• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

روحاني در ديدار با سفراي جديد چه گفت؟

ايران مصمم در استفاده از فضاي جديد برجام

گروه سياسي| روز گذشته در شرايطي كه حسن روحاني گوش به زنگ اخبار پارلمان در مورد بررسي صلاحيت و شرايط وزراي پيشنهادي دولت دوازدهم بود او ديدار با سفراي جديد برخي از كشورها در تهران را در برنامه خود داشت. ديدار با سفراي كشورهاي اتريش، صربستان، اروگوئه و فرانسه در برنامه روز گذشته رييس‌جمهور قرار داشت كه البته تاكيد بر حفظ برجام و افزايش مبادلات ميان كشورها از جمله مهم‌ترين موضوعات رد و بدل شده در اين ديدار بود.
در ديدار با سفير جديد اتريش
روحاني گفت: دو كشور ظرفيت‌هاي گسترده‌اي در عرصه‌هاي مختلف به ويژه از لحاظ سرمايه‌گذاري، تجارت، علمي و فناوري‌هاي نو دارند كه مي‌توان در همه اين زمينه‌ها سطح همكاري‌ها را به نفع دو ملت هرچه بيشتر تقويت كرد. در دوره پسابرجام، فرصت و فضاي مناسبي براي تحكيم هر چه بيشتر روابط با همه كشورهاي اروپايي به وجود آمده كه بايد از آن استفاده كنيم. امروز به واسطه اين توافق آرامش و فضاي اقتصادي مناسبي به نفع طرفين به وجود آمده كه مصمم هستيم از اين فضاي جديد براي جذب سرمايه‌گذاري، انتقال فناوري‌هاي نو و تسهيل در همكاري‌هاي اقتصادي به ويژه تبادلات بانكي استفاده كنيم. اجراي كامل توافق برجام به نفع اتحاديه اروپا و منطقه است. «اشتفان شولتس» گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره و به ويژه در ايام سختي و دشواري مي‌تواند اتريش را به عنوان شريكي قابل اعتماد براي خود محسوب كند. بانك مركزي اتريش با جديت تلاش مي‌كند شرايط مناسبي را براي همكاري‌هاي نزديك با ايران برقرار كند.
در ديدار سفير جديد صربستان
روحاني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از روابط گسترده‌تر و صميمانه با صربستان استقبال مي‌كند و تعميق همكاري‌ها در همه بخش‌ها را به نفع دو ملت مي‌داند. دو كشور ظرفيت‌هاي فراواني در اين حوزه دارند كه تسهيل رفت و آمد گردشگران مي‌تواند در آشنايي و تحكيم روابط دو ملت ايران- صربستان بسيار موثر باشد. دراگان تودوروويچ گفت: دولت صربستان آماده تقويت همكاري‌هاي همه‌جانبه با ايران است و اقدامات اوليه را براي برقراري و مناسبات بانكي بين دو كشور، آغاز كرده است.
در ديدار سفير جديد ايران در فرانسه
روحاني گفت: دولت اعتدال به گسترش روابط دوستانه با همه كشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بين‌المللي بر اساس احترام متقابل و منافع مشترك تاكيد كرده است. لزوم تحرك بيشتر براي بهره‌برداري از فرصت‌هاي دوران پسابرجام در جهت توسعه همكاري‌ها با اتحاديه اروپا در حوزه سرمايه‌گذاري و انتقال تكنولوژي در عرصه‌هاي مختلف انرژي، صنعت و حمل و نقل ضروري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون