• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3842 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

واكنش تهيه‌كننده «خندوانه» به حاشيه‌هاي مسابقه خنداننده شو

با ديده اغماض نگاه كنيد

گروه فرهنگ و هنر| دور دوم مسابقه «خنداننده شو» و شوخي‌هاي كلامي شركت‌كنندگان اين مسابقه كه هفته گذشته پخش شد با واكنش‌هاي بسياري همراه بود؛ واكنش‌هايي كه از فضاي مجازي شروع و بعدتر صحبت از آن به برخي رسانه‌هاي رسمي و البته اصولگرا هم كشيده شد. اين رسانه‌ها شوخي‌هاي مطرح شده در اين مسابقه را عبور از خط‌قرمزها دانستند و همين موجب شد تا انتقادات تندي را نسبت به برنامه خنداننده شو و اجراهاي آن عنوان كنند.
ماجرا از اجراهاي سيده‌زينب موسوي، حسين شاهرخ‌نيا و بهزاد قديانلو شروع شد. اينها اجراهايي بودند كه در آنها بعضي از خطوط قرمز رايج در صداوسيما ناديده گرفته شده بود. اين واكنش‌ها تا آنجا پيش رفت كه در نهايت سيدعلي احمدي، تهيه‌كننده اين برنامه را مجبور كرد تا با انتشار يادداشتي در اين مورد توضيح بدهد. احمدي بعد از توضيح درباره اين برنامه در واكنش به اين انتقادات درخواست كرده تا با ديده اغماض به اين خطاها نگاه شود.
احمدي در ابتداي اين يادداشت خطاب به بيننده‌هاي خندوانه مي‌نويسد: «ساخت برنامه‌اي با موضوع خنده و شادي از سخت‌ترين و پيچيده‌ترين انواع برنامه‌سازي تلويزيون است خاصه آنكه در اكثر شب‌هاي هفته روي آنتن شبكه‌اي پرمخاطب باشد. در روش‌هاي مرسوم جهاني، مذهب، سياست و مسائل جنسي اصلي‌ترين دست‌مايه كمدين‌هاي دنيا براي شوخي كردن است اما در كشور ما به جهت بايسته‌هاي فرهنگي و اعتقادي جامعه كه در بسياري موارد پسنديده و درست و در معدود مواردي نيز از فهم نابجا نشأت مي‌گيرد، نمي‌توان با اين موارد شوخي كرد و تنها گاهي مي‌توان از كنار آنها به سرعت گذشت!»
او بعدتر به پخش نخستين شب از مرحله دوم مسابقه «خنداننده شو» اشاره مي‌كند كه به گفته او با اعتراض‌هاي دلسوزانه و در بسياري موارد درست برخي از اصحاب فرهنگ و هنر همراه
شده است. تهيه‌كننده برنامه خندوانه در ادامه از اجراكنندگان جوان اين برنامه دفاع مي‌كند و مي‌نويسد: «جواناني كم‌تجربه و با انگيزه از مراحلي سخت گذشتند و به مرحله اصلي مسابقه «خنداننده‌شو» رسيدند؛ آنها هنوز آنقدر حرفه‌اي و كارآزموده نيستند كه بتوانند در عين شوخ طبعي و خنداندن مخاطب از مرز حساسيت‌هاي مذهبي، قومي و سياسي عبور نكنند. بايد به آنها فرصت بدهيم تا اين فضا را بشناسند و از هيجانات كاذب فاصله بگيرند و كارآزموده شوند تا بتوانند در اين مسير سخت ادامه راه دهند.»
او در توضيح بعضي از خطاها در اجراي اين برنامه هم به اين اشاره مي‌كند كه خنداننده شو يك رقابت جدي است و بايد جذاب، بامزه و بديع باشد تا مخاطب را با خود همراه كند: «در چنين مواردي حتي بسياري از كارآزموده‌هاي اين حوزه به خطا و اشتباه مي‌افتند، بنابراين بايد با ديده اغماض به خطاي اين جوانان تازه نفس نگريست.»
احمدي در پايان اين يادداشت هم اين درخواست را از بينندگان و منتقدان برنامه خندوانه و مسابقه خنداننده شو مطرح كرده است: «برنامه «خندوانه» بيش از 500 قسمت است كه همراه نجيب خانه‌هاي‌مان است، قطعا در برنامه‌هاي گذشته نيز اشتباهاتي وجود داشته كه شما با ديده مهرباني و عطوفت از آنها گذر كرديد.
اكنون نيز انتظار داريم با ديده خطاپوش شما همراهان مهربان مواجه شويم و تمامي لحظه‌هاي بي‌نظير و تجربه‌هاي خوب، تاثيرگذار و قابل توجهي را كه در طول اين سه سال با هم داشته‌ايم، فراموش نكنيد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون