• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3854 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

خبر كوتاه

رنو و ايدرو دو ماه آينده پاي ميز قرارداد

معاون برنامه‌ريزي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در ارتباط با علت طولاني شدن روند مذاكرات ايدرو و رنو جهت عقد قرارداد توضيح و از نتيجه نهايي پرونده مذكور تا پايان دولت يازدهم خبر داد. ابوالفضل كياني در ارتباط با علت طولاني شدن روند مذاكرات قرارداد خودرويي ايدرو و رنو اظهار كرد: در زمينه قرارداد با رنو سرمايه‌گذاري مشترك ايدرو با رنو مدنظر قرار گرفته و مذاكرات طولاني انجام شده است كه با نزديك شدن به مراحل پاياني كار پيش‌بيني مي‌كنيم قرارداد همكاري مشترك به زودي منعقد شود. نخستين‌بار است كه ايدرو به صورت مستقيم با يك بنگاه خودروسازي وارد همكاري شده و هدف‌هاي مختلفي از جمله توسعه كيفيت و رقابت‌پذيري از جمله مسائل مورد نظر ما است كه اميدواريم در آستانه پنجاهمين سالگرد تاسيس ايدرو به توافق نهايي برسيم.

اخطار جاي جريمه پرمصرف‌ها را  گرفت

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: براساس آخرين برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار نيست كه مشتركان پرمصرف آبي جريمه شوند و آنچه مورد تصويب قرار گرفته اين است كه تنها براي مشتركان اخطارنامه‌اي صادر شود. رحيم ميداني، با اشاره به وضعيت بحران آب در كشور، اظهار كرد: با توجه به قيمت پايين آب مشتركان آن طور كه بايد صرفه‌جويي ندارند كه به نظر مي‌رسد اگر قيمت آب به شكل واقعي درآيد، مشتركان عنايت بيشتري به ميزان مصرف آب داشته باشند. وي در خصوص آخرين برنامه جريمه مشتركان پرمصرف، عنوان كرد: به جز دريافت تعرفه آب به صورت پلكاني جريمه‌اي را براي مشتركان در نظر نگرفته‌ايم، اما اگر جايي با بحران مواجه شويم ممكن است به صورت موردي از شوراي تامين براي قطع آب مجوز بگيريم. معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بيان اينكه جريمه مشتركان پرمصرف نياز به قانون دارد، ادامه داد: در حال حاضر قانوني در اين زمينه وجود ندارد، لذا ما نمي‌توانيم به صورت غيرقانوني غيرمشتركي را وادار به پرداخت جريمه كنيم، اما براي قطع انشعاب مي‌توانند از شوراي تامين مجوز اخذ كرد.

رايزني فروش كالاي ايراني در ۳۰ كشور دنيا

علي يزداني، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: رايزني فروش كالاي ايراني در ۳۰ كشور دنيا صورت مي‌گيرد. مردم در تعيين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي نقش دارند و توليدكنندگان با توليد كالاهاي مرغوب مي‌توانند در عدم واردات كالا تاثيرگذار باشند. قوه مجريه با اصلاح آيين‌نامه، مجلس با اصلاح قوانين و قوه قضاييه با حمايت‌هاي قضايي مي‌تواند در اقتصاد حركت اساسي ايجاد كند. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه نرخ رشد ۸ درصدي در ارتقاي بهره‌وري موثر است، خاطرنشان كرد: ۴۰ درصد بهره‌وري در بخش صنعت صورت مي‌گيرد. ۹۶ درصد از صنايع كشور در بنگاه‌ها آموزش مي‌بينند و ۵۰ درصد از هزينه‌هاي شركت در نمايشگاه‌ها به صنعتگران پرداخت مي‌شود. همچنين براي تسهيل در امر توليد و فروش در بازار، تفاهمنامه‌اي با بازار بورس و فرابورس براي ارايه محصولات امضا و در همين راستا با كميته امام و بنياد شهيد تفاهمنامه منعقد شد.

شركت‌هاي تخصصي صادراتي بايد خصوصي شوند

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از تصويب بسته حمايت از صادرات غيرنفتي در سال گذشته خبر داد و عنوان كرد: استان كرمان از بسته‌هاي صادراتي غيرنفتي بهره چنداني نبرده است در حالي كه حمايت‌هاي خوبي در قالب اين بسته صورت مي‌گيرد. سيد محمود نوابي، گفت: اگر گزارش‌هاي واقعي درباره ناكارآمدي رايزنان بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت در كشورهاي مختلف ارسال شود، اقدامات لازم در خصوص وضعيت آنها اتخاذ خواهد شد. وي از تصويب بسته حمايت از صادرات غيرنفتي در سال گذشته خبر داد و عنوان كرد: استان كرمان از بسته‌هاي صادراتي بهره چنداني نبرده است، در حالي كه حمايت‌هاي خوبي در قالب اين بسته صورت مي‌گيرد. رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به يكي از چالش‌هاي جدي كشور اشاره و عنوان كرد: شركت‌هاي تخصصي صادراتي بايد بخش خصوصي ايجاد كنند و اين تصور كه دولت بايد چنين شركت‌هايي را ايجاد كند، اشتباه است. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين مطلب كه توليد‌كننده بايد محصولات خود را براساس سليقه بازارها بسته‌بندي كند، مطرح كرد: بانك‌ها بايد كار مردم را سريع انجام دهند و افزوده شدن مبل و صندلي به معناي ماندن كار مردم در بانك‌ها است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون