• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3868 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ مرداد

حميد ابوطالبي:

ترامپ مصمم است در دوره بعد، نقض برجام را «با دليل يا بي‌دليل» اعلام كند

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور در يادداشتي يادآور شد كه ايران در مساله برجام در بهترين وضعيت براي ايجاد اجماع جهاني عليه اقدامات امريكا قرار دارد.
به گزارش ايلنا، حميد ابوطالبي در صفحه توييتر خود نوشت: درغرب، اجماع بر سر ناسازگاري در قطعنامه۲۲۳۱ و در امريكا و ايران بر سر نقض برجام در حال پديدآمدن است؛ چرايي اين امر در اين فاصله كوتاه، سوال بزرگي است؟ اما نكته ضروري‌تر، اظهارات رييس‌جمهور امريكا در خصوص برجام است، كه آن را وارد مرحله حساسي مي‌كند؛ اظهاراتي مهم‌تر از تحريم كنگره و چالش‌هاي درون برجامي.
بر آن مبنا، اگر ايران در اجراي برجام بيش از تعهدات خود هم عمل كند، ترامپ مصمم است در دوره بعد نقض برجام را «با دليل يا بي‌دليل» اعلام كند؛ معناي اين سخن آن است كه براي امريكا ديگر اجراي برجام و راستي‌آزمايي‌هاي آژانس اهميت نداشته و آن كشور تصميم خود را بيرون از معادلات برجامي
 اخذ مي‌كند. اين‌بار اول است كه معادلات فرابرجامي به اين شكل از سوي امريكا برجام را تهديد و ناسازگاري در قطعنامه ۲۲۳۱ هم به بيانيه تبديل مي‌شود. اكنون ايران در برجام، با دو بار تاييد از سوي دولت امريكا در اوج‌ اجراي تعهدات خود است، و در بهترين وضعيت براي ايجاد اجماع جهاني عليه اقدامات امريكا.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون