• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

3 هزار مورد گزش عقرب در 4 ماه

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني جيرفت گفت: در 4 ماهه اول سال جاري بيش از 3000 مورد گزش در اثر گزش عقرب داشتيم كه به مراكز درماني مراجعه كرده‌اند و تنها 3 مورد فوتي گزارش شده است. دكتر محمدرضا محمدي گفت: آمار گزش بيش از ميزان اعلام شده است و اين تعداد كساني هستند كه به مراكز درماني مراجعه كردند يا بعضا هم مراجعه نمي‌كنند لذا بايد با عزمي جدي با آموزش چهره به چهره و با استفاده از تريبون‌هاي نماز جمعه كار فرهنگي انجام داد و در اين زمينه آگاه‌سازي كرد تا افراد پس از گزش عقرب به موقع به مراكز درماني مراجعه كنند. وي از تجهيز همه مراكز درماني به سرم ضد سم عقرب خبر داد و افزود: در كليه مراكز بهداشتي و درماني در جنوب كرمان سرم ضد سم عقرب به اندازه كافي وجود دارد و از اين بابت هيچگونه دغدغه‌اي وجود ندارد. در همه بيمارستان‌ها علاوه بر سرم ضد سم عقرب داروهايي كه براي درمان گزش مورد نياز هستند وجود دارد.

 

49 مصدوم در حادثه برخورد دو دستگاه اتوبوس در راور
رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمان در خصوص حادثه ديروز صبح و برخورد دو دستگاه اتوبوس حوالي مسجد اسماعيل‌آباد شهرستان راور گفت: اين حادثه 49 مصدوم داشت كه به بيمارستان علي‌ابن‌ابيطالب راور منتقل شدند. «سيدمحمد صابري» اظهار كرد: صبح ديروز برخورد دو دستگاه اتوبوس حوالي مسجد اسماعيل‌آباد شهرستان راور موجب مصدوم شدن 49 نفر شد كه به بيمارستان علي ابن ابيطالب راور منتقل شدند. وي افزود: از اين تعداد مصدوم، 10 نفر به اقدام درماني بيشتر و جراحي نياز داشتند كه هفت نفر آنها توسط اورژانس هوايي و طي دو پرواز و سه نفر اين مصدومان نيز توسط آمبولانس به بيمارستان‌هاي شهر كرمان منتقل شدند. صابري ادامه داد: مصدومان انتقالي به شهر كرمان در بيمارستان‌هاي افضلي‌پور، شهيد باهنر و شهيد كلاهدوز بستري شده‌اند. وي خاطرنشان كرد: 13 نفر از مصدوماني كه در بيمارستان راور بستري بودند تا ساعت 10 و 30 دقيقه مرخص شده و 26 نفر نيز در اين بيمارستان بستري و در حال دريافت خدمات درماني هستند و احتمال دارد شماري از اين افراد براي دريافت خدمات بيشتر به كرمان منتقل شوند. رييس مركزمديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كرمان گفت: پنج نفر از مصدومان اين حادثه زن باردار بودند كه خوشبختانه مشكلي براي آنها پيش نيامده است. وي با اشاره به حضور به موقع نيروهاي اورژانس 115 به صحنه حادثه و انتقال مصدومان به بيمارستان علي‌ابن‌ابيطالب (عليه السلام) راور گفت: مصدومان اين حادثه با شش دستگاه آمبولانس به راور منتقل شده‌اند. صابري يادآور شد: اين حادثه فوتي نداشته و خوشبختانه حال عمومي مصدومان اين حادثه خوب اعلام شده است.

امدادرساني به چهار شهرستان سيل‌زده استان گلستان
رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرساني به چهار شهرستان سيل‌زده در استان گلستان خبر داد. مرتضي سليمي به تشريح امدادرساني بخش‌هاي سيل‌زده و مناطقي كه در استان گلستان دچار آبگرفتگي شدند پرداخت و اظهار كرد: چهار شهرستان آزادشهر، علي‌آباد، كلاله و مينودشت در استان گلستان درگير سيل و آبگرفتگي هستند كه از ديروز امدادگران هلال احمر در حال امدادرساني به اين مناطق هستند. رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه كرد: 80 تن از نيروهاي امدادگر در قالب 14 تيم به 8 شهر و روستا در حال امدادرساني هستند كه تاكنون به 302 تن امدادرساني كرده‌اند. وي همچنين عنوان كرد: در اين مدت 8 تن از حادثه‌ديدگان به مناطق امن منتقل شده‌اند و 15 واحد مسكوني نيز از آب تخيله شد. سليمي با اشاره به اينكه امدادرساني همچنان ادامه دارد، گفت: اقلام مختلفي از جمله 130 تخته پتو، 60 تخته موكت و 1074 قوطي كنسروجات ميان حادثه‌ديدگان توزيع شده است.

قتل در اتحاديه نانوايان
ميزان| ظهر ديروز مردي در اتحاديه نانوايان برازجان بوشهر به قتل رسيد. ظهر ديروز وقوع تيراندازي در اتحاديه نانوايان شهر برازجان به پليس اين شهر اعلام شد. با حضور ماموران مشخص شد دقايقي قبل فردي با موتور مقابل اتحاديه توقف و به سمت يكي از افراد داخل اتحاديه تيراندازي كرد‌. با انتقال مرد مجروح به بيمارستان او به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد. همزمان با مرگ مجروح اين حادثه تيم‌هاي پليس در تحقيقات اوليه هويت قاتل موتور سوار را شناسايي كردند. با شناسايي هويت قاتل، تحقيقات براي دستگيري او آغاز شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون