• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3861 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ مرداد

خبر كوتاه

 تعرفه خدمات تشخيصي و درماني سال 96 ابلاغ شد
اعتماد| اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري تصويبنامه‌هاي هيات دولت درباره تعرفه خدمات تشخيصي و درماني در بخش دولتي و خصوصي را در سال 1396 ابلاغ كرد. بنا بر مصوبه هيات‌وزيران در بخش دولتي ويزيت پزشكان و دندانپزشكان عمومي 111 هزار ريال، ويزيت پزشكان و دندانپزشكان متخصص 139 هزار ريال و ويزيت پزشكان فوق‌تخصص و متخصص روانپزشكي 168 هزار ريال تعيين شده است. همچنين بنابر مصوبه هيات‌وزيران، داروها و تجهيزات مورد نياز بيماران طبق فهرست مورد توافق در بخش دولتي توسط مراكز ارايه‌كننده خدمت تامين مي‌شود و مراكز درماني حق ارجاع بيماران جهت تهيه دارو و تجهيزات پزشكي به بيرون از مراكز را ندارند. در بخش ديگري از اين مصوبه كه از ابتداي فروردين 1396 در تمام مراكز درماني كشور لازم‌الاجراست، در بخش سرپايي خصوصي، ويزيت پزشكان و دندانپزشكان عمومي 231 هزار ريال، ويزيت پزشكان و دندانپزشكان متخصص 362 هزار ريال، ويزيت پزشكان فوق تخصص و متخصص روانپزشكي 452 هزار ريال تعيين شده است. بنا بر مصوبه هيات‌وزيران، متوسط زمان ويزيت براي پزشكان عمومي حداقل پانزده دقيقه، براي پزشكان متخصص حداقل 20 دقيقه و براي پزشكان فوق تخصص 25 دقيقه و روانپزشكان حداقل 30 دقيقه تعيين مي‌شود.


‌ تشكيل دبيرخانه مشترك و احصاي مشكلات   پايتخت

ايلنا| دبير مجمع نمايندگان تهران ضمن تشريح مسائل مطرح شده در نشست روز گذشته كميته ۳ نفره اين مجمع و ۳ عضو منتخب شوراي شهر پايتخت  از راه‌اندازي دبيرخانه مشترك مجمع و شوراي شهر تهران خبر داد. محسن عليجاني زماني، با اشاره به برگزاري نشست مشترك شامگاه گذشته مجمع نمايندگان استان تهران و منتخبان شوراي شهر پايتخت اعلام كرد: نشست مشترك اعضاي مجمع نمايندگان استان تهران و شوراي شهر پايتخت با حضور آقاي عارف به‌عنوان رييس شوراي عالي سياستگذاري برگزار شد. او گفت: در اين جلسه در راستاي دستيابي به راهكارهايي براي افزايش همكاري و تعامل ميان مجلس و شوراي شهر بحث و تبادل‌نظر كرديم كه بتوانيم در حوزه‌هاي مختلف مديريت شهري كار را پيش ببريم. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: همچنين در اين جلسه مقرر شد در جلسات مشترك بعدي اولويت‌هاي كاري مجلس و شوراي شهر و در آينده نيز شهرداري و استانداري را مشخص كنيم تا بتوانيم با هم‌افزايي هرچه بيشتر به خروجي بهتر در مسير خدمت به مردم برسيم. دبير مجمع نمايندگان تهران خاطرنشان كرد: ‌اعضاي حاضر در اين نشست مشترك مقرر كردند پس از اتمام جلسه تا زمان برگزاري جلسه بعدي، اولويت‌هاي كاري در پايتخت را مشخص كنيم تا بتوانيم با كاري مشترك در مجلس، شوراي شهر، شهرداري و دولت و استانداري اقدامات لازم را درخصوص اين چند اولويت اصلي انجام دهيم. او با تاكيد بر اينكه نشست مشترك روز گذشته نخستين جلسه از اين سري جلسات بود، خاطرنشان كرد: پيش از اين يك جلسه عمومي با حضور تمامي منتخبان شوراي شهر پنجم و تمامي اعضاي مجمع نمايندگان برگزار شده و در آن جلسه مقرر شده بود كه كميته‌اي مشترك متشكل از ۳ عضو شوراي شهر و ۳ نماينده مجلس به‌منظور پيشبرد امور پايتخت تشكيل شود و جلسه شب گذشته نخستين جلسه مشترك اين كميته بود. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در اين جلسه دوستان نقطه‌نظرات خود را مطرح كرده و قرار شد با احصاي برخي مشكلات تهران، از جلسه بعد نسبت به پيشبرد و پيگيري امور اقدام كنيم. عليجاني زماني در پايان و در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا در جلسه مشترك روز گذشته درباره نحوه انتخاب شهردار تهران و مصاديق و ويژگي‌هاي شهردار احتمالي پايتخت صحبت شد، گفت: بحث انتخاب شهردار تهران برعهده شوراي شهر است و قطعا دوستان برنامه‌ريزي لازم در اين راستا را انجام داده و با شوراي عالي سياستگذاري نيز در صورت نياز مشورت خواهند كرد اما به هر حال اين مساله در دستور كار اين جلسه نبود.


صدور بيش از 22 هزار ويزاي الكترونيكي زايران حج
ايرنا| حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با انتقاد از انتشار برخي اظهارنظرها مبني بر ابهام در انجام شدن حج گفت: تاكنون بيش از 22 هزار ويزا براي زايران ايراني بيت‌الله الحرام صادر شده است و اين روند با قوت درحال انجام است. به زودي ويزاي 10 نفر از كاركنان وزارت امور خارجه براي انجام امور كنسولي در موسم حج صادر خواهد شد و اين گروه نيز به عربستان اعزام خواهند شد. امسال 86 هزار و 500 زاير ايراني از نهم مرداد ماه براي انجام مناسك حج ابراهيمي به سرزمين وحي سفر مي‌كنند كه اين رقم حدود 35 درصد نسبت به سال 94 افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون