• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

مرتضوي ۱۷ و ۱۸ مهر محاكمه مي‌شود

گروه سياسي| درست چند روز پس از هشتمين سالگرد فاجعه تلخ بازداشتگاه كهريزك هنوز هم بررسي اين پرونده در دستگاه قضايي ادامه دارد. هرچند مرتضوي به عنوان دادستان وقت تهران از اتهام معاونت در قتل جان‌باختگان بازداشتگاه كهريزك تبرئه شد اما با اعتراض خانواده روح‌الاميني هنوز بررسي اين پرونده ادامه دارد. ديروز اما خبر آمد كه مرتضوي بايد براي پاسخگويي به دو پرونده‌اي كه در دستگاه قضايي دارد يعني پرونده كهريزك و سازمان تامين اجتماعي در شعبه 22 دادگاه تجديدنظر استان تهران حضور پيدا كند تا اعتراض خانواده روح‌الاميني به تبرئه مرتضوي از اتهام معاونت در قتل عمد در بازداشتگاه كهريزك و اعتراض مرتضوي به حكم حبس شش ماهه در پرونده سازمان تامين اجتماعي رسيدگي شود. به گزارش تسنيم، نظري، وكيل مدافع سازمان تامين اجتماعي با اعلام اين خبر گفت: شعبه 22 دادگاه تجديدنظر استان تهران، 17 و 18 مهر امسال را براي رسيدگي به پرونده مرتضوي تعيين كرده است.
پرونده مرتضوي از ابتدا تا امروز
 بخش نخست پرونده مرتضوي كه هم‌اكنون براي رسيدگي در مرجع تجديدنظر در دست بررسي شعبه 22 دادگاه تجديدنظر استان تهران قرار دارد، شامل شكايت تامين اجتماعي، اولياي دم روح‌الاميني يكي از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه كهريزك و بخشي از راي نقض‌شده پرونده قضات كهريزك در ديوان عالي كشور است كه پيشتر در شعبه نهم دادگاه كيفري يك به رياست قاضي كشكولي رسيده و منتهي به صدور حكم شده است. قاضي كشكولي، مرداد سال 94 به اين پرونده رسيدگي و مرتضوي را در ارتباط با شكايت اولياي دم مرحوم روح‌الاميني به‌اتهام معاونت در قتل عمدي و آن بخش از حكم پرونده قضات كهريزك كه نقض شده بود، تبرئه كرد اما دادگاه در ارتباط با پرونده تامين اجتماعي، مرتضوي را به 6 ماه حبس تعزيري، 6 ماه حبس تعليقي و رد مال به‌مبلغ 46 ميليون تومان محكوم كرد. مرتضوي 18 مهر 94 به حكم شعبه نهم دادگاه كيفري يك استان تهران اعتراض كرد و پرونده كه علاوه بر اعتراض مرتضوي، اعتراض تامين اجتماعي و اولياي دم روح‌الاميني را به‌همراه داشت، براي رسيدگي در مرحله تجديدنظر به شعبه 17 ديوان عالي كشور ارجاع شد اما 21 ارديبهشت سال 95، محسن افتخاري گفت كه ديوان عالي كشور پرونده را در صلاحيت دادگاه تجديدنظر استان دانسته است.
اظهارنظر وكيل روح‌الاميني
به گزارش ايلنا، مير‌مجيد طاهري در رابطه با آخرين وضعيت پرونده كهريزك گفت: 18 و 17 مهرماه به اين پرونده در شعبه ۲۲ دادگاه تجديدنظر رسيدگي مي‌شود. پرونده تامين اجتماعي و كهريزك در يك شعبه ولي به طور مجزا از هم مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و در اين روز فقط به پرونده سعيد مرتضوي رسيدگي مي‌شود.
آخرين اقدامات در ارتباط با پرونده مرتضوي
به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي درباره آخرين وضعيت پرونده سعيد مرتضوي خاطرنشان كرد: پيش‌تر در دادگاه بدوي درباره پرونده تامين اجتماعي حكمي عليه وي (مرتضوي) صادر شد كه هم ايشان وهم وكيل تامين اجتماعي به حكم اعتراض كردند. برابر مقررات اين پرونده به دادگاه تجديدنظر آمد و دراين‌باره دادگاه تجديدنظر رسيدگي خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون