• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

خبر كوتاه

صفحه «نامه را رساندم» در khamenei.ir آغاز به كار كرد

پس از گذشت دو هفته از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربي صفحه «نامه را رساندم» در khamenei. ir آغاز به كار كرد. صفحه «نامه را رساندم» در سايت دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌اي، مقام معظم رهبري آغاز به كار كرد. مخاطبان مي‌توانند عكس، فيلم، اسكرين‌شات و... از فعاليت‌هاي خود براي رساندن نامه رهبر انقلاب به جوانان غربي و نيز بازتاب‌هاي انتشار اين نامه را از طريق همين صفحه براي سايت khamenei. ir ارسال كنند. به گزارش فارس، حدود دو هفته از انتشار نامه حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي به جوانان غربي مي‌گذرد. پس از انتشار اين نامه، تلاش‌هاي زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي، تشكل‌هاي مردمي و فضاهاي دانشجويي صورت گرفت تا اين پيام به مخاطبانش رسانده شود.

پيغام آيت‌الله سبحاني براي وزير ارشاد

آيت‌الله سبحاني روز گذشته به موضع‌گيري در مورد وزارت ارشاد پرداخت و در ديداري كه با شهردار تهران داشت، محمدباقر قاليباف را واسطه قرار داد و گفت: «اين گله را به گوش اين آقا برسانيد، آيا تو اهل فتوا هستي؛ ما مجلس، قانون، شوراي نگهبان داريم كه بايد اينها صحبت‌كنند نه تو.» به گزارش انتخاب، آيت‌الله جعفر سبحاني افزود: بنده بسيار گلايه‌مند هستم كه فرزند يك روحاني فتوايي درباره تك‌خواني بانوان مي‌دهد؛ يعني تمام مشكلات ما حل شده و تنها اين مشكل باقي مانده است كه دختري بيايد و تك‌خواني بكند؟ چقدر براي ما زننده است؛ اين فتوا به كشورهايي همانند امارات و ديگر كشورهاي عربي مي‌رود و بر مي‌گردند مي‌گويند كه اينها دروغ مي‌گويند و ادعا مي‌كنند كه اسلامي هستند؛ ولي نمي‌‌دانند كه اين حرف يك نفر است، حرف نظام نيست.

 

امام جمعه موقت تهران:

جنايت وحشيانه داعش را كدام دين و وجدان تاييد مي‌كند؟

خطيب موقت نماز جمعه تهران خطاب به داعش گفت: مسلمانان در برابر شما از خود دفاع مي‌كنند، آن وقت شما اين آيه را كه درباره پيامبر (ص) است مصادره مي‌كنيد؛ خلبان اردني آمده بود تا شما را در برابر جنايات‌تان كيفر كند، چراكه شما هر كجا وارد شديد كشتار مي‌كنيد. اين حركت وحشيانه را كدام دين و وجدان تاييد مي‌كند؛ شما آيه قرآن را زير و رو كرده‌ايد. آيت‌الله محمد امامي‌كاشاني، خطيب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه ديروز تهران با تبريك پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري شخصيتي كه در اخلاص، عرفان و فقاهت اول و داراي نفسي عيسوي و دمي مسيحي بود، گفت: دشمن چه طرحي براي اين كشور داشت و امروز چه طرحي براي ما دارد؟ امت اسلام و ملت ايران چه بايد بكنند؟ وي با يادآوري اينكه دشمن بنا داشت اسلام را بردارد تا بتواند در مواجهه با ملتي كه غرق شهوت هستند تمام منابع‌شان را از چنگ‌شان دربياورد، افزود: آنها چنين كردند و رضاخان را بر سر كار آورده و او به دستور انگليسي‌ها با مظاهر اسلام از جمله مسجد، حجاب، روحانيت و عزاي سيدالشهدا (ع) مقابله كرد به اين اميد كه اسلام را برچيند. وي با اشاره به اينكه دشمن فهميد نمي‌تواند از طريق مبارزه با فروع و شاخه‌ها اسلام را از بين ببرد، اظهار داشت: آنها به سراغ اصل اسلام رفته‌اند و در اين راه با دو ابزار تهاجم فرهنگي و كوچك شمردن اسلام وارد شدند. خطيب جمعه تهران با يادآوري طرح‌هاي دشمن براي جنگيدن با انقلاب اسلامي گفت: آنها گروه‌هايي مانند داعش و طالبان به نام اسلام درست كرده‌اند كه مردم را بكشند و اسلام را اين‌گونه به مردم نشان دهند. وي خاطرنشان كرد: دومين حربه دشمن ترسيم تصويرها و كاريكاتورهايي عليه پيامبر اسلام است تا اسلام را زشت نشان داده و اسلام‌هراسي را ترويج دهند و امت اسلام را از پيامبر (ص) جدا كنند. وي با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربي، تصريح كرد: نامه رهبر انقلاب به جوانان غربي يك تذكر به آنها بود كه نسبت به پدران و مادران‌شان به فطرت نزديك‌ترند چون هنوز پير نشده‌اند و در سياست‌هاي دولتمردان دروغ، پخته نشده‌اند، لذا جوانان غربي مقداري به فطرت‌شان نزديك‌تر هستند، اين فطرت‌ها از طرفي نيز با توجه به اينكه آينده كشورشان در دست آنان است، شما باز گرديد و ببينيد واقعيت اسلام چيست. آيت‌الله امامي‌كاشاني متذكر شد: رهبر معظم انقلاب به عنوان يك وظيفه شرعي اين مطلب را بيان كرده و خطاب به جوانان غربي نامه نوشته است؛ بنابراين همه مسوولان كشور نيز بايد به اين وظيفه شرعي و تكليف توجه داشته باشند و به آن عمل كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون