• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

ردپاي قتل يك زن داخل خودروي قاتل آتنا اصلاني

ميزان| حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاصدي، رييس كل دادگستري استان اردبيل درباره پرونده آتنا اصلاني گفت: در حال حاضر كيفرخواست «اسماعيل- ج» پس از تكميل تحقيقات در پارس‌آباد صادر شده است. او به بخش‌هاي مختلف اين پرونده اشاره كرد و گفت: يك بخش از اين پرونده مربوط به سرقت اموال و قتل اين كودك است كه تحقيقاتش در بازپرسي صورت گرفته و كيفرخواست آن صادر شده است. وي در رابطه با آخرين وضعيت رسيدگي به بخش ديگر اين پرونده كه به اتهام تجاوز به عنف اختصاص دارد، تصريح كرد: بازپرس نمي‌توانست به اين بخش ورود كند و بايد اين اتهام براي انجام تحقيقات مستقيما در دادگاه مطرح مي‌شد، لذا اين بخش به همراه كيفرخواست صادر شده براي قتل، به دادگاه كيفري يك مركز استان اردبيل فرستاد شد. در حال حاضر اين بخش از پرونده در شعبه اول دادگاه كيفري يك استان اردبيل به ثبت رسيده تا تحقيقات آن مستقيما در دادگاه انجام شود. رييس كل دادگستري اردبيل در رابطه با قتل‌هاي ديگري كه اين متهم انجام داده، افزود: اين شخص از مظنونين يكي از قتل‌هايي است كه در سال ۹۱ رخ داده است. در آن زمان خانمي با هويت «ع-غ» مفقود مي‌شود و با توجه به سرنخ‌هايي كه وجود داشته قاتل آتنا اصلاني به اتهام آدم‌ربايي نسبت به اين خانم دستگير و دو هفته در بازداشت به سر مي‌برد، ولي از آنجايي كه هيچ دليلي مبني بر اينكه اين خانم به قتل رسيده به دست نمي‌آيد و اعلام مفقودي جرم محسوب نمي‌شود، احتمال داده مي‌شد به شهرستان يا كشور ديگري رفته لذا اسماعيل با صدور قرار منع تعقيب آزاد مي‌شود. اين مقام عالي قضايي گفت: اين فرد در جريان رسيدگي به پرونده قتل آتنا اصلاني و در تحقيقات مقدماتي اقرار كرد كه آن خانم را نيز به لحاظ اينكه با هم ارتباطاتي داشتند در سال ۹۱ به قتل رسانده و جسدش را مخفي كرده است، منتها اينكه چه بلايي سر جسد آمده است، هنوز مشخص نيست. وي ادامه داد: با توجه به اقارير متهم و از آنجايي كه اقرار در بحث پرونده‌هاي كيفري طريقيت دارد و بايد براي كشف واقعيت استفاده شود بازسازي صحنه براي كشف جسد انجام شد، ولي در مخفيگاه مورد ادعاي متهم‌ اكنون ساخت و ساز صورت گرفته و به منزل مسكوني تبديل شده لذا جست‌وجو در اين بخش‌ها ممكن نشد تا واقعيت ماجرا معلوم شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاصدي يادآور شد: در سال ۹۳ نيز جسدي كشف مي‌شود كه قاتل آن نامشخص بوده و در زماني كه پرونده تشكيل شد اسماعيل- ج از مظنونين نبود. پس از قتل آتنا و بررسي تحقيقات، خودروي قاتل مورد بازرسي قرار گرفت و داخلش برگه چكي كه به نام آن خانم بود، كشف شد كه وي به اين قتل نيز اقرار و اعتراف كرد كه با اين خانم نيز ارتباط غيرشرعي داشته و نهايتا او را به قتل مي‌رساند.
رييس كل دادگستري استان اردبيل در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا اين دو پرونده نيز در اجراي حكم پرونده آتنا اصلاني تاثيرگذار خواهد بود يا خير؟ گفت: يقينا بي‌تاثير نخواهد بود، منتها اين پرونده‌ها تفكيك شده و تحقيقات پيرامون دو پرونده قتل ديگر ادامه دارد. اينكه اين پرونده‌ها با هم ادغام و تصميم واحدي صورت گيرد يا خير به اين بستگي دارد كه نتيجه تحقيقات چه باشد، ولي در هر حال تصميم داريم كه پرونده آتنا اصلاني را تكميل و حكم را به مرحله اجرا برسانيم تا در مرحله اجرا براي ساير موارد تصميمات لازم اتخاذ شود.
وي در مورد اجراي حكم قاتل آتنا اصلاني نيز گفت: اين پرونده از دو بخش قتل و تجاوز تشكيل شده است كه مطابق قانون براي اتهام تجاوز مجازات اعدام و براي قتل قصاص بايد درنظر گرفته شود كه اجراي قصاص به درخواست اولياي دم بستگي دارد. اگر بحث قصاص مطرح باشد اولياي دم بايد تفاضل ديه را پرداخت كنند، ولي اعدام وي با مشكل پرداخت تفاضل ديه مواجه نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون