• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3837 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

رييس‌جمهور در جلسه هيات دولت:

اجازه تاخت و تاز به تروريست‌ها نمي‌دهيم

گروه سياسي

«از كسي براي قدرت دفاعي خود اجازه نمي‌گيريم»؛ اين تاكيد هميشگي حسن روحاني، ديروز و در نخستين جلسه هيات دولت پس از حمله موشكي ايران به مواضع داعش در ديرالزور هم تكرار مي‌شود. حسن روحاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران اجازه نمي‌دهد كه تروريسم بخواهد در منطقه گسترش پيدا كند، عنوان كرد: اگر اربابان تروريسم تصميم گرفتند كه ميدان فعاليت تروريست‌ها را به سرزمين مقدس ايران بكشانند، بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران نه به تروريست‌ها و نه به اربابان آنها اين اجازه را نخواهد داد. رييس‌جمهور با اشاره به عمليات تروريستي داعش در تهران، هدف اصلي از پاسخگويي ايران به آنان را اينگونه اظهار كرد: اينكه جمهوري اسلامي ايران در برابر تجاوز تروريست‌ها قاطعانه مي‌ايستد و عليه مقر اصلي كه از آنجا تصميم به انجام اقدامات تروريستي در مجلس شوراي اسلامي و حرم امام راحل گرفتند كه البته به اهداف اصلي خود نيز دست نيافتند، اقدام مي‌كند، براي اين است كه آنها بدانند اگر بخواهند اين اقدامات را در ايران اجرا كنند، با پاسخ قاطعانه ما مواجه خواهند بود و ادامه داد: ما از ابتدا اعلام كرديم كه موشك‌هاي ما موشك‌هاي دفاعي است و از كسي براي قدرت دفاعي خود اجازه نمي‌گيريم.
رييس‌جمهوري با بيان اينكه تصميم جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با تروريسم يك تصميم ارگاني، جناحي و فردي نيست بلكه تصميم همه ملت ايران است، گفت: اقدام عليه مقر تروريست‌ها تصميم شوراي عالي امنيت ملي بوده و حتي اختيارات بالاتر از اين اقدام هم به نيروهاي مسلح خود داده‌ايم. ما اجازه نخواهيم داد كه تروريست‌ها بخواهند ايران را ميدان تاخت و تاز خود قرار بدهند و اربابان آنها نيز بايد بدانند كه ايران با ساير كشورهاي منطقه تفاوت دارد. وي به سوابق ايستادگي و مقاومت ملت ايران و جوانان اين كشور اشاره كرد و گفت: حضور مردم در روز جهاني قدس نشان خواهد داد كه مردم ايران با ساير ملت‌هاي منطقه تفاوت‌هاي زيادي دارند. روحاني تاكيد كرد: حاكمان جديد در امريكا هم بايد كاملا بدانند اينجا جمهوري اسلامي ايران است و اگر آنها تصور كردند كه مي‌توانند ملت ايران را با لايحه و طرح جديد و اقدامات‌شان در سنا و كنگره تحت فشار قرار دهند، دچار اشتباه محاسباتي شده‌اند. وي ادامه داد: دولت‌هاي قبل امريكا اين تجربه‌ها را دارند و 40 سال است كه امريكا انواع توطئه‌ها عليه ايران را طراحي كرده است؛ البته دولت قبلي در امريكا يك مقدار هوشياري پيدا كرد و متوجه شد كه در برابر ملت ايران بايد از زبان تكريم استفاده كند و فهميد كه بايد به جاي تهديدها از ميز مذاكره استفاده كند؛ هرچند آنها هم نتوانستند پيام ملت ايران را به‌طور كامل دريافت كنند. رييس‌جمهوري افزود: ظاهرا حاكمان جديد در امريكا تجربه بسيار كمي در اين زمينه دارند؛ آنها هم بايد توجه داشته باشند كه مردم ايران در برابر هرگونه تهديد و فشار پاسخ متناسب خواهند داد؛ ملت ايران نه ساكت مي‌ماند و نه تهديد و فشار را تحمل مي‌كند و پاسخ متناسب مي‌دهد، كما اينكه در مواقع ديگر هم اين پاسخ را داده است.
روز جهاني قدس امسال از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است
رييس‌جمهوري با دعوت از همه مردم براي حضور باشكوه در راهپيمايي روز جهاني قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين گفت: اگر مي‌خواهيم صهيونيسم را در منطقه مهار كنيم بايد در دنياي اسلام وحدت ايجاد شود و اختلافات را حل كنيم و بدانيم دميدن در اختلافات به نفع صهيونيست‌ها است. روحاني در ادامه با بيان اينكه روز جهاني قدس امسال از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است، خاطرنشان كرد: روز جهاني قدس هم براي احياي موضوع فلسطين و قدس شريف و هم براي اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين و هم به معناي ايستادگي در برابر ظلم منطقه و به مفهوم فرياد اتحاد مسلمانان در اين سرزمين و رفع اختلافات در جهان اسلام است و هم به معناي مبارزه قاطع با تروريسم در منطقه و پاسخ به مداخله‌هاي نابجاي قدرت‌هاي بزرگ به ويژه امريكا در منطقه است. وي تاكيد كرد: ملت ايران امسال بهتر از هر سال ديگر در راهپيمايي روز قدس حضور يافته و فرياد خود را بر سر ظلم و تجاوز با صداي بلند اعلام خواهد كرد و مطمئن هستيم كه پيروزي نهايي از آن ملت‌هاي مسلمان و منطقه خواهد بود و توطئه استكبار و صهيونيسم حتما ناموفق خواهد بود، كما اينكه تا به امروز ناموفق بودند.
در حياط دولت چه گذشت؟
با پايان يافتن جلسه هيات دولت، طبق روال چهارشنبه‌هاي گذشته، برخي اعضاي كابينه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنان پاسخ دادند. محمدعلي نجفي مشاور رييس‌جمهور، مجيد انصاري معاون حقوقي رييس‌جمهور، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت، از جمله كساني بودند كه با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌هاي آنان از حضور در شهرداري تهران گرفته تا شليك موشك ايران به مواضع داعش در سوريه و تفكيك وزارتخانه‌ها پاسخ گفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون