• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3848 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۷ تير

پرونده ستايش به كارشناس ارجاع شد

تسنيم| پرونده ستايش قريشي، كودك ۶ ساله افغانستاني كه فروردين سال ۹۵ توسط يك نوجوان ۱۷ ساله ايراني پس از تجاوز به عنف به قتل رسيد، براي تعيين مهر‌المثل و ارش‌البكاره به كارشناس ارجاع شد.
عسكر قاسمي‌آقباش، وكيل مدافع اولياي‌دم ستايش قريشي گفت: 17 فروردين به دنبال دادخواستي كه اولياي دم ستايش داده بودند، جلسه دادگاه به منظور تعيين مهر‌المثل و ارش‌البكاره در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران برگزار شد. در حال حاضر دادگاه براي تعيين ارش‌البكاره و مهرالمثل، پرونده را به كارشناس ارجاع كرده تا پس از نظر كارشناس رسمي دادگستري در اين خصوص تصميم‌گيري شود. به گفته قاسمي‌آقباش، اولياي‌دم ستايش قريشي بايد 5 ميليون ريال براي كارشناسي پرداخت كنند. در 23 فروردين‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته بود كه گزارشي مبني بر وقوع قتل يك دختر بچه 6 ساله افغانستاني در روستاي خيرآباد ورامين تحويل مراجع قضايي شد.
گزارش حاكي از آن بود كه ستايش قريشي روز يكشنبه 22 فروردين براي خريد بستني از منزل خارج شده ديگر به خانه بازنگشته است. در تحقيقات اوليه مشخص شد كه پسر 17 ساله همسايه او را ربوده و پس از تجاوز او را به قتل رسانده است. با اعلام اين گزارش، دادستاني ورامين بر رسيدگي ويژه و خارج از نوبت پرونده تاكيد كرد و از نخستين لحظات وقوع اين جنايت، رسيدگي به اين پرونده به طور ويژه و خارج از نوبت در دستور كار دستگاه قضايي قرار گرفت تا اينكه پس از صدور قرارمجرميت و كيفرخواست، شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران، قاتل ستايش را بابت ارتكاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنايت بر ميت به ديه محكوم كرد و اين حكم در شعبه 32 ديوان عالي كشور تاييد شد. قاتل ستايش هم‌اكنون در كانون اصلاح و تربيت استان تهران به سر مي‌برد و چندي پيش نيز وكيل وي از بستري شدن موكلش در بيمارستان اعصاب و روان خبر داد. پزشكي قانوني پيشتر تاييد سلامت روان قاتل ستايش را تاييد كرده بود.
بهمن سال 95، حكم قاتل ستايش براي اجرا به واحد اجراي احكام دادسراي ورامين ارجاع شد اما فعلا منتظر تعيين تكليف دادگاه در خصوص ارش‌البكاره و مهرالمثل است. دادستان ورامين قبلا درباره آخرين وضعيت اجراي حكم گفته بود: آن طور كه خانواده مقتول گفته‌اند، براي اينكه مجبور نشوند تفاضل ديه ناشي از اجراي قصاص را بپردازند، يحتمل قصاص را معلق و بحث اعدام را پيش بكشند. البته در حال حاضر نمي‌توان نظر قطعي داد زيرا آدميزاد است و امكان دارد تا روز اجراي حكم، تصميم‌شان تغيير كند و قصاص را اجرا كنند. مرادطلب تاكيد كرده براي اينكه سوءتفاهمي پيش نيايد، دستگاه قضايي هيچ ورودي به موضوع اخذ گذشت نداشته است و فقط آنچه حكم صادر شده و تصميم اولياي ‌دم است را اجرا مي‌كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون