• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3835 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد

تعامل مربيان اميد و بزرگسالان

محمود كلهر پيشكسوت فوتبال ايران

1- امير حسين پيرواني از مربيان فرهيخته و تحصيلكرده است كه در تيم ملي جوانان نتيجه خوبي گرفت. بايد از مربيان جوان حمايت كرد. بايد روي كارنامه مربيان داخلي از سوي مسوولان فوتبال تجديد نظر شود. انتخاب پيرواني درست بود و افرادي كه كنار او كار مي‌كنند مربياني هستند كه از نيروي جواني برخوردار هستند. بايد به مربيان داخلي هم فرصت كار داده شود. اميدوارم اين روند در رده جوانان و نوجوانان ادامه داشته باشد. سال‌ها است كه در رده پايه كار مي‌كنم خيلي دوست دارم افرادي جلو بيايند كه در اين رده تخصص دارند.
2- پيرواني تخصص كار را دارد و خود مدرس است. اميدوارم بين تيم اميد و بزرگسالان تعامل خوبي ايجاد شود. در زمان خاكپور اين اتفاق نيفتاد. بايد انتخاب مربيان روي صلاحيت باشد نه اينكه به واسطه رابطه خوب مربي انتخاب كنيم. پيرواني در جوانان عملكرد خوبي داشت و با كسب نتايج خوب به جام جهاني رسيد. در شروع جام جهاني جوانان عملكرد خوبي داشت اما در دو بازي آخر از لحاظ نتيجه وضعيت خوب نبود. البته در رده پايه نتيجه مهم نيست و نوع بازي مهم است.
3- تيم ملي اميد پشتوانه تيم بزرگسالان است. اكثر بازيكنان تيم نفرات جوان و زير 23 سال هستند. دست پيرواني براي ساختن يك تيم قوي باز است. اميدوارم بازهم به مربيان پايه بها داده شود. خود كي‌روش كار مربيگري را در رده سني پايه آغاز كرده و توانست با پرتغال به قهرماني جهان برسد. با بها دادن به تيم‌هاي پايه تيم ملي قوي خواهد شد. به نظر من انتخاب بدي انجام نشده اما چيزي كه اهميت دارد اين است كه كميته جوانان به دنبال افراد متخصص در رده سني پايه باشد و سرمربيان نوجوانان و جوانان را بر اين اساس انتخاب كند. پيرواني هم بيشتر در رده بزرگسالان كار كرده اما به عنوان سرمربي جوانان انتخاب شد. اميدوارم اين مشكل در آينده رفع شود.
4- در رده پايه نياز به تخصص و تجربه است. مربيان بايد تخصص كار در اين رده را داشته باشند. فدراسيون بايد روي افرادي كه كارنامه پايه و تخصص كار در اين رده را دارند تمركز كند. متاسفانه تا امروز اين اتفاق نيفتاده است. مربي كه در ليگ برتر بوده را به تيم نوجوانان يا جوانان مي‌آورند. مهدي تاج كارهاي خوبي در فوتبال انجام داده و انسجام خوبي ايجاد كرده است. او بايد به اين نكته هم توجه داشته باشد. بايد در انتخاب مربيان دقت بيشتري كرد تا تيم‌هاي ما به موفقيت برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون