• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3886 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۱ مرداد

وزير ارتباطات:

فيلترينگ توييتر مربوط به حوزه امنيت ملي است

روز گذشته جوان‌ترين وزير كابينه دوازدهم رسما مسووليت وزارت ارتباطات را به عهده گرفت. محمد جواد آذري جهرمي در نخستين اظهاراتش پس از كسب راي اعتماد بهارستاني‌ها در گفت‌وگو با خبر‌گزاري ايلنا در خصوص يكي از مهم‌ترين مسائل فضاي مجازي يعني فيلترينگ گفت: «اينكه ما رسانه خودمان را محدود به تلگرام كنيم كه فقط جامعه داخلي از آن استفاده مي‌كنند، استراتژي خوب و مناسبي نيست.» جهرمي در خصوص يكي از پر طرفدارترين و تاثيرگذارترين شبكه‌هاي اجتماعي و رفع فيلتر آن هم گفت: «وزارت ارتباطات توييتر را فيلتر نكرده است كه بخواهد رفع فيلتر كند، اينكه بگوييم ما مي‌توانيم توييتر را رفع فيلتر كنيم، درست نيست. نهادي كه تصميم گرفته اين شبكه اجتماعي فيلتر باشد، بنابر يك ملاحظاتي اين كار را انجام داده است. واقعيت اين است كه فيلترينگ توييتر به خاطر مسائل اخلاقي و فرهنگي نبوده بلكه مربوط به حوزه امنيت ملي است. بايد درباره اين موضوع (رفع فيلتر توييتر) مذاكره و صحبت كنيم؛ ما تلاش خودمان را مي‌كنيم تا در اين زمينه به يك جمع‌بندي مناسب برسيم. من هم از توييتر استفاده مي‌كنم اين شبكه اجتماعي ابزار مناسبي براي ديپلماسي عمومي، برقراري ارتباط با مردم دنيا و اظهارنظر درباره موضوعات مختلف است.»
همزمان با اين اظهارات وزير ارتباطات، دادستان كل كشور نيز در سخناني درخصوص استفاده جوانان از فضاي مجازي گفت: «فضاي مجازي قتلگاه جوانان شده است؛ دولت، مجلس و وزارت ارتباطات بايد نگاه به فضاي مجازي را از وضعيت بي‌دغدغه و عادي كنوني خارج كنند. به عنوان كسي كه بنابر وظيفه قانوني خود از طريق معاونت فضاي مجازي دادستاني كل به صورت مستمر و حتي ساعتي فضاي مجازي را رصد مي‌كند، دلسوزانه اعلام مي‌كنم كه يك قاضي كل يك بزرگراه را به خاطر يك تصادف و دو تصادف يا 10 تصادف نخواهد بست اما شما بگوييد، وقتي بزرگراهي كه مي‌توان از آن استفاده درست و بهينه كرد در اثر غفلت و كم توجهي تبديل به قتلگاهي براي مردم، خانواده‌ها و جوانان مي‌شود، چه بايد كرد؟»
منتظري گفت: دولت، مجلس و وزارت ارتباطات بايد نگاه به فضاي مجازي را از وضعيت بي‌دغدغه و عادي كنوني خارج كنند. آيا وقتي مي‌گوييم كه مقامات ذي صلاح و ذي‌ربط بايد فضاي مجازي را كه به تعبير مقام معظم رهبري تبديل به قتلگاه شده و جوانان و خانواده‌ها و نواميس ما را گرفتار كرده است مديريت كنيم، حرف گزاف مي‌زنيم؟ امروز فضاي مجازي تبديل به سيلي خانمان بركن شده و طبيعتا نگاه مسوولان اجرايي به فضاي مجازي هم بايد فارغ از يك نگاه عادي و بي‌دغدغه و به مثابه حادثه‌اي غيرمترقبه باشد.
منتظري با تاكيد بر اينكه دستگاه قضايي به دنبال بستن فضاي مجازي نيست، تصريح كرد: فضاي مجازي و گوشي‌هاي تلفن همراه از بچه‌هاي چهار و پنج ساله تا افراد مسن ۸۰ ساله را درگير خود كرده و آسيب‌هايش فراگير شده است پس لازم است كه ما با مديريت علمي، فني و اقتصادي مناسب اين اتوبان را در اختيار خود بگيريم و كنترل و مديريت مناسب كنيم.
دادستان كل كشور سست كردن مباني اعتقادي جامعه و به ويژه جوانان، درگير كردن آنان با امور جنسي و تهاجم به بايدهاي فكري جوانان و قشرهاي مختلف مردم را سه محور عمده تلاش دشمن در فضاي مجازي برشمرد و گفت: دشمن از طرق مختلف به ويژه از طريق فضاي مجازي در پي سست كردن اعتقادات جوانان ما است و در اين ميان روحانيون به عنوان طلايه‌داران هدايت و راهبري ديني و اعتقادي مردم، بايد نقش مهم خود در خنثي كردن توطئه دشمنان را ايفا كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون