• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم شهر برگزار شد

تقدير از كلاري و جشن تولد براي ژاله علو

علي مطلب‌زاده

ششمين دوره جشنواره فيلم شهر با معرفي برگزيدگان اين دوره از جشنواره به كار خود پايان داد. تقدير از محمود كلاري و ژاله علو بخش ويژه اختتاميه اين دوره از جشنواره بود كه با حضور چهره‌هايي همچون جمشيد مشايخي، محمود صلاحي، احمدرضا اسعدي، هادي مقدم‌دوست، منوچهر محمدي، حسين مسافرآستانه، مسعود فروتن، محمود عبدالحسيني، سيدمحمود رضوي و... شنبه‌شب در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد. اين مراسم با صحبت‌هاي سيدعلي احمدي، دبير ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر آغاز شد و در ادامه برندگان بخش‌هاي مختلف اين دوره از جشنواره اعلام شدند. در اين بخش جايزه ويژه هيات داوران به محمد كارت براي فيلم «آوانتاژ» رسيد. تقدير از محمود كلاري، بخش بعدي اين مراسم بود.
حسين جعفريان و محمود صلاحي در اين بخش روي صحنه حاضر شدند تا با اضافه شدن كلاري به آنها، از اين فيلمبردار شناخته‌شده و باسابقه سينماي ايران تقدير شود. كلاري در صحبت‌هاي كوتاهي به مطرح شدن بين‌المللي جشنواره فيلم شهر اشاره كرد و توضيح داد: «خوشحالم اين اتفاق در جشنواره فيلم شهر افتاده و اين جشنواره توانسته در بُعد بين‌المللي هم جاي خودش را پيدا كند. سال گذشته در جشنواره پوسان كه داور بودم، خاطرم هست جشنواره با كليپي از زنده‌ياد عباس كيارستمي شروع شد. در حقيقت سينماي ايران جايگاه بالايي در دنيا دارد. جشنواره فيلم شهر مي‌تواند اين نگاه را بهتر كند.» كلاري با يادي از تورج منصوري به اين اشاره كرد؛ چيزي كه امروز پشت سر گذاشته‌ از او آموخته است. در ادامه نوبت به تقدير از ژاله علو رسيد كه با حضور اين بازيگر و جمشيد مشايخي روي صحنه
انجام شد.
مشايخي از روزهايي ياد كرد كه تلويزيون نبود و به جايش راديو گوش مي‌كرد: «روزهاي جمعه سر ظهر تئاتر راديويي اجرا مي‌شد و خانم علو در آن نمايش نقش مهمي داشت. خانم علو از ابتدا زيبا بود، اما سال‌ها كه گذشت به دليل هنري كه ارايه مي‌داد، زيباتر هم شد.»
مشايخي صحبت‌هايش را با بيت شعري پايان داد تا نوبت به حرف‌هاي ژاله علو برسد: «از مردم عزيز خيلي تشكر مي‌كنم، هميشه لطفي كه داشته‌اند شامل حال من بوده و اگر تا امروز كاري انجام داده‌ام، به عشق مردم بوده است.» بخش پاياني اين مراسم هم به معرفي برندگان جوايز بخش‌ فيلم‌هاي سينمايي اختصاص داشت.
محمدحسين مهدويان براي كارگرداني فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» جايزه بهترين كارگرداني را گرفت و جايزه ويژه هيات داوران هم به احسان بيگلري براي كارگرداني «برادرم خسرو» رسيد. در اين بخش فيلم «ابد و يك روز» هم جايزه بهترين فيلم را دريافت كرد.
همچنين بهمن كاميار و محسن قرايي براي تهيه‌كنندگي و كارگرداني فيلم سينمايي «سد معبر» جايزه بهترين اثر با محوريت تهران‌نگاري اين دوره از جشنواره فيلم شهر را دريافت كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون