• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3866 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با مجيد نامجو مطلق درباره شكست اول منصوريان

استقلال نبايد به خاطر نبود2 بازيكن ببازد

گروه ورزش

شكست استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران علاوه بر از بين رفتن ركورد آبي‌پوشان در شروع‌هاي خوب ليگ تبعات ديگري را براي شاگردان منصوريان به همراه داشت.

سرمربي استقلال پس از اين ديدار به جاي صحبت درباره مسائل فني، تير انتقادات خود را به سمت فدراسيون فوتبال نشانه گرفت و عنوان كرد به خاطر محروميت سه بازيكن تيمش كه توسط محمدرضا ساكت انجام شده، تيمش متحمل شكست شده است.

انتقادات تند عليرضا منصوريان كه خطاب به محمدرضا ساكت و فدراسيون فوتبال انجام شد، حواشي زيادي را طي يكي دو روز گذشته حول باشگاه استقلال ايجاد كرده است. عده‌اي از پيشكسوتان اين باشگاه معتقدند منصوريان نبايد شكست در ديدار برابر صنعت نفت آبادان را به گردن تاج مي‌انداخت بلكه بايد با صحبت‌هاي منطقي مي‌پذيرفت تيمش از نظر تاكتيكي شرايط خوبي در اين ديدار نداشته است.

براي بررسي فني ديدار تيم‌هاي استقلال و صنعت نفت آبادان با مجيد نامجو مطلق هم‌كلام شديم تا از زبان پيشكسوت تيم فوتبال استقلال شرايط اين بازي را بررسي كنيم.

 

استقلال در نخستين ديدارش در ليگ هفدهم برابر صنعت نفت آبادان يك بر صفر شكست خورد. شما اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

اگر بخواهيم از نظر فني بازي را ارزيابي كنيم، بايد بپذيريم استقلال در اين ديدار از نظر تاكتيكي حرفي براي گفتن نداشت. در حالي كه زردپوشان صنعت نفت برنامه مشخصي براي لحظه لحظه بازي داشتند اما استقلال بدون برنامه بازي را آغاز كرد و در طول بازي هم نتوانست فرصت چنداني روي دروازه حريف خلق كند. صنعت نفت هم از همين موضوع استفاده كرد و با يك برنامه درست، حملاتي را روي دروازه استقلال ايجاد كرد تا اينكه به گل رسيد و توانست از اين گل به خوبي مراقبت كند و پيروز شود.

محروميت سه بازيكن چقدر در اين شكست نقش داشت؟

در يك تيم فوتبال نبود برخي بازيكنان كليدي بسيار تاثيرگذار است. محروميت اين بازيكنان هم روي عملكرد تيم تاثير گذاشته بود اما نبايد اينگونه قلمداد كنيم كه به خاطر نبود اين بازيكنان استقلال شكست خورده است. بالاخره استقلال بازيكنان خيلي خوبي در اختيار دارد كه مي‌توانند جاي بازيكناني كه نيستند را پر كنند. منصوريان نبايد طوري تيمش را چيدمان كند كه با نبود يك يا دو بازيكن، شكست بخورد.

پس قبول داريد كه بهتر بود منصوريان پس از اين بازي آن اظهارات را درباره فدراسيون فوتبال و آقاي ساكت مطرح نمي‌كرد؟

اينكه فدراسيون فوتبال به درست يا به غلط بازيكني را محروم كرده، من نمي‌توانم درباره آن اظهارنظر كنم. در جايگاهي هم نيستم كه درباره صحبت‌هاي منصوريان نظر بدهم. بالاخره ايشان سرمربي تيم هستند و بهتر مي‌دانند در كجا بايد چگونه صحبت كنند. اما با اين حال معتقدم شكست استقلال را نبايد به خاطر نبود چند بازيكن بدانيم. استقلال در ديدار برابر صنعت نفت، عملكرد خوبي نداشت و به خاطر همين موضوع شكست خورد.

نظرتان درباره جذب بازيكن در فصل نقل و انتقالات براي استقلال چيست؟

در نقل و انتقالات، استقلال بسيار خوب عمل كرد و بازيكناني كه كادر فني نياز داشت را جذب كرد. جذب همين بازيكنان الان انتظارات را از اين تيم بالا برده است. من فكر مي‌كنم بايد منتظر باشيم ببينيم آيا شرايط تيم بهتر از اين مي‌شود يا خير اما هم كادر فني و هم مديريت باشگاه بهتر از هر كسي مي‌دانند با هزينه‌هايي كه امسال در اين تيم انجام شده، هواداران توقع كسب نتايج خيلي خوب را دارند.

هواداران استقلال مي‌توانند اميد قهرماني داشته باشند؟

خيلي زود است از الان بخواهيم درباره قهرماني صحبت كنيم. تمام تيم‌ها فقط يك بازي انجام داده‌اند. پرسپوليس در همان يك بازي به پيروزي رسيد كه نشان داد عملكرد خوبي را خواهد داشت. اما با اين حال نمي‌توان با قطعيت گفت كه پرسپوليس قهرمان مي‌شود. در مورد استقلال هم همين گونه است. استقلال فقط يك بازي انجام داده و در همان يك بازي متحمل شكست شده است. درست است كه عملكرد خوبي در آن بازي نداشتند و تيم حرفي براي گفتن نداشت اما مي‌توانيم به آينده اميدوار باشيم. در آبادان هوا بسيار گرم بود و شايد يكي از دلايل عملكرد ضعيف تيم، همين موضوع باشد. با اين حال به آينده بايد اميدوار باشيم تا ان‌شاءالله بازي به بازي شرايط تيم بهتر شود.

آقاي نامجو مطلق! ليگ هفدهم هفته نخستش به پايان رسيد، فكر مي‌كنيد سطح فني ليگ امسال نسبت به سال قبل بهتر خواهد بود؟

قاعدتا سال به سال تيم‌ها پيشرفت مي‌كنند. بازيكنان تجربه بيشتري به دست مي‌آورند و مربيان هم شرايط‌ فني خود را بهتر مي‌كنند. به همين خاطر قاعدتا امسال نسبت به فصل قبل شرايط فني تيم‌ها بهتر خواهد شد. كار خوبي كه سازمان ليگ انجام داده تا باشگاه‌ها علاوه بر 18 بازيكن براي يك بازي، دو بازيكن زير 21 سال را هم در ليست خود بگنجانند كه اين موضوع باعث انگيزه دادن به جوانان مي‌شود و مي‌توانيم اميدوار باشيم كه ليگ ما جوان‌تر شود. شما ببينيد اگر در باشگاهي يك بازيكن 21 ساله روي نيمكت بنشيند، وقتي در مواقعي با تصميم سرمربي به ميدان برود، همين بازيكن كم‌كم تجاربش بيشتر مي‌شود و وقتي به سن 25 و 26 برسد، يك بازيكن پخته و باتجربه محسوب مي‌شود كه قواي جواني را هم دارد. به همين خاطر فكر مي‌كنم روي اين موضوع هم بايد بيشتر كار كنيم و از سازمان ليگ به خاطر تصويب چنين قانوني تشكر كنيم. من اميدوارم امسال شاهد ليگ جوانمردانه‌اي باشيم و در پايان فصل تيمي كه حقش است قهرمان شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون