• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

عددنوشت

انهدام مخزن CNG

مديركل استاندارد استان تهران از انهدام ۲۱۵ مخزن CNG  غيراستاندارد تاكسي و خودروي سواري توسط بازرسان اداره كل اين سازمان خبر داد. مسلم بيات با بيان اينكه طرح پايلوت بازرسي مخازن CNG  خودروهاي سواري و تاكسي‌هاي در حال تردد در استان تهران با استقرار تيم‌هاي بازرسي از شركت‌هاي بازرسي همكار سازمان ملي استاندارد ايران در مراكز معاينه فني اجرا شد، گفت: در اين راستا از ۲۸۰ مخزن مورد بازرسي و ارجاعي به آزمايشگاه براي انجام آزمون هيدرو استاتيك، ۲۱۵ مخزن مردود شد و ۶۵ مخزن نيز در حال طي كردن مراحل آزمون مورد نظر هستند. وي در مورد سرانجام مخازن غيراستاندارد نيز توضيح داد: در جريان اين طرح ۲۱۵ مخزن غيراستاندارد مردود شده برش خورده و آماده ذوب مي‌شوند و نكته جالب اينكه مخازن از رده خارج شده عمدتا ساخت كشور چين بوده و برند (JD) دارند. مديركل اين اداره با اشاره به بازرسي و بازديد مخازن CNG اتوبوس‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي استان تهران خاطرنشان كرد: در بازرسي‌هاي انجام شده از سال ۱۳۹۲ تاكنون حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ مخزن CNG بازرسي و تعداد ۳۵۵۰ مخزن غيراستاندارد توسط شركت‌هاي بازرسي معدوم شدند.

 

صرفه‌جويي انرژي

رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران گفت: ميانگين عمر مفيد ساختمان در ايران حدود ۳۰ سال و در جهان حدود ۹۰ سال است. طبق محاسبات ما اگر يك سال عمر مفيد ساختمان‌ها افزايش پيدا كند سالانه ۴۰۰۰ ميليارد تومان ثروت كشور حفظ مي‌شود. حال در نظر بگيريد اگر به جاي يك سال، خودمان را به ميانگين جهاني نزديك كنيم چقدر از هدررفت منابع جلوگيري به عمل مي‌آيد. از سوي ديگر مصرف انرژي در كشور ما بسيار بالاست؛ به طوري كه حدود پنج برابر ميانگين جهاني انرژي مصرف مي‌كنيم كه بخشي از اين هدررفت در ساختمان‌هاي مسكوني و بخشي در ساختمان‌هاي دولتي و اداري اتفاق مي‌افتد. قربانخاني تاكيد كرد: اگر ما استانداردهاي لازم را در ساخت و ساز رعايت كنيم در نهايت مي‌توانيم اطمينان حاصل كنيم محصولي كه توليد شده كيفيت دارد و انرژي كمتري مصرف مي‌كند. بحث هوشمندسازي كه هم‌اكنون مطرح است، كمك مي‌كند كه هزينه مصرف انرژي كاهش پيدا كند اما با وجود طرح‌ها و موارد دنبال شده، در خروجي اتفاق خاصي نيفتاده و ما كماكان بالاترين مصرف انرژي را داريم و به اين موضوع هم فكر نمي‌كنيم كه بايد به آيندگان پاسخگو باشيم كه چرا اجازه داديم اين همه منابع هدر برود.

 

برنامه توليدخودروهاي تجاري

براساس هدف‌گذاري صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ توليد خودروهاي تجاري به ۶۰ هزار دستگاه افزايش مي‌يابد. در برنامه راهبردي صنعت خودرو راهكارهايي در زمينه توسعه و گسترش كمي و كيفي صنعت خودرو و قطعه ايران در حوزه‌هاي مختلف پيش‌بيني شده كه از جمله آن رشد حدودا سه برابري توليد خودروهاي تجاري در سال ۱۴۰۰ است. در اين زمينه در برنامه راهبردي صنعت خودرو پيش‌بيني شده كه در سال ۱۴۰۰ تيراژ توليد خودروهاي تجاري شامل انواع ميني‌بوس، اتوبوس، كاميونت، كاميون و كشنده به ۶۰ هزار دستگاه افزايش يابد. اين هدف‌گذاري در حالي است كه با اجرايي شدن برجام و رفع تحريم‌ها توليد و مونتاژ برندهاي معتبر جهاني در حوزه خودروهاي تجاري از سوي خودروسازان داخلي مجددا از سر گرفته شده است. در اين زمينه شركت‌هايي همچون بنز، ولوو و هيونداي به ايران بازگشته و همكاري خود را در زمينه توليد خودروهاي تجاري با شركاي ايراني از سر گرفته‌اند.

 

پيش بيني قيمت نفت ۲۰۱۸

شركت BP انتظار دارد قيمت‌هاي جهاني نفت در سال ۲۰۱۸ به دليل رشد توليد شيل امريكا، بين ۴۵ تا ۵۵ دلار در هر بشكه بماند. برايان گيلواري، مدير مالي شركت BP به رويترز گفت: تقاضاي جهاني براي نفت پس از شروع آهسته در ابتداي سال جاري، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بهبود يافت و انتظار مي‌رود به ميزان 4/1 تا 5/1 ميليون بشكه در روز رشد كند. وي در ادامه افزود: تقاضاي جهاني براي نفت كاملا قوي به نظر مي‌رسد و قيمت‌ها در حدود سطحي كه در حال حاضر مشاهده مي‌شوند، خواهند ماند. متوسط قيمت نفت برنت در نيمه اول سال ۲۰۱۷ به 81/51 دلار در هر بشكه رسيد و اكنون پايين تر از ۵۳ دلار در هر بشكه معامله مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون