• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3880 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

خبر كوتاه

اكران «قاتل اهلي» در پاييز

غلامرضا فرجي، رييس شوراي صنفي نمايش از اكران قطعي فيلم «قاتل اهلي» به كارگرداني مسعود كيميايي در آبان ماه خبر داد. به گفته فرجي قرارداد اكران فيلم سينمايي «قاتل اهلي» به كارگرداني مسعود كيميايي در گروه آزادي بعد از فيلم «قهرمان كوچك» ثبت شد. همچنين قرارداد فيلم «كمدي انساني» به كارگرداني محمدهادي كريمي نيز بعد از اين فيلم در همين گروه سينمايي ثبت شده است.


«لاتاري» مهدويان متوقف شد

محمدحسين مهدويان از توقف ساخت فيلم «لاتاري» خبر داد. محمدحسين مهدويان با انتشار يادداشتي در صفحه شخصي‌اش اعلام كرد كه روند ساخت فيلم «لاتاري» متوقف شده است. او در اين باره نوشت: «با همه‌ تلاش و عشقي كه خرجش كرديم، نشد كه نشد كه نشد. دلايلش طولاني و مفصله. دوست ندارم خيلي مرور كنم‌. به خصوص حالا كه ازش گذشتيم تا برسيم به يك راه تازه. نه كه حال‌مون گرفته نشده باشه. شد ولي همه‌ تلاش‌مون رو كرديم كه گرفتار يأس نشيم. چه مي‌دونم؟! شايد يك روزي كه خيلي هم دور نباشه «لاتاري» رو بسازيمش. مطمئنم فيلم جذاب و درجه يكي مي‌شه. »


رونمايي از آلبوم «ناشنيده‌ها»

آيين رونمايي از آلبوم «ناشنيده‌ها» با اجراي قطعاتي از فريد عمران، مهران روحاني و حميد مراديان روز پنجشنبه 26مرداد ماه در خانه هنرمندان برگزار مي‌شود. در اين مراسم كه بخش عمده آن به اجراي قطعات اين آلبوم اختصاص دارد، مينياتور شماره‌ دو حميد مراديان براي پيانو، توسط سياوش دميريان در خانه هنرمندان اجرا خواهد شد. در اين آلبوم كه به تازگي منتشر شده است آثاري از اين سه آهنگساز ايراني اجرا شده است. سياوش دميريان دانش‌آموخته كنسرواتووار پراينر وين در رشته‌ نوازندگي پيانو است و پيش‌تر اين آثار را در قالب كنسرت‌هايي در ايران و اتريش روي صحنه برده بود.


نمايش آثار كيومرث كياست در گالري ساربان
جديدترين مجموعه از طراحي‌هاي كيومرث كياست از روز جمعه 27 مردادماه در گالري ساربان به نمايش گذاشته مي‌شود. كياست در اين نمايشگاه با عنوان «روايت جنون» با تكنيك قلم فلزي و مركب روي مقوا كار كرده، به احوالات شخصي خود پرداخته و با بياني اكسپرسيو جهان ذهني خويش را به تصوير كشيده است. كيومرث كياست متولد ۱۳۲۷ در تبريز است. او از سال ۱۳۵۲ فعاليت در مطبوعات روشنفكري آن دوره مانند فردوسي، نگين و كتاب جمعه را به عنوان طراح و كارتونيست آغاز كرد. نمايشگاه «روايت جنون» تا ششم شهريورماه در گالري ساربان به نشاني خيابان سهروردي شمالي، خيابان هويزه غربي، نبش شهيد يوسفي، شماره ۱۳۰ از ساعت ۱۶ تا ۲۰، پذيراي هنرمندان و هنردوستان خواهد بود. گالري ساربان روزهاي سه‌شنبه تعطيل است.


كارگاه فيلمبرداري و نورپردازي حسين جعفريان
كارگاه فيلمبرداري و نورپردازي حسين جعفريان، مدير فيلم‌برداري فيلم‌هاي «درباره الي» و «فروشنده» اصغر فرهادي و «زير درختان زيتون» عباس كيارستمي در خانه بين‌الملل بامداد برگزار مي‌شود. در اين كارگاه شناخت دوربين‌ها، شناخت جنبه‌هاي زيبايي‌شناسي و تكنيكي لنزها، آشنايي با نورپردازي، آشنايي با فيلترها و آشنايي مقدماتي با ساير حرفه‌ها و عوامل فيلم مورد بررسي قرار مي‌گيرد. خانه بين‌الملل بامداد در ميدان تجريش، خيابان فناخسرو واقع شده است و علاقه‌مندان به شركت در اين كارگاه مي‌توانند با تلفن‌هاي 02122703960، 02122716551 و 02122716605 تماس بگيرند.


بررسي جريانات هنر معاصر در گالري فرشته
نخستين جلسه از سلسله نشست‌هاي هنرمندان و نظريه‌پردازان در بررسي جريانات هنر معاصر در گالري فرشته برگزار مي‌شود. نخستين نشست با حضور بهرنگ صمدزادگان امروز ساعت 19 در اين گالري برگزار مي‌شود. بهرنگ صمدزادگان فوق ليسانس نقاشي از دانشگاه تربيت مدرس و مدرس دانشگاه است كه در سال 2008 برنده «قلم طلايي» نخستين فستيوال مدياآرت قاهره شد. او تاكنون برگزاري 9 نمايشگاه انفرادي و شركت در بيش از 120 نمايشگاه گروهي داخلي و بين‌المللي و همچنين تاليف و ترجمه بيش از 50 عنوان مقاله براي نشريات و سمپوزيوم‌هاي داخلي و خارجي را در كارنامه هنري خود دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون