرش به واسطه نوع شغل و ماموريت‌هايش دايما در حال سفر كردن به خارج از كشور است. علاوه بر آن خودش هم مدعي بود كه با وزارتخانه‌هاي مهم و حساس دولتي ارتباط نزديك دارد و براي اثبات حرف‌هايش تصاويري از خودش با لباس‌هاي مختلف نظامي برايم مي‌فرستاد. حتي در چند قرار ملاقاتي كه با هم داشتيم او تجهيزات پليسي مانند بيسيم همراه خودش داشت و همين چيزها باعث شده بود تا من همه حرف‌هايش را باور كنم. اين زن مالباخته درباره نحوه كلاهبرداري از او و خانواده‌اش نيز گفت: «محمدپرهام براي طرح درخواست ازدواجش به خانه ما آمد و موضوع را با خانواده‌ام مطرح كرد و همين موضوع باعث شد تا ديگر كاملا به او و صحبت‌هايش اطمينان پيدا كنم. خانواده‌ام نيز به من اعتماد كامل داشتند و زماني كه با علاقه من به محمدپرهام روبه‌رو شدند با درخواست ازدواج او موافقت كردند. بعد از گذشت مدت كوتاهي از نامزدي ما يك روز محمدپرهام مدعي شد فرصت مناسبي براي سرمايه‌گذاري در واردات خودروهاي گران‌قيمت خارجي در اختيارش قرار گرفته و به اين بهانه مبلغ ۵۶۰ ميليون تومان از من و خانواده‌ام دريافت كرد. پس از دريافت اين مبلغ در شرايطي كه پدرم قصد ساخت و ساز در يك قطعه زمين ۵۰۰ متري در منطقه لواسان را داشت محمدپرهام دوباره با طرح اين موضوع كه مي‌تواند تمامي امور قانوني و اداري مربوط به مجوز ساخت و ساز را در كمترين زمان ممكن براي پدرم آماده كند، مبلغ ۴۰۰ ميليون تومان ديگر از پدرم گرفت. اما پس از آن ناگهان در اواخر ارديبهشت ماه امسال ناپديد شد.»
كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي با مراجعه به شركت «مهين تك رو» در منطقه جردن مطلع شدند كه دفتر شركت صرفا براي چند ماه اجاره شده و پس از آن به مالك تحويل داده شده است. همچنين در بررسي سوابق شركت نيز مشخص شد كه اساسا چنين شركتي ثبت قانوني نشده و هيچ شركتي با اين نام مجوز واردات خودرو به كشور نداشته است. در ادامه تحقيقات پليسي كارآگاهان با بهره‌گيري از اظهارات مالباخته مبني بر حضور دو مرد جوان در شركت به نام‌هاي سعيد و حميدرضا و همچنين بررسي تراكنش مالي حساب‌هاي مالباخته كه همين افراد نسبت به وصول چك‌ها اقدام كرده بودند، محل سكونت آنها در خزانه و يافت آباد شناسايي و هر دونفر آنها در دو عمليات جداگانه در روز ۵ خردادماه دستگير و براي انجام تحقيقات به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند. زن مالباخته پس از مواجهه حضوري با اين دو نفر، هر دو را شناسايي كرد و گفت كه در طول مدت آشنايي با محمدپرهام اين دو نفر هميشه تمام اظهارات او را مبني بر اينكه او واقعا فرزند يكي از فرماندهان نظامي است يا ارتباط نزديكي با وزارتخانه‌ها و ارگان‌هاي مهم دولتي دارد را تاييد مي‌كردند. سعيد و محمدرضا اعتراف كردند محمدپرهام جواهريان دوست‌شان است و نام واقعي‌اش محمد. الف (متولد ۱۳۶۹) است. او با طرح و برنامه قبلي براي كلاهبرداري اقدام به افتتاح شركت مهين تك رو كرده و در حال حاضر نيز در يك خانه اجاره‌اي در منطقه نياوران مخفي شده است. با شناسايي دقيق مخفيگاه «محمد. الف» در منطقه نياوران سرانجام متهم اصلي پرونده روز ۱۳ خردادماه و در حال تردد با يك BMW مدلZ4 دستگير شد. در بررسي مدارك شناسايي خودروي توقيف شده از متهم مشخص شد كه او خودروها را به صورت روزانه از يك شركت خصوصي كرايه مي‌كرده است. با شناسايي اين شركت در شمال شهر تهران و انجام تحقيقات بعدي مشخص كه متهم اصلي پرونده در دفعات مختلف اقدام به كرايه خودروهاي مدل بالا از جمله «تويوتا» و «بي‌ام و» از آنجا كرده است. مالباخته نيز در تحقيقات تكميلي تاييد كرد كه محمدپرهام جواهريان يا همان محمد. الف در طول اين مدت با انواع خودروهاي مدل بالا سر قرارهايش حاضر مي‌شده و متهم نيز اظهارات مالباخته را تاييد كرد. با دستگيري متهم و اعترافات او تعداد ديگري از شاكيان و مالباختگاني كه با مراجعه به شركت «مهين تك رو» مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند، شناسايي و به پايگاه يكم آگاهي دعوت شدند. يكي از مالباختگان پس از شناسايي متهم گفت كه براي تحويل يك خودروي لوكس خارجي، مبلغ ۹۰ ميليون تومان به او پرداخت كرده و ديگر مالباختگان نيز در اظهاراتي مشابه گفتند كه ده‌ها ميليون تومان جهت تحويل خودروي خارجي به متهم اصلي پرونده پرداخت كردند.
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در تحقيقات تكميلي مشخص شد كه متهم هيچگونه وابستگي يا نسبتي با افراد سرشناس يا مديران دولتي وفرماندهان لشگري نداشته و تمامي اقدامات متهم در استفاده از هويت مجعول و … صرفا با قصد و نيت كلاهبرداري از افراد صورت گرفته است. رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با دعوت از شاكيان و مالباختگان براي حضور در پايگاه يكم آگاهي و پيگيري شكايات خود گفت: با توجه به نوع اقدامات مجرمانه متهم در استفاده از هويت مجعول، انتساب خود به افراد سرشناس و همچنين ارگان‌هاي مختلف دولتي و لشگري و برنامه‌ريزي متهم جهت كلاهبرداري در پوشش شركت كاغذي مهين تك‌رو و به جهت شناسايي ساير شكات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود به نشاني پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در بزرگاه شهيد صدر (مسير شرق به غرب) – ابتداي خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه كنند.
از كليه شهروندان محترم كه موفق به شناسايي تصوير متهم شده و اطلاعاتي در خصوص ديگر اقدامات مجرمانه اين شخص در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس ۲۱۸۶۸۳۱۰ در اختيار كارآگاهان پايگاه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «كلاهبرداري» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه ۳۳ تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون