• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

حاشيه‌هاي لغو كنسرت ناظري‌ها در قوچان ادامه دارد

آذري: تا توانستند به مردم و خواننده كشوري ما دروغ گفتند

گروه فرهنگ و هنر| حاشيه‌هاي لغو كنسرت شهرام و حافظ ناظري در شهر قوچان و پلمب سالن برگزاري آن به دستور رمضانعلي آذري، دادستان اين شهر با گذشت دو روز همچنان ادامه دارد.
روز شنبه و بعد از صحبت‌هاي حافظ ناظري درباره اين اتفاق، خانه موسيقي اعلام كرد براي رسيدگي به چند كنسرت لغو شده در هفته‌هاي اخير جلسه فوق‌العاده تشكيل مي‌دهد. بعدتر نوبت به پروانه سلحشوري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس رسيد تا از ورود اين كميسيون به موضوع لغو كنسرت‌ها خبر دهد و از دخالت‌هايي خارج از مجموعه ارشاد بگويد كه در طول دو سال گذشته موضوع اصلي لغو كنسرت‌ها و مجوزهاي اين وزارتخانه است. اما روز گذشته و در ادامه واكنش‌ها به لغو كنسرت ناظري‌ها در قوچان اين‌بار نوبت به اظهارنظر رمضانعلي آذري، دادستان اين شهر رسيد.
روز جمعه و همزمان با اعلام لغو اجراي ناظري‌ها در قوچان اعلام شد كه دادستاني اين شهر به دليل نامناسب بودن مكان برگزاري دستور پلمب سالن را صادر كرده است. صحبت درباره دلايل اين تصميم موضوعي بود كه اين دو روز كمتر به آن پرداخته شد.
آذري در گفت‌وگويش با ايسنا در مورد اين تصميم و دفاع از آن توضيحات بيشتري هم داده و اصرار براي اجراي چنين كنسرتي را اين‌طور توضيح مي‌دهد: «در قوچان موسيقي داراي سابقه است و حتي قوچان به اين هنر خدمت كرده، اما مدتي است كه صحبت بوده اگر مي‌خواهيد اجراي صحنه‌اي داشته باشيد حتما بايد به شخصيت مردم و خواننده توجه كنيد و صرفا فكر پر كردن جيب‌هاي خود و هنرفروشي نباشيد. در اين هنرفروشي تا توانستند به مردم و خواننده كشوري ما دروغ گفتند.»
او در ادامه از ابلاغي صحبت مي‌كند كه روز 31 تيرماه براي برگزاركننده كنسرت ناظري‌ها در قوچان صادر و در آن به 8 ايراد اساسي سالن برگزاري و لزوم رفع اين موانع براي گرفتن مجوز اشاره شده است: «دقيقا از روزي كه اين خواسته كتبا به عوامل برگزاري كنسرت اعلام شد، دنبال كارشان رفتند و به نوعي به تفكرات حكومتي بي‌احترامي كردند. از آن به بعد چند جلسه حضورا و شخصا با رياست ارشاد داشتيم كه تاكيد كرديم بحث امنيت آن مكان با حضور 2000 نفر جمعيت امكان‌پذير نيست و موارد مشكل‌دار هم رفع نشده است و تاكيد كردم با اين مشكلات اين برنامه حتما اجرا
نخواهد شد.»
او در ادامه مشكلات اعلام شده براي برگزاري كنسرت ناظري‌ها را اين‌طور مرتب مي‌كند: «اين سالن بسيار قديمي بود و كيفيت سالن صرفا براي استفاده ورزشي بود و به‌دليل اينكه تنها يك خروجي داشت، حتي براي آن سكوي تماشاچي پيش‌بيني نشده بود و اگر در آن سالن اتفاقي مانند نزاع رخ مي‌داد، هيچ راه خروجي وجود نداشت. محل پيش‌بيني شده در شأن استاد ناظري نبود و نمي‌توانستيم بدون تضمين امنيت آن را مديريت كنيم. ما هيچ اجازه‌اي براي اجرا و هيچ دستوري هم بر عدم اجرا صادر نكرديم. تنها گفتيم مديريت كنيد و به تعويق بيندازيد تا در شأن استاد برگزار شود.»
 اما آذري در مورد اصرار براي برگزاري چنين كنسرتي در سالن ورزشي كارگران شهر قوچان هم نظر خودش را دارد. به گفته او برگزاركنندگان اجرا در پي اين موضوع بودند كه بي‌احتياطي و بي‌مسووليتي خود را با حساسيت‌هاي به وجودآمده در كنسرت‌هاي سال‌هاي اخير كه با حاشيه همراه بوده يكي كرده و از اين حساسيت به نفع خود استفاده كنند.
او با اشاره به اينكه نخستين پيشنهاد به برگزاركنندگان اين برنامه اجرا در سالن تشريفات شهر قوچان بود، توضيح داد: «كنسرت آقاي همايون شجريان سال گذشته در همين سالن و بدون هيچ مشكلي برگزار شد اما متاسفانه آنان نتوانستند از درآمدي كه كسب كرده بودند، صرف‌نظر كنند چراكه اجرا در آن سالن هم هزينه بيشتري در پي داشت و هم افرادي كمتري مي‌توانستند در سالن حضور پيدا كنند.»
در همان ساعات پاياني روز جمعه اعلام شد سالن براي اجراي ناظري‌ها فك پلمب و امكان برگزاري كنسرت فراهم شده است. حالا دادستان قوچان گفته كه اين اقدام با دستور او نبوده و از جمع‌آوري مستندات و پيگيري قضايي افرادي كه اين كار را كرده‌اند، خبر داده است. نوبتي هم باشد نوبت برگزاركنندگان كنسرت شهرام و حافظ ناظري در قوچان است. با اين شرايط انتظار واكنش آنها به صحبت‌هاي دادستان قوچان و توضيح درباره انتخاب سالن برگزاري پروژه «آواز پارسي» چندان عجيب نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون