• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

راهپيمايي روز قدس با حضور باشكوه مردم و مسوولان برگزار شد

فرياد حمايت از فلسطين در خيابان انقلاب

گروه سياسي

38 سال پس از آنكه آخرين جمعه رمضان «روز قدس» ناميده شد مردم ايران بازهم يكپارچه نداي حمايت از مظلومان را سر دادند. خيابان‌هاي پايتخت و 900 شهر ايران مملو از جمعيتي بود كه آخرين جمعه رمضان را به ياد مظلومان فلسطين شعار حمايت سر دادند و با هم قرار گذاشتند كه اولويت اول همه مسلمانان نابودي قطعي اسراييل باشد. ديروز همه شهرهاي ايران شاهد جمعيتي بود كه با زبان روزه و در روزهايي كه تروريست‌ها به حركات افراطي روي آورده‌اند و هر روز شكل جديدي از رفتارهاي افراطي خودشان را به نمايش مي‌گذارند مردم فلسطين را فراموش نكرده بودند و نداي حمايت از مظلومان را سر دادند.

راهي كه ملت ايران انتخاب كرده، تداوم مي‌يابد
 حسن روحاني، در تقاطع خيابان وصال به خيل عظيم مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس پيوست و همراه با آنان، خواهان تقويت وحدت مسلمانان و حمايت از مردم مظلوم فلسطين شد. رييس‌جمهور در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس درباره پيام اين حضور باشكوه مردم گفت: قبل از هر چيز بايد از ملت بزرگ ايران تشكر كرد كه هر سال پرشورتر از سال‌هاي قبل در خيابان‌ها حضور پيدا مي‌كنند. پيام مردم در روز قدس پيام تنفر از رژيم صهيونيستي غاصب و اشغالگر و پيام حمايت از يك ملت مظلوم بزرگ در تاريخ است كه 70 سال مورد ظلم و ستم قرار گرفته است. روحاني افزود: روز جهاني قدس امسال اهميت ويژه ديگري نيز دارد، از يكسو به خاطر حضور تروريست‌ها در منطقه كه مورد حمايت صهيونيست‌ها هستند و مردم ما قاطعانه مي‌خواهند تروريسم را از منطقه بزدايند و بيرون برانند. رييس‌جمهور اظهارداشت: مساله ديگر امريكاست. امريكايي‌ها همواره به فكر تجاوز به حقوق مردم بودند و امسال هم طرح‌هايي كه در سنا و مجلس نمايندگان عليه ملت ايران دارند، ملت ايران قاطعانه در اين راهپيمايي مي‌خواهد به امريكايي‌ها بگويد كه پاسخ قاطع آنها را دولت جمهوري اسلامي ايران خواهد داد و مسيري كه ملت ايران انتخاب كرده، ادامه مي‌يابد.

لاريجاني: اسراييل مادر تروريسم است
رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: مساله حمايت از فلسطين هم يك وظيفه اسلامي است و هم وجه مهم ديگر اين موضوع اين است كه رژيم اسراييل مادر تروريسم است. به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه روز قدس اظهار كرد: پديده‌اي شوم‌تر از ماجراي ايجاد رژيم صهيونيستي نداريم، هم ايجاد آن و هم شكل دهي آن در جناياتي كه مرتكب شده‌اند كه نمونه آن كشتار غزه، صبرا و شتيلا و آواره نمودن يك ملت از سرزمين خود است كه در تاريخ نظير ندارد. لاريجاني گفت: سوال اين است كه چرا انگليس اين كار را كرد؟ در حالي كه قيموميت بر فلسطين هم دارد. هرتزل كه از بنيانگذاران صهيونيست است مطلبي دارد در نامه‌اي كه به وزير خارجه انگليس مي‌نويسد تا حدي اين موضوع را روشن مي‌كند. او مي‌گويد دسته‌ها و مهاجران از شرق اروپا مي‌رسند و اگر درهاي مهاجرت به سوي فلسطين را باز نكنيم همه مردان و زنان و كودكان با كوله‌بارهاي‌شان را در منطقه شرق لندن در برابر خويش خواهيم ديد؛ البته اين يكي از دلايل است لاريجاني خاطرنشان كرد: امام فرمودند خطر اسراييل كمتر از خطر بني اميه نيست؛ اين حرف براي بيدار كردن مسلمانان بود. امام هدف‌شان از تاسيس روز قدس افشاگري بزرگي بود تا ملل مسلمان بيدار شوند و دچار غفلت از يك وظيفه اسلامي نشوند. وي در ادامه گفت: مساله حمايت از فلسطين فقط يك وظيفه اسلامي – ديني نيست و وجه مهم ديگر آن اين است كه رژيم اسراييل مادر تروريسم است و ما در طول تاريخ تروريستي پليدتر و ماجراجوتر از تروريسم صهيونيستي و رژيم صهيونيستي نداريم. رييس قوه مقننه افزود: داعش از نسخه تروريست صهيونيستي گرته‌برداري كرد. تاريخ تروريست صهيونيستي هزارها فلسطيني و لبناني را به صورت قتل عام نشان مي‌دهد. كدام گروه تروريستي چنين جنايت‌هايي را انجام داده است.

همگرايي امت اسلامي تا رسيدن به استقلال كشورها ادامه دارد
رييس قوه قضاييه با بيان اينكه فرياد ملت ما نه فقط فرياد مظلوميت يك ملت بلكه فرياد بر سر نظام سلطه است و آنها از همين نگرانند، تاكيد كرد: در دشمني با اشغالگران صهيونيست متحد با هم تلاش كرده خواهيم كرد و اين رژيم را برخواهيم كند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در راهپيمايي روز قدس در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا نظام سلطه تلاش دارد تا مساله فلسطين به فراموشي سپرده شود، گفت: مساله فلسطين يك مساله اساسي براي جهان اسلام است و نه فقط موضوع مظلوميت و اشغال 70 ساله. اين موضوع مساله نظام سلطه جهاني است و حمايتي كه از اين رژيم غاصب انجام مي‌دهند و در طول اين سال‌ها فرياد ملت ما نه فقط فرياد مظلوميت يك ملت بلكه فرياد بر سر نظام سلطه است و آنها از همين نگرانند. رييس دستگاه قضا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه حضور مردم در راهپيمايي امروز چه پيامي براي دشمنان دارد تصريح كرد: در شرايط خاص منطقه، پيام روشن حضور مردم اين است كه همگرايي همه امت اسلامي براي فرياد بر سر نظام استكبار تا به استقلال رسيدن كشورها ادامه خواهد داشت و اين كشورها تابع امريكا كه نظام سلطه است، نخواهند شد. ان‌شاءالله در دشمني با اشغالگران صهيونيست، متحد با هم تلاش خواهيم كرد و اين نظام را از جا برخواهند كند.

كشورهاي اسلامي به فكر اتحاد براي مقابله با رژيم صهيونيستي باشند
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي دشمن اصلي كشورهاي مسلمان است اظهار كرد: كشورهاي اسلامي و مردم مسلمان جهان بايد به فكر اتحاد و مقابله با رژيم صهيونيستي باشند. به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور در حاشيه مراسم راهپيمايي بزرگ روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور و مشاركت مردم در اين مراسم با تاكيد بر اينكه مردم ايران همواره مردمي موقعيت‌شناس بوده‌اند، اظهار كرد: امروز در منطقه‌اي قرار گرفته‌ايم كه متاسفانه بسيار ناامن است و هشدار در آن زياد شده است؛ گروه‌هاي تكفيري نيز در هر گوشه‌اي از جهان اسلام در حال خونريزي هستند. وي با بيان اينكه حضور مردم در راهپيمايي روز قدس دشمن اصلي جهان اسلام را به دنيا معرفي مي‌كند، خاطرنشان كرد: امروز، قدس شريف فراموش شده است و ملت ايران در واقع با حركت خود در حال نشان دادن دشمن اصلي جهان اسلام به دنيا و اعلام حمايت از مردم مظلوم فلسطين هستند. معاون اول رييس‌جمهور گفت: امروز همه كشورهاي اسلامي و مردم مسلمان جهان نبايد دشمن اصلي خود را فراموش كنند، بلكه بايد به فكر اتحاد ميان يكديگر و مقابله با رژيم صهيونيستي كه در واقع نقطه اصلي و دشمن اصلي كشورهاي مسلمان است باشند.

موشك‌هاي بالستيك سپاه در تهران
به نمايش درآمدند
موشك‌هاي بالستيك «ذوالفقار» و «قدر» همزمان با برگزاري راهپيمايي روز قدس توسط نيروي هوافضاي سپاه در چهارراه وليعصر به نمايش درآمدند. اين موشك‌ها از نوع «ذوالفقار» و «قدر» هستند كه همزمان با راهپيمايي روز قدس توسط نيروي هوافضاي سپاه در چهارراه وليعصر مستقر شدند. چند روز پيش هم نيروي هوافضاي سپاه طي عملياتي مواضع نيروهاي داعش را با 6 فروند موشك ذوالفقار و قيام مورد اصابت قرار داده بود. موشك‌هاي زمين به زمين «ذوالفقار» با برد 700 و «قدر» حدود 2000 كيلومتر از مهم‌ترين موشك‌هاي سپاه به حساب مي‌آيند.

رونمايي از «روزشمار نابودي اسراييل» با حضور خانواده شهدا
همچنين روز گذشته از روزشمار نابودي اسراييل در روز جهاني قدس و با حضور تعدادي از خانواده شهدا و راهپيمايان در ميدان فلسطين رونمايي شد. سازمان بسيج شهرداري تهران به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اسراييل 25 سال آينده را نخواهد ديد، اقدام به نصب روزشمار نابودي اسراييل در ضلع جنوب شرقي ميدان فلسطين كرد. مراسم رونمايي از تابلوي روزشمار نابودي اسراييل با حضور تعدادي از خانواده شهدا، ورزشكاران و راهپيمايان انجام شد.

اولويت اول جهان اسلام آزادي قدس شريف است
شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس با قرائت قطعنامه‌اي مواضع خود را اعلام كردند. در بخش‌هايي از اين قطعنامه آمده است: «آزادي بيت‌المقدس» و «رهايي ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين» از سلطه اشغالگران صهيونيست را آرمان بلند انقلاب اسلامي و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظماي ولايت و رهبري براي جهان اسلام دانسته و تمامي ظرفيت‌هاي مادي و معنوي خود را در حمايت از انتفاضه فلسطين و مقاومت اسلامي به كار خواهيم گرفت. آزادي قدس شريف و تلاش براي «زوال و نابودي قطعي اسراييل» و محو غده سرطاني منطقه را همچنان «اولويت اول جهان اسلام» دانسته و هر اقدامي كه امت اسلامي را از موضوع فلسطين منحرف سازد محكوم مي‌نماييم. تنها راه‌حل مساله فلسطين را «بازگشت آوارگان فلسطيني از اقصي نقاط دنيا» و «برگزاري همه‌پرسي فراگير و آزاد براي تعيين آينده اين كشور» دانسته و هر راه‌حل ديگري را محكوم به شكست و فرصت‌سازي براي ادامه حيات رژيم جعلي و اهريمني صهيونيستي و تضييع حقوق مسلم مردم فلسطين مي‌دانيم.» در ادامه اين قطعنامه تاكيد شده است: «فتنه» داعش و تروريست‌هاي تكفيري در عراق، سوريه، ليبي و جنايات وحشيانه رژيم متجاوز آل‌سعود عليه مردم مظلوم يمن و بحرين را نقشه مشترك «امريكا»، «رژيم صهيونيستي» و «ارتجاع منطقه» براي ايجاد شكاف و تفرقه بين مسلمين و امنيت‌سازي براي رژيم صهيونيستي اسراييل دانسته و هر اقدامي كه ظرفيت‌هاي انقلابي جهان اسلام را قرباني منافع صهيونيست‌هاي خبيث و قدرت‌هاي استكباري نمايد به‌شدت محكوم مي‌نماييم.» در پايان اين قطعنامه آمده است: «ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي مظلوم و تاريخ‌ساز حرم و حمايت از نقش‌آفريني‌هاي راهبردي و مستشاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جبهه مقاومت اسلامي به‌ويژه مقابله با تروريست‌هاي تكفيري، اقدام اين نهاد انقلابي در حمله موشكي به مقر فرماندهي تروريست‌ها در شرق سوريه كه براي مجازات و تنبيه عاملان و مسببان جنايت تروريستي 12 رمضان تهران صورت پذيرفت را از مصاديق اقتدار جمهوري اسلامي و سيلي به دشمن و حاميان منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي آنان دانسته و ضمن قدرداني و تشكر از همت و اراده انقلابي پاسداران انقلاب كه اسباب رضايت و غرور ملي ايرانيان و خانواده معظم شهداي ترور را فراهم آوردند، از آنان مي‌خواهيم هرگونه تهديد و اقدام ضدامنيت ملي كشور را با پاسخ‌هاي قاطعانه، پشيمان‌كننده و درخور مواجه سازند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون