• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

عددنوشت

تخصيص وام بافت فرسوده

دبير ستاد ملي بازآفريني شهري گفت: بانك مسكن هزار ميليارد تومان از محل استمهال مسكن مهر و ۴ هزار ميليارد تومان از منابع داخلي خود را به صورت وام نوسازي بافت فرسوده پرداخت مي‌كند. محمدسعيد ايزدي گفت: در روزهاي اخير هزار ميليارد تومان تسهيلات نوسازي براي اعطا به انبوه‌سازان ابلاغ شد كه در واقع اتفاق بزرگي براي حمايت از انبوه‌سازان در نوسازي بافت‌هاي فرسوده محسوب مي‌شود. وي افزود: جلساتي را با بانك مركزي و معاونت اجرايي درخصوص دو مصوبه داشتيم كه اعطاي تسهيلات به انبوه‌سازان يكي از آنها بود و توسط بانك مركزي انجام شد. مصوبه دوم هم به ميزان هزار ميليارد تومان كه اميدواريم ابلاغ شود تسهيلات براي مردم است. معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص نحوه تامين تسهيلات نوسازي بافت‌هاي فرسوده گفت: بانك مسكن از محل استمهال مسكن مهر مبلغ هزار ميليارد تومان به اضافه ۴ هزار ميليارد تومان كه خودش اضافه مي‌كند تسهيلات نوسازي ۱۲ درصد به مالكان و ساكنان بافت‌هاي فرسوده پرداخت مي‌كند. ايزدي پرداخت اين تسهيلات را فرصتي كم نظير براي انبوه‌سازان و خريداران مسكن در بافت‌هاي فرسوده دانست و گفت: ساز و كاري كه اين مصوبه در نظر گرفته تضمين فروش براي انبوه‌سازان فراهم مي‌كند زيرا با توجه به سود ۸ درصد قطعا تقاضا براي خريد اين واحدها بالا مي‌رود. انبوه‌سازي كه مي‌خواهد در اين بافت‌ها پروژه‌اي را شروع كند با استفاده از سرمايه‌گذاري خرد از طريق مالكان وجوهي دريافت مي‌كند، خودش هم پولي مي‌گذارد و اگر دو سپرده ۴۰ ميليون توماني در بانك بگذارد ۱۶۰ ميليون تومان وام با سود ۸ درصد دريافت مي‌كند كه در تاريخ ايران بي‌سابقه است. وي تصريح كرد: وجود 6/2 ميليون مسكن خالي در كشور نشان مي‌دهد كه انبوه‌سازان تاكنون راه را اشتباه رفته‌اند لذا بايد از اين به بعد در سرمايه‌گذاري دقت كنند. قطعا بافت فرسوده بهترين نقطه براي سرمايه‌گذاري است.

 

عرضه اوليه مبين فرابورس
عرضه اوليه يكي از فعالان مخابراتي به زودي در فرابورس آغاز مي‌شود. مديرعامل و عضو هيات‌مديره مبين وان در نشست خبري از عرضه 10 درصد از سهام اين شركت در فرابورس در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: در مورد قيمت پايه نيز با فرابورس ايران توافق شده است. در اين نشست عنوان شد كه تاكنون كل درآمد 3 ماهه و 4 ماهه اين شركت پوشش داده شده است. مدير روابط عمومي فرابورس ايران هم در اين نشست خبري از عرضه سهام اين شركت به روش بوك بيلدينگ خبر داد و گفت: جزييات اين عرضه، طي اطلاعيه بازار مشخص و اعلام خواهد شد. خاطرنشان مي‌شود: در نشست خبري امروز براي نخستين‌بار علاوه بر خبرنگاران، نمايندگاني از شركت‌هاي مشاوره سرمايه‌گذاري و شركت‌هاي پردازش اطلاعات مالي نيز براي تقويت و غنا بخشيدن به اين جلسات و پوشش بحث‌هاي تحليلي و تخصصي حضور داشتند و به گفته مدير روابط عمومي فرابورس ايران، اين روند تداوم خواهد يافت.


واردات روزانه بنزين

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از رسيدن متوسط مصرف بنزين كشور به ۷۹ ميليون ليتر و واردات روزانه 5/11 ميليون ليتري براي تامين نياز بنزين مصرفي كشور در سال ۹۶ خبر داد. «عباس كاظمي» مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در حاشيه مراسم امضاي تفاهمنامه بهينه‌سازي پالايشگاه نفت تبريز با شركت‌هاي طراحي و ساختمان نفت ايران و SK كره جنوبي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پيش از اين شركت‌هاي متعددي همچون دايلم و هيونداي از كره جنوبي در پروژه‌هاي پالايشي نفت ايران حضور داشتند اما اين براي نخستين‌بار است كه شركت SK كره قصد سرمايه‌گذاري و حضور در پروژه‌هاي پالايشي ايران را دارد. وي افزود: با سرمايه‌گذاري اين شركت و همكاري آن با شركت‌هاي ايراني در پالايشگاه تبريز، ميزان نفت كوره در اين پالايشگاه به زير 2 درصد خواهد رسيد كه موفقيت بزرگي است. معاون وزير نفت در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان مصرف بنزين در كشور اذعان داشت: ميانگين مصرف بنزين از ابتداي سال جاري تا امروز كه حدود 135 روز از سال مي‌گذرد، روزانه 79 ميليون ليتر بوده كه در برخي روزها مصرف بنزين بيش از اين بوده است. وي ادامه داد: در حال حاضر ذخاير بنزين هم در خصوص بنزين سوپر و هم در خصوص بنزين معمولي، ذخاير مناسبي است و در مجموع بالاي يك ميليارد ليتر بنزين ذخيره شده در كشور داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون