• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

خبركوتاه

بولت: منتظر تماشاي ستاره‌ها در المپيك ريو هستم

يوسين بولت در مراسم افتتاحيه بازي‌هاي المپيك 2016 ريو تولد 30 سالگي خود را جشن خواهد گرفت و احتمالا بعد از اين بازي‌ها براي هميشه دووميداني را كنار خواهد گذاشت. او در مصاحبه خود درباره المپيك و پارالمپيك ريو 2016 گفت: بازي‌هاي ليگ برتر فوتبال انگليس و NBA را دنبال مي‌كنم. برايم خيلي جالب است كه ببينم ستاره‌هاي كنوني و آتي چگونه در المپيك مسابقه مي‌دهند. من به غير از دووميداني هميشه به فوتبال و بسكتبال علاقه داشتم. مسابقات شنا را نيز دنبال مي‌كنم و طرفدار تيم‌هاي جاماييكايي هستم. بولت در صحبت‌هاي خود گفت كه منتظر است تا ستارگاني همچون نيمار و سرنا ويليامز را در المپيك ببيند. نيمار نيز پيش از اين در مصاحبه خود گفته بود كه نمي‌تواند تا ريو 2016 صبر كند تا عملكرد يوسين بولت را ببيند. بولت درباره نيمار گفت: نيمار بازيكن بزرگي است و در جام جهاني ديدم كه او چقدر در برزيل محبوب است. براي من بسيار جالب است كه بازي او را دوباره در خاك برزيل ببينم. بولت درباره سرنا ويليامز نيز گفت: ديدن مسابقه سرنا ويليامز كه از مقام خود در جهان دفاع مي‌كند، بسيار عالي است. من مسابقات او را دنبال مي‌كنم و او بدون شك ستاره تنيس زنان جهان است.

 

مشخص شدن زمان انتخابات فدراسيون‌هاي بدون رييس تا 29 بهمن

اسدي، دبير مجامع فدراسيون‌هاي ورزشي با اشاره به اين مطلب كه هنوز تاريخ برگزاري مجامع تمام فدراسيون‌هايي كه با سرپرست اداره مي‌شوند، مشخص نيست، گفت: در حال حاضر فدراسيون‌هايي همچون بسكتبال، پزشكي ورزشي، هندبال، بيماران خاص، ورزش‌هاي دانشگاهي، ورزش كارگري، ورزش‌هاي رزمي و همگاني كه رييس ندارند، توسط سرپرست اداره مي‌شوند. تكليف فدراسيون‌هايي مانند تنيس روي ميز، گلف و ووشو كه دوره مديريت اين فدراسيون‌ها به اتمام رسيده و همچنين وزنه‌برداري و تيرو‌كمان كه دوره مديريت اين فدراسيون‌ها اسفند ماه به پايان مي‌رسد تا 29 بهمن ماه مشخص خواهد شد.

 

درخواست ايران از رييس فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري

كنگره سالانه كنفدراسيون دوچرخه‌سواري آسيا در تايلند برگزار شد و در اين جلسه نمايندگان بيش از 30 كشور، برايان كوكسون رييس UCI و جيمز كار مدير روابط بين الملل حضور داشتند. از آنجا كه خسرو قمري، رييس فدراسيون ايران سمت رييس كميته تريال آسيا را نيز بر عهده دارد، در اين جلسه به ارايه گزارشي از روند پيشرفت مراحل برگزاري اولين دوره قهرماني آسيا تريال پرداخت و كوكسون رييس UCI نيز از كليه كشورها خواست جهت حمايت ايران در راه‌اندازي اين رشته جذاب و پرطرفدار حتما در اين رويداد حضور يابند. در بخش ديگري از جلسه مسوول روابط بين‌الملل فدراسيون به ارايه گزارشي از پيشرفت دوچرخه‌سواري ايران در سال‌هاي اخير پرداخت كه بسيار مورد توجه حضار قرار گرفت. در پايان با پيشنهاد رييس فدراسيون ايران از كوكسون درخواست شد تا نسبت به امتيازات اختصاص يافته به مسابقات بازي‌هاي آسيايي تجديد نظر كند كه او از اين پيشنهاد استقبال كرد و اطمينان داد پيشنهاد ايران را بررسي خواهد كرد. پيشنهاد ايران با حمايت اكثريت قريب به اتفاق حضار جلسه مواجه شد. در حال حاضر امتيازات اختصاص يافته به مسابقات بازي‌هاي آسيايي كمتر از مسابقات قهرماني آسيا است. در پايان كنگره سالانه، قمري رييس فدراسيون ايران به عنوان يكي از راي‌دهندگان آسيا در كنگره سالانه UCI كه سپتامبر آينده در كشور امريكا برگزار مي‌شود، جهت انتخاب اعضاي كميته مديريت UCI انتخاب شد.

دسيما ناپديد شد

نماد بزرگي از جام قهرماني رئال مادريد كه آنها سال گذشته در ليسبون پرتغال به دست آوردند از نزديكي زمين تمريني اين تيم در والده بباس ناپديد شده است. اين نماد قهرماني، در كنار 9 نماد ديگر قهرماني رئال مادريد در اروپا در مسيري قرار داده شده بود كه ديگر در آنجا وجود ندارد. هنوز مشخص نيست اين جام دزديده شده يا به دلايل ديگري از آنجا برداشته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون