• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3835 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد

خبر كوتاه

مردم به شايعات در فضاي مجازي توجه نكنند
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به آگاهي هموطنان گرامي مي‌رساند؛ در روزهاي اخير برخي افراد و گروه‌ها با اهداف و اغراض شخصي و سياسي، از طريق برخي رسانه‌ها به ويژه شبكه‌هاي اجتماعي به انتشار شايعاتي از قبيل ورشكستگي بانك‌ها و در خطر بودن سپرده‌هاي مردمي اقدام مي‌كنند. انتشار اين شايعات با هدف تشويش اذهان سپرده‌گذاران و ايجاد نگراني در بين آنها انجام مي‌شود. بانك مركزي ضمن تاكيد بر سلامت و صحت نظام بانكي در بانك‌ها و موسسات مجاز، اعلام مي‌كند عوامل توليد اين شايعات و بازنشركنندگان آن از سوي مراجع ذي‌صلاح در حال پيگرد قانوني هستند.


سپرده‌گذاران ثامن نگران نباشند
معاون نظارتي بانك مركزي اعلام كرد: موسسه ثامن در مسير پيوستن به موسسات مجاز است و سپرده‌گذاران نگران نباشند. فرشاد حيدري اظهار داشت: موسسه اعتباري ثامن يكي از موسسه‌هاي متقاضي دريافت مجوز از بانك مركزي است. وي با بيان اينكه اقداماتي توسط اين موسسه شامل پذيره نويسي در بورس و توديع سپرده قانوني نزد بانك مركزي انجام شده است، گفت: بر اين اساس اين موسسه در حال پيوستن به موسسات مجاز است. حيدري ادامه داد: فرآيند قانوني و رسيدگي به تقاضاي اين موسسه در حال انجام و ممكن است منجر به صدور مجوز يا ادغام با يكي از بانك‌ها و موسسه‌هاي اعتباري شود.
وي خاطرنشان كرد: در هر صورت هيچ گونه مشكلي براي سپرده گذاران اين موسسه به وجود نخواهد آمد. معاون نظارتي بانك مركزي گفت: از سپرده گذاران موسسه اعتباري ثامن تقاضا مي‌شود حسب نياز به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده كنند و اطمينان داشته باشند كه صدور مجوز يا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صيانت از سپرده‌هاي آنها انجام مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون