• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

ادامه واكنش‌ها به حمله موشكي سپاه به مواضع داعش:

ستاد كل نيروهاي مسلح: سپاه پيشنهاد داد و شوراي عالي امنيت ملي استقبال كرد

گروه سياسي| حاشيه‌هاي حمله موشكي به مواضع داعش همچنان ادامه دارد؛ اقدامي كه خيلي‌ها را خوشحال كرد و سياستمداران اصلاح‌طلب و اصولگرا در حمايت از آن سخن گفتند حالا در سطوح بالاتر دستمايه كشمكش‌هايي شده است.
ماجرا بعد از اظهارات علوي، وزير اطلاعات و بيان اينكه اطلاعات مواضع داعش را وزارت اطلاعات به سپاه داده بود و حمله موشكي با دستور رييس شوراي عالي امنيت ملي (رييس‌جمهور) انجام شده آغاز و واكنش سپاه به اين اظهارات بالا گرفت.
سپاه در بيانيه دوم خود درباره حملات موشكي كه بعد از اظهارات علوي صادر كرد، تاكيد كرده بود اين حمله «در سلسله مراتب نظامي و با هماهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح و تحت امر فرمانده معظم كل قوا انجام پذيرفت و كليه مراحل شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات پيرامون وضعيت مقرها و موقعيت تروريست‌هاي تكفيري در منطقه ديرالزور، صرفا توسط عوامل ميداني نيروي قدس سپاه انجام شده است.» عباراتي كه شايبه بي‌اطلاعي شوراي عالي امنيت ملي از اين حمله را در اذهان پر رنگ مي‌كرد. به دنبال صدور اين بيانيه، واكنش‌هاي مختلف هم از راه رسيد و هر چهره‌اي مسووليت فرمان اين حمله را به نهادي نسبت داد. از جمله سردار قاآني، جانشين فرمانده سپاه قدس گفت: «ما در اين راه به پرچم‌داري رهبري و به نورانيت ولايت، سربازان اين نظام هستيم و هر فردي در اين ميان هر سخني كه به ميان آورد و گفت ما اين تدبير را كرديم و اين تصميم را ما گرفتيم، بدانيد كه بيخود مي‌گويد؛ اين نورانيت ولايت و اين تدبير فرمانده بزرگ است كه اين نظام در ميان اين درگيري‌ها باصلابت، اقتدار و تدبير حكيمانه روبه جلو حركت مي‌كند.»
سردار حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي هم به فارس گفت: «اين اقدام بسيار خوب، به موقع و مقتدرانه با دستور مقام معظم كل قوا حضرت آيت‌الله‌ خامنه‌اي بود.»
پيشنهاد سپاه، استقبال شوراي عالي‌امنيت ملي
با بالا گرفتن اظهارنظرها اما سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با صراحت گفت كه بايد به اينگونه سخنان خاتمه داد. او درباره حاشيه‌هاي به وجودآمده مبني بر فرمان حمله موشكي سپاه به مواضع داعش گفت: اجراي عمليات عليه تروريست‌ها پيشنهاد سپاه و نيروهاي مسلح بود و شوراي عالي امنيت ملي از آن استقبال كرد كه سپس اين موضوع طبق سلسله مراتب نيروهاي مسلح و فرماندهي مقام معظم رهبري تصميم‌گيري و اجرا شد. خطي كه علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي هم آن را دنبال كرد. آنجا كه گفت: حمله موشكي سپاه مصوبه شوراي عالي امنيت و اراده رهبري بود. اقدام موشكي سپاه با اراده رهبر انقلاب و مصوب شوراي عالي امنيت ملي صورت گرفت و شوراي امنيت بدون اذن رهبري تصميمي نمي‌گيرد. دهقان، وزير دفاع هم درباره بيانيه دوم سپاه كه گفته مي‌شود به عدم‌هماهنگي حمله موشكي سپاه با دولت و شوراي عالي امنيت ملي اشاره دارد، گفت: اين اشتباه و شيطنت است و اين طور نبوده است.
همه تصميمات مهم در شوراي امنيت‌ملي اتخاذ مي‌شود
اما همزمان با اين اظهارنظرها حميد ابوطالبي، معاون سياسي دفتر رييس‌جمهوري هم در صفحه شخصي خودش در توييتر نوشت: «در كشور هيچ تصميم مهمي اخذ نشده، مگر آنكه در شوراي عالي امنيت ملي بحث و اتخاذ شده باشد؛ از نابودي تروريست‌هاي منافق در عراق تا تروريست‌هاي داعش در سوريه.
موشك همان موشك است و هواپيما همان هواپيما و برون‌مرزي همان برون‌مرزي. حمله مقتدرانه همان حمله مقتدرانه و شوراي عالي امنيت ملي همان شوراي عالي. ‏رييس‌جمهور مسوول و ضامن اجراي قانون اساسي و رييس شوراي عالي امنيت ملي است؛ بعد از اين انتخابات با شكوه، هيمنه قانون اساسي را نشكنيم.»

 

جواني: در حمله موشكي سپاه، 170 فرمانده داعش در ديرالزور به هلاكت رسيدند

به گزارش ايسنا، يدالله جواني، مشاور نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه «ملت ايران به لحاظ قدرت دفاعي در موقعيتي هستند كه دشمنان جرات ندارند كاري كنند» گفت: آنها (امريكا و غرب) دنبال جنگ‌هاي نيابتي قومي و قبيله‌اي هستند، آنها دنبال وارد شدن جنگ با ايران بودند و سرانجام چند ترقه در تهران منفجر كردند و 17 نفر از شهروندان‌مان را شهيد كردند كه يك هزارم شهداي ترور دهه اول شصت هستند و اين خيانت‌ها در اراده ملت ايران خللي وارد نخواهد كرد. وي با بيان اينكه «در حادثه تروريستي تهران مردم ما مثل كشورهاي اروپايي نبودند و نه تنها از صحنه نرفتند بلكه براي كمك وارد صحنه شدند»، تصريح كرد: در آن روز فرمانده كل سپاه و جانشين و فرمانده نيروي زميني سپاه وارد مجلس شدند كه پيام داشت و آن اين بود كه سپاه در صحنه حضور دارد و از دشمن انتقام خواهد گرفت و سرانجام با آن حمله موشكي سيلي به داعش زد و قلب ملت ايران با شليك 6 موشك ذوالفقار شاد شد و 170 نفر از فرماندهان داعش در ديرالزور به هلاكت رسيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون